- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

بهره برداری از پتروشیمی لرستان تا تابستان

983397_225 [1]
داود ربانی مدیرعامل شرکت پتروشیمی باختر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با بیان پیشرفت۵ ۸ درصدی آن، زمان بهره برداری از پروژه را تا پایان دولت دهم عنوان کرد.
ربانی احداث و راه اندازی پتروشیمی لرستان از جمله پروژه های مهرماندگار این صنعت ارزش آفرین در غرب کشور به شمار می رود که نقش بسزایی درتامین پلی اتیلن سنگین و سبک موردنیاز کشور دارد، ضمن آن که ارمغان راه اندازی این طرح، اشتغالزایی و محرومیت زدایی در یکی از پرجمعیت ترین استان های کشور یعنی استان لرستان است.

وی در خصوص آخرین وضعیت توسعه طرح های پتروشیمی زیرمجموعه پتروشیمی باختر، به پیشرفت ۷۰ درصدی پتروشیمی مهاباد اشاره کرد و گفت: امیدواریم بخش هایی از این پروژ ه نیز به عنوان طر حهای مهرماندگار تا پایان دولت دهم به بهره برداری برسد.

ربانی اظهار داشت: همچنین پتروشیمی کردستان نیز به عنوان یکی دیگر از زیرمجموعه های پتروشیمی باختر تاکنون۶۰ درصد پیشرفت داشته است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی باختر با اشاره به عرضه سهام این پتروشیمی به عنوان یکی از بزر گترین عرضه های سال، افزود: با توجه به اجرای روند خصوصی سازی در پتروشیمی، به زودی بیشا ز ۲۷ درصد از سهام پتروشیمی باختر به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

ربانی با اظهار امیدواری از اینکه پس از این عرضه، همچنان حمایت های شرکت ملی صنایع پتروشیمی را داشته باشیم، تصریح کرد: قطعا ورود بخش خصوصی نیز، مزایایی به همراه خواهد داشت که سعی می کنیم از این مزایا نیز به نحو مطلوبی استفاده کنیم.

وی با تاکید برنقش توانمند ی های داخل در راه اندازی فاز نخست پتروشیمی کاویان گفت: در این پروژه، حجم سفارشات از داخل از لحاظ وزنی و ارزشی، ۳ برابر دیگر پروژ ههای مشابه بود.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی باختربا اشاه به حمایت بانک ها به ویژه بانک صنعت و معدن اظهار داشت: این بانک با بازگشایی LC های مختلف نقش بسزایی در تامین منابع مالیا ین پروژه درب خش خرید کالا داشت.

ربانی اضافه کرد: با وجود محدودیت، بهترین کالاها را برای پتروشیمی کاویان خریداری کردیم، همچنین به دلیل تغییر رویکرد خریدا ز خارج به داخل، صرف هجویی قابل توجهی نیز از این بابت کسب کردیم.

وی تصریح کرد: راه اندازی و بهره برداری ا ز این پروژه باعث شد، از لحاظ فنی واقتصادی تجربیات خوبی برای پروژه های آینده به دست آید.

گفتنی است، شرکت های پتروشیمی کاویان(واحد تولید اتیلن)، (لرستان و مهاباد) پلی اتیلن سنگین و سبک خطی، کردستان پلی اتیلن سبک خطی کرمانشاه پلی اتیلن سنگین و گچساران واحد تولید اتیلن ثانویه از مجتمع های زیرمجموعه پتروشیمی باختر به شمار می آیند