- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

آقامحمدی: در برابر تخریب قدیمی ترین کتابخانه خرم آباد سکوت نخواهیم کرد

 4

 

 

ابراهیم آقامحمدی در مورد تخریب قدیمی ترین کتابخانه عمومی شهر خرم آباد اظهار داشت: روزی که مسئولان تصمیم گرفتند این کتابخانه را تخریب کنند تعدادی از دانش آموزان و اولیا آنها با بنده به عنوان نماینده مردم تماس گرفتند و خواستار ممانعت از این امر شدند.

اعتراض دانش آموزان به تخریب قدیمی ترین کتابخانه خرم آباد

وی با بیان اینکه دانش آموزان کنکوری در تماسهای خود با طرح این موضوع که از فضای این کتابخانه برای مطالعه استفاده می کنند و در آستانه آزمون سراسری تخریب این کتابخانه منجر به اخلال در روند برنامه ریزی آنها می شود، عنوان کرد: دانش آموزان در تماس های خود خواستار مهلت دادن مسئولان به آنها برای تخریب کتابخانه بودند.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: از سوی دیگر این کتابخانه قدیمی ترین کتابخانه شهر خرم آباد است و زمانی که خود من هم دانش آموز بودم از فضای آن برای مطالعه استفاده می کردم و به نوعی از آثار تاریخی شهر خرم آباد محسوب می شود.

 

آقامحمدی با بیان اینکه متاسفانه مسئولان امر یک دفعه تصمیم به تخریب این کتابخانه گرفته اند، بیان داشت: وقتی دانش آموزان با من تماس گرفتند من چندین بار از طریق دفتر استاندار و تلفن همراه ایشان موضوع را پیگیری کردم که موفق به صحبت کردن با وی نشدم.

هر کسی به استان می آید دستوری فقط خراب می کند

وی با بیان اینکه از طریق دفتر استاندار موضوع را به وی اطلاع داده و درخواست دانش آموزان را مطرح کرده است، عنوان کرد: این در حالیست که فردای روزی که کتابخانه تخریب شد تازه آقای استاندار به ما زنگ زدند و”گزارش تخریب” دادند!

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر تخریب این کتابخانه برای یک کار ضروری انجام شده باید قبل از آن مردم و نمایندگان مردم توجیه شوند، بیان داشت: به نظر می رسد ضرورتی ندارد که این گونه و یک شبه تصمیم به تخریب این کتابخانه قدیمی گرفته شود.

آقامحمدی تصریح کرد: متاسفانه هر کسی به استان می آید دستوری فقط خراب می کند چرا که راحت ترین کار همین “خراب” کردن است؛ استاندار قبلی هم همینطور یک بولدوزر با خودش می برد و تخریب می کرد.

احداث میدان به جای کتابخانه!

وی با بیان اینکه توجیه آقای استاندار برای تخریب کتابخانه قدیمی خرم آباد تعریض خیابان و احداث یک میدان بوده است، بیان داشت: ما نباید نسبت به آثار تاریخی و کهن شهرمان بی تفاوت باشیم.

آقامحمدی با تاکید بر اینکه نسبت به تخریب قدیمی ترین کتابخانه شهر خرم آباد “اعتراض” دارد، بیان داشت: من که نماینده مردم هستم برای انجام این کار توجیه نشده ام.

وی با تاکید بر اینکه برای تخریب چنین بناهایی باید همه مردم در جریان علت و چرایی این کار قرار بگیرند و در صورت ناگزیر بودن مزایای آن برای مردم تشریح شود، بیان داشت: این چنین بناهایی جزء دارایی و هویت شهر محسوب می شوند.

اگر کتابی زیر آوار مانده باشد وزیر کشور را به مجلس خواهیم کشاند

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی در مورد برخی گفته ها مبنی بر اینکه کتابخانه بدون تخلیه کتابها تخریب شده است، بیان داشت: اگر کتابی زیرآوار مانده باشد اصلا از نظر ما قابل توجیه نیست وبه طور قطع وزیر کشور را برای پاسخگویی به مجلس احضار خواهیم کرد.

آقامحمدی با بیان اینکه ساختمانی که نماد فرهنگ در یک شهر است و اولین کتابخانه خرم آباد محسوب می شود نباید بدون توجیه و پشتوانه کارشناسی تخریب شود، بیان داشت: نمایندگان مردم از این به بعد در مقابل تخریب اماکن تاریخی شهر سکوت نخواهند کرد.

هشدار نسبت به انجام اقدامات غیرکارشناسی

وی با تاکید بر اینکه مدیریت استان باید برای انجام این گونه کارها نمایندگان مردم را توجیه کند، بیان داشت: نمایندگان بی اعتنایی به نظر و رای مردم را تاب نخواهند آورد.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به آقایان هشدار می دهیم اگر بدون پشتوانه کارشناسی اقدامی کنند مقابل خودسری ها خواهیم ایستاد و به وظیفه خود عمل خواهیم کرد.

بنابر این گزارش در اقدامی ناگهانی روز پنج شنبه هفته گذشته کتابخانه ۱۷ شهریور به عنوان قدیمی ترین کتابخانه شهر خرم آباد با قدمتی بیش از ۵۰ سال برای تعریض خیابان تخریب شد. تخریب این کتابخانه در حالی صورت می گیرد که خرم آباد به لحاظ فضای کتابخانه ای با کمبود جدی مواجه است.

این کتابخانه دارای نزدیک به ۲۰ هزار جلد کتاب و حدود دو هزار نفر عضو بوده است که تخریب آن موجب بلاتکلیفی اعضای این کتابخانه عمومی شده است.