تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
6

احداث سد ده پهلوان دلفان، ۱۰ هزار هکتار از اراضی دیم را به آبی تبدیل می‎کند

  • کد خبر : 22507
  • 24 فروردین 1392 - 14:37

  به گزارش میرملاس ؛ مدیر عامل شرکت آب منطقه‎ای لرستان گفت: اجرای سد ده پهلوان دلفان ۱۰ هزار هکتار از اراضی را سیراب می‎کند.  علی‎امید سیفی  اظهار کرد: کل سطح اراضی کشاورزی دلفان حدود ۱۲۷ هزار هکتار است که از این مقدار ۱۷ هزار هکتار آبی یعنی کمتر از ۱۵ درصد و ۸۵ درصد […]

n00012245-b

 

به گزارش میرملاس ؛ مدیر عامل شرکت آب منطقه‎ای لرستان گفت: اجرای سد ده پهلوان دلفان ۱۰ هزار هکتار از اراضی را سیراب می‎کند.

 علی‎امید سیفی  اظهار کرد: کل سطح اراضی کشاورزی دلفان حدود ۱۲۷ هزار هکتار است که از این مقدار ۱۷ هزار هکتار آبی یعنی کمتر از ۱۵ درصد و ۸۵ درصد آن به صورت دیم کشت می‎شود.

وی بیان کرد: حدود ۲۸۵ حلقه چاه جهت مصارف کشاورزی، شرب و صنعت در این شهرستان احداث شده است.

 سیفی با بیان این‌که متوسط بارندگی شهرستان دلفان حدود ۴۴۱ میلی متر است، ادامه داد: شرکت، کل منابع آبی شهرستان دلفان را مطالعه کرده و نتیجه این مطالعه، احداث یک سد مخزنی در پایین دست دلفان به اسم ده پهلوان است که مرحله اول و دوم آن تمام شده و در کمیته فنی شرکت در دست بررسی است، که بعد از تصویب اجرایی می‎شود.

این مقام مسوول ادامه داد: اجرای سد ده پهلوان که یکی از سدهای بزرگ استان با حجم حدود ۱۰۰ میلیون مترمکعب است که ۱۰ هزار هکتار از اراضی منطقه را به آبی تبدیل می‎کند که می‎تواند تحول خوبی در کشاورزی منطقه ایجاد کند.

 وی یادآور شد: از دیگر پروژه‎های شهرستان دلفان ایستگاه پمپاژ اسماعیل‎آباد است که در جنوب دلفان قرار داشته و حدود ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که می‎تواند ۱۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی را سیراب کند.

 این مقام مسوول از دیگر پروژه‎های دلفان به ایستگاه پمپاژ گلوم بحری اشاره کرد و گفت: این ایستگاه در حال بهره‎برداری بوده و ۱۲ حلقه چاه حهت تأمین آب شرب دلفان جهت رفع مشکلات مردم شهر تا افق ۱۴۰۰ احداث شده است.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=22507

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۱
  1. با سلام خدمت مدیریت سایت و مخاطبین عزیز
    از اطلاع رسانی شما ش÷اسگزارم اما جای تامل است برای سخنان این مسئول محترم متاسفانه ایستگاه پمپاژ اب گلام بحری که قریب به یک دهه است احداث شده است و بدون اینکه استفاده ای از آن بشود لوازم و وسایل ان فرسوده و عمر مفید خود را از دست داده اند و نیاز به باز سازی م تعمیر و مرمت کامل دارد . در ثانی طراحان محترم ان بدون در نظر گرفتن شرایط جغرافیایی منطقه برای آن ابیاری ثقلی منظور نموده اند که با توجه به شیبدار بودن اراضی تمام خاک زراعی آن سرای شده و زمین زراعی فقیر خواهد شد وبرای ان کانال کشی نموده اند.در صورتی که نیاز بود برای ابیاری اراضی مذکور از طریق سیستمهای ابیاری بارانی و تحت فشار اقدام میشد. میخواستم بگم که طرح هنوز نه تنها به بهره برداری نرسیده بلکه کشاورزانش دارای مشکل اجتماعی در نحوه استفاده از حقابه هستند.
    مدیر کل محترم اب استان پس اخبار کذب منتشر نفرمایید

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.