- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

احداث سد ده پهلوان دلفان، ۱۰ هزار هکتار از اراضی دیم را به آبی تبدیل می‎کند

n00012245-b

 

به گزارش میرملاس ؛ مدیر عامل شرکت آب منطقه‎ای لرستان گفت: اجرای سد ده پهلوان دلفان ۱۰ هزار هکتار از اراضی را سیراب می‎کند.

 علی‎امید سیفی  اظهار کرد: کل سطح اراضی کشاورزی دلفان حدود ۱۲۷ هزار هکتار است که از این مقدار ۱۷ هزار هکتار آبی یعنی کمتر از ۱۵ درصد و ۸۵ درصد آن به صورت دیم کشت می‎شود.

وی بیان کرد: حدود ۲۸۵ حلقه چاه جهت مصارف کشاورزی، شرب و صنعت در این شهرستان احداث شده است.

 سیفی با بیان این‌که متوسط بارندگی شهرستان دلفان حدود ۴۴۱ میلی متر است، ادامه داد: شرکت، کل منابع آبی شهرستان دلفان را مطالعه کرده و نتیجه این مطالعه، احداث یک سد مخزنی در پایین دست دلفان به اسم ده پهلوان است که مرحله اول و دوم آن تمام شده و در کمیته فنی شرکت در دست بررسی است، که بعد از تصویب اجرایی می‎شود.

این مقام مسوول ادامه داد: اجرای سد ده پهلوان که یکی از سدهای بزرگ استان با حجم حدود ۱۰۰ میلیون مترمکعب است که ۱۰ هزار هکتار از اراضی منطقه را به آبی تبدیل می‎کند که می‎تواند تحول خوبی در کشاورزی منطقه ایجاد کند.

 وی یادآور شد: از دیگر پروژه‎های شهرستان دلفان ایستگاه پمپاژ اسماعیل‎آباد است که در جنوب دلفان قرار داشته و حدود ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که می‎تواند ۱۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی را سیراب کند.

 این مقام مسوول از دیگر پروژه‎های دلفان به ایستگاه پمپاژ گلوم بحری اشاره کرد و گفت: این ایستگاه در حال بهره‎برداری بوده و ۱۲ حلقه چاه حهت تأمین آب شرب دلفان جهت رفع مشکلات مردم شهر تا افق ۱۴۰۰ احداث شده است.