- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراهای شهر و روستا آغاز شد

images

 

به گزارش میرملاس ؛ مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری لرستان گفت: ثبت نام از کاندیداهای چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان آغاز شد.

 ˈمحمدامین رضوانیˈ روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به همین منظور ثبت نام از کاندیداها به صورت رسمی در ۲۹ بخشداری و ۱۰ فرمانداری در سطح استان لرستان آغاز شده تا داوطلبان بتوانند به راحتی نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

وی تصریح کرد: به همین منظور کسانی که شرایط لازم را دارند می توانند با در دست داشتن اصل و کپی کارت ملی، اصل و دو سری کپی از تمام صفحات شناسنامه، چهار قطعه عکس ۴*۳، اصل و تصویر مدرک تحصیلی، ارائه گواهی قبول استعفا و اصل و مدرک گواهی پایان دوره خدمت به بخشداری ها و فرمانداری ها مراجعه کنند.

وی زمان ثبت نام داوطلبان را تا یکم اردیبهشت سال جاری عنوان کرد و اظهار داشت: همچنین برای سهولت در کار و جلوگیری از تراکم ثبت نام در دفاتر ˈآی سی تیˈ روستایی و دفاتر خدمات شهری در شهرستان ها آمادگی لازم برای پیش ثبت نام داوطلبان را دارند تا پس از این اقدام و دریافت کد رهگیری جهت ثبت نام گامی جلوتر باشند.

رضوانی افزود: در این دوره از انتخابات در شهرهای خرم آباد و بروجرد ۱۳ نفر به عنوان عضو اصلی و شش نفر عضو علی البدل، در شهرهای کوهدشت، نورآباد، الیگودرز و دورود ۹ نفر عضو اصلی و چهار نفر علی البدل، شهرهای ازنا، پلدختر و الشتر هفت نفر عضو اصلی و سه نفر عضو علی البدل و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر مانند چگنی پنج نفر عضو اصلی و دو نفر علی البدل انتخاب می شوند.

وی تصریح کرد: در مناطق روستایی داوطلبان در روستاهای زیر ۲۰۰ خانوار باید سوادخواندن و نوشتن، بالای ۲۰۰ خانوار دیپلم، در شهرهای زیر ۲۰ هز ار نفر مدرک کاردانی و بالای ۲۰ هزار نفر مدرک لیسانس و معادل نیاز است.