تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
5

رییس دفتر تبلیغات قم: دخالت دولت در انتخابات آغاز انحراف است

  • کد خبر : 22663
  • 29 فروردین 1392 - 1:55

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: بازی با افکار عمومی و استفاده از ابزارهای ثروت و قدرت اقتصادی آفت دموکراسی است و متأسفانه این آفت در ما نیز دیده می‌شود.حجت‌الاسلام احمد واعظی، یادآورشد: امسال پنجاهمین سال آغاز نهضت امام خمینی(ره) است و این امر می‌طلبد که حوزه‌های علمیه توجه ویژه‌ای به این حرکت […]

untitled

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: بازی با افکار عمومی و استفاده از ابزارهای ثروت و قدرت اقتصادی آفت دموکراسی است و متأسفانه این آفت در ما نیز دیده می‌شود.حجت‌الاسلام احمد واعظی، یادآورشد: امسال پنجاهمین سال آغاز نهضت امام خمینی(ره) است و این امر می‌طلبد که حوزه‌های علمیه توجه ویژه‌ای به این حرکت و نهضت امام خمینی(ره) نشان دهند.

وی گفت: دفتر تبلیغات یکی از شجره‌هایی است که به دست امام راحل غرس شد، حوزه علمیه باید نسبت به این شجره ادای دین و ادای وظیفه کند.

به نقل از رسا ؛ رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه با اشاره به این‌که ادای دین به امام خمینی(ره) تنها بزرگداشت اسم ایشان نیست بلکه رسم این مرد بزرگ نیز باید در نظر گرفته شود، افزود: رسم امام راحل همان ارزش‌های انقلاب است و از بطن اسلام برخاسته است.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: امام(ره) در اوج غربت ندای اسلام را سر داد و جان‌های بی‌قرار سال‌های سال شکنجه‌ها و زندان‌ها را تحمل کردند و برخی در این راه به شهادت رسیدند تا آرمان‌های امام(ره) به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: انتخاباتی هم که در پیش داریم در واقع باید محکی برای زنده نگاه داشتن و تثبیت راه امام و اندیشه‌های ایشان باشد، عقیده دارم به هر اندازه ما و نظام اسلامی از رسم امام(ره) فاصله بگیرد ما منحرف شده‌ایم زیرا این مرد الهی بود.

حجت‌الاسلام واعظی گفت: امام(ره) آن‌چه که عمل می‌کرد و به آن دعوت می‌کرد، متن قرآن و اسلام بود، مرحوم آیت‌الله اراکی درباره امام(ره) گفته بودند، ایشان کسی است که به هر چه از اسلام می‌فهمد عمل می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: حوزه مظهر بیداری و نشاط است و باید وقایع جامعه را رصد کند، دفتر تبلیغات همیشه یک نهاد پیشرو و انقلابی بوده است، حوزه باید عطر معنویت، اخلاق و عدالت‌طلبی را در جامعه منتشر کند و به این وسیله جلوی عوام‌فریبی‌ها و بازی کردن با مقدسات و شعائر دینی گرفته شود.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه با بیان این‌که امام(ره) در همه حوزه‌های سیاسی و فردی به اسلام عمل می‌کرد، ابراز داشت: بازی با افکار عمومی و استفاده از ابزارهای ثروت و قدرت اقتصادی آفت دموکراسی است و متأسفانه این آفت در مردمسالاری ما نیز دیده می‌شود.

وی بیان داشت: دولت فعلی نیز به دنبال دخالت عریان در تعیین دولت بعدی است و این امر انحراف بزرگی است، اگر دولت، دولت تعیین کند، این امر زاویه انحرافی است که در آینده تبعات منفی بسیاری خواهد داشت.

حجت‌الاسلام واعظی با اشاره به این که‌ جمله امام(ره) مبنی بر این که میزان رأی ملت است، باید در انتخابات تحقق یابد، ادامه داد:‌ اگر دولت در تعیین دولت بعدی دخالت کند، این امر سرآغاز انحراف‌ها و دخالت‌های بعدی می‌شود و امیدواریم مسؤولان و نهادهای نظارتی در این امر وظیفه خود را به خوبی انجام دهند.

وی با بیان این‌که در انتخابات آینده ممکن است کسانی که پیش از این در مواضعی جلوی رهبر انقلاب ایستادند، شعار اطاعت از ایشان بدهند، گفت: باید حوزه علمیه مشکلات جامعه را به خوبی درک و رصد و آن را به مردم منتقل کند.

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=22663

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.