- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

در ورزشگاه آزادی چه گذشت ؟

th [1]

ورزشگاه ۱۰۰ هزار نفری آزادی تهران عصر روز پنجشنبه شاهد حضور دهها هزار نفر از خادمان ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی بود که در ایام نوروز ۹۲ از رفاه ، آسایش و تعطیلات خود برای خدمت به میلیون ها مسافر گذشته بودند.

به نقل ازایرنا، این تجمع که با حضور حدود ۷۰هزار نفر و در یک روز زیبای بهاری برگزار شد، با پلاکاردها ، پارچه نوشته ها، شعارها و دست نوشته هایی با عنوان سال حماسه سیاسی و اقتصادی، لبیک یا خامنه ای، اللهم عجل لولیک الفرج شکل و شمایل زیبایی به خود گرفته بود.

ازسوی دیگر مداحی درباره اهل بیت، سرودهای ملی و حماسی وهمچنین آهنگ های محلی همراه با لباس های سنتی در این مراسم جلوه خاصی به آن داده بود.

حاضران در این مراسم که از صبح و از استانهای مختلف خود را به ورزشگاه رسانده بودند، با شور و شوق فراوانی حضور رییس جمهوری را گرامی داشتند.

دکتر محمود احمدی نژاد بعد از حضور در ورزشگاه و پاسخ به احساسات حاضران، با اهدای لوح تقدیر از ۹ نفر از خادمان برتر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی قدردانی کرد.

یک پزشک، امدادگر، آتش نشان، خلبان، روحانی، رسانه، کارمند، محیط بان و راننده برتر از جمله خادمان برتر ایام نوروز ۹۲ بودند که لوح یادبود خود را از رییس جمهوری دریافت کردند.

دکتر امیر کمالی حردانی پزشک برگزیده از استان تهران، کاپیتان علیرضا تهمتن خلبان برگزیده از استان خراسان رضوی، حجت الاسلام محمدحسن دانش روحانی برگزیده از استان قم، محمد موچانی راننده تاکسی برگزیده از استان مرکزی، رمضانعلی سلیمانی آتش نشان برگزیده از استان مازندران، محمد وفاجوی محیط بان برگزیده ازاستان گیلان، سیامند ناظر کارمند برگزیده اورژانس از استان البرز، مجید فتاح زاده امداد رسان برگزیده از استان اردبیل و روزنامه خبر جنوب به عنوان رسانه برگزیده از استان فارس، ۹ خادم برگزیده بودند.

در این مراسم هر بخش از ورزشگاه آزادی به یک استان اختصاص داده شده بود که در این میان گروههای مختلف از جمله جمعیت هلال احمر، سازمان اورژانس، سازمان میراث فرهنگی، سازمان راهداری با لباس های متحد الشکل در این مراسم حضور یافته بودند که هنگام ورود رییس جمهوری به ورزشگاه با شور و نشاط وصف ناپذیر به پیشواز رییس جمهوری رفتند.

رییس جمهوری در سخنرانی خود در اجتماع ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی کشور گفت: ۱۴۰میلیون نفر سفر در تعطیلات نوروز امسال یک رکورد تاریخی است و ملت ایران با شروع یک سال پرنشاط، آب پاکی بر همه طراحی های بدخواهان و خبیثان ریخت و امسال سال حماسه های پی در پی برای ایران خواهد بود.

وی افزود: دشمنان انتظار داشتند در پایان سال و پس از بمباران تبلیغاتی و فشارهای گوناگون، گرد یاس و ناامیدی بر چهره ایران عزیز پاشیده شود اما دیدیم به فضل خدا و هوشمندی ملت یک سال پرنشاط و سرتاسر امید آغاز شد.

رییس جمهوری یادآورشد: برای تقویت همبستگی، نشر عشق، مهر و محبت، آگاهی، نشان دادن عزم ملی در جهت پیشرفت، صلح و انسانیت ملت ایران هر روز گام های جدیدی بر می دارد و رکورد سفرهای نوروزی بشارت دهنده سالی نیکو و سرتاسر افتخار، پیشرفت و عزت برای ملت ایران بود.

این مراسم که باحضوروزرای کشور، بهداشت و درمان، راه وشهرسازی، رییس جمعیت هلال احمر، رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و تعدادی از استانداران برپا شده بود بعد از حدود ۳ساعت با سخنرانی رییس جمهور به پایان رسید.

همچنین پیام دبیر کل سازمان جهانی جهانگردی نیز در این مراسم قرائت شد.