تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
5

راهیابی مستند «مادرم بلوط» به جشنواره‌ بین‌المللی فیلم «میلینیوم» بلژیک

  • کد خبر : 22857
  • 01 اردیبهشت 1392 - 1:01

مستند مادرم بلوط در بخش رقابتی پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم میلینیوم بلژیک پذیرفته شد.فیلم مادرم بلوط به کارگردانی فیلمساز جوان ایرانی محمود رحمانی در بخش مسابقه اصلی پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم میلینیوم در سالن انستیتو گوته شهر بروکسل کشور بلژیک به روی پرده می‌رود. این فیلم برای به‌دست آوردن جایزه این بخش از […]

مستند مادرم بلوط در بخش رقابتی پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم میلینیوم بلژیک پذیرفته شد.
فیلم مادرم بلوط به کارگردانی فیلمساز جوان ایرانی محمود رحمانی در بخش مسابقه اصلی پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم میلینیوم در سالن انستیتو گوته شهر بروکسل کشور بلژیک به روی پرده می‌رود.
این فیلم برای به‌دست آوردن جایزه این بخش از جشنواره، با مستندهایی از کشورهای مختلف جهان به رقابت می‌پردازد.

رئیس حوزه هنری خوزستان  گفت: جشنواره مستند میلینیوم مهمترین رویداد سینمایی بلژیک است که با حمایت اتحایه اروپا و با شرکت فیلم‌هایی از مستندسازان جهان در روزهای ۱۱ تا ۱۹ خرداد ماه جاری (۱ تا ۹ ژوئن) در شهر بروکسل برگزار می‌شود.
صادق عوض زاده گفت: فیلم مستند مادرم بلوط در مدت ۵۲ دقیقه به موضوعات زیست محیطی در جریان آبگیری سد کارون در شمال شرقی خوزستان می پردازد که پنج هزار هکتار از جنگل‌های سرسبز بلوط به زیر آب می رود .
فیلم مستند مادرم بلوط  سال ۲۰۱۱ در بخش رقابتی بیست و ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند مونیخ آلمان به نمایش درآمد و به ‌خاطر تلفیق فضا و ارائه تصویر متفاوت از یک پرتره‌ انسانی، ارتباط ساختاری فیلم با محیط زیست انسانی و همچنین ارائه تصویر بدیع و خلاقانه در روایت فیلم، جایزه ویژه هیئت داوران را از آن خود کرد.
رحمانی دو سال گذشته با فیلم مستند «مُلفِ گَند» (بلندترین پلان تاریخ سینمای ایران) و با موضوع تاریخ شفاهی جنگ تحمیلی، توانست جایزه ویژه هیئت داوران بخش مسابقه اصلی جشنواره «میلینیوم» بلژیک را به‌دست آورد.
این مستند در آخرین نمایش بین‌المللی خود و با حضور کارگردان آن در بخش مسابقه آثار مستند در پنجاه و چهارمین دوره جشنواره فیلم تسالونیکی در کشور یونان به روی پرده رفت.
این جشنواره در چندین بخش رقابتی و غیررقابتی از جمله؛ مسابقه بین‌الملل، مسابقه فیلم مستند، بخش مستندهای زیست محیطی، بخش مستندهای اجتماعی، نمایشگاه و کارگاه‌های تخصصی سینما در روزهای ۲۵ اسفند‌ماه ۱۳۹۱ تا ۴ فروردین ماه امسال در شهر آتن کشور یونان برگزار شد.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=22857

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. سلام بر داریوش خان داداش ببین اگه نمی تونی فعال باشی از همین الان تو هم محترمانه برو کنار جون داداش

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.