- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

۶۶۹ هنرمند، خبرنگار و نویسنده در لرستان بیمه شده‌اند

13910511000428_PhotoA

 

رئیس اداره امور هنری سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: از سال ۸۳ تاکنون ۶۶۹ هنرمند، روزنامه‌نگار، خبرنگار و نویسنده در لرستان بیمه شده‌اند.

فرید رحمتی  گفت: از این تعداد هنرمند ۳۰۰ نفر مربوط به خرم‌آباد، بروجرد ۱۴۳، کوهدشت ۲۰، پلدختر ۱۵، الیگودرز ۶۵، دورود ۵۹، سلسله ۱۱، دلفان ۲۵ و ازنا ۳۵ نفر از هنرمندان، روزنامه‌نگاران، خبرنگاران و نویسندگان در این استان بیمه شده‌اند.

رئیس اداره امور هنری سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: این بیمه، بیمه تامین اجتماعی است که ۷۰ درصد حق بیمه را وزارت ارشاد و ۳۰ درصد را شخص بیمه شده پرداخت می‌کند.

رحمتی با بیان اینکه بیمه تکمیلی یکی دیگر از بیمه‌های است که توسط این اداره‌کل برای هنرمندان، خبرنگاران، نویسندگان و ..انجام می‌گیرد، افزود: این بیمه به صورت سالیانه است که باید مبلغ ۷۰ هزار تومان به حساب بیمه واریز شود.

وی با بیان اینکه این نوع بیمه تا پنجم اردیبهشت فرصت دارد، گفت: نوع خدمات این بیمه پرداخت هزینه درمان بیمارستانی، عمل جراحی تا سقف پنج میلیون تومان، هزینه شش عمل جراحی مهم سرطان، مغز و اعصاب، قلب، کبد، پیوند مغز و استخوان، ریه و ….تا سقف ۱۰ میلیون تومان است.

رئیس اداره امور هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: هزینه زایمان‌های طبیعی و سزارین تا مبلغ ۹۰۰ هزار تومان و سایر خدمات توسط بیمه تکمیلی انجام می‌گیرد.