تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

شمارش معکوس برای کاهش قیمت خودرو

  • کد خبر : 22892
  • 01 اردیبهشت 1392 - 14:54

  جلسه امروز شورای رقابت در شرایطی برگزار می‌شود که یکی از اعضای این شورا از کاهش ۲۰ تا ۴۰ درصدی قیمت خودرو خبر داده است.             دستورالعمل قیمت گذاری خودرو بعد از ظهر امروز پس از کش و قوس های بسیار در جلسه شورای رقابت اعلام خواهد شد. مددی، یکی از اعضای شورای رقابت روز […]

IMAGE635021394520581641

 

جلسه امروز شورای رقابت در شرایطی برگزار می‌شود که یکی از اعضای این شورا از کاهش ۲۰ تا ۴۰ درصدی قیمت خودرو خبر داده است.            

دستورالعمل قیمت گذاری خودرو بعد از ظهر امروز پس از کش و قوس های بسیار در جلسه شورای رقابت اعلام خواهد شد.

مددی، یکی از اعضای شورای رقابت روز گذشته در گفت و گو با رسانه های مختلف اعلام کرد که با اجرایی شدن دستورالعمل شورای رقابت، قیمت خودرو بین ۲۰ تا ۴۰ درصد کاهش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه با اجرای این دستورالعمل هر تغییر قیمتی باید براساس محاسبه و فرمول مشخص انجام شود، گفت: اگر از این پس خودروسازان بخواهند افزایشی را در قیمت خودرو داشته باشند و یا قیمت قطعات افزایش یابد، این موضوع می تواند در قالب دستورالعمل جدید مورد محاسبه و ارزیابی قرار گیرد.

این عضو شورای رقابت افزود: به محض جمع بندی نهایی دستورالعمل، دیگر مقررات و دستورالعمل‌های قبلی قابلیت اجرایی نخواهد داشت و مقررات جدید مورد قبول همه است؛ دستورالعمل جدید تکلیف افزایش قیمت ها را روشن می کند؛ چون فرمول محاسبات آن مشخص است.

مددی در رابطه با وضعیت افرادی که از شرکت‌های خودرودسازی، پیش خرید کرده بودند، گفت: افرادی که برای دریافت خودرو ثبت نام کرده بودند و هنوز خودروهایشان را دریافت نکرده‌اند، در سردرگمی هستند، به همین دلیل شورا تصمیم گرفت به موضوع ورود کند و در همین راستا بحث‌هایی مطرح شده که در صورت تایید نهایی، خودروسازان را ملزم می‌کند مابه التفاوت مبلغ گرفته شده را با دستورالعمل جدید شورای رقابت به متقاضیان مسترد کنند.

در انتهای سال گذشته شورای رقابت به منظور کنترل قیمت خودرو، قیمت گذاری خودرو را در دستور کار خود قرار داد و بعد از آن اعضای این شورا به تهیه یک دستورالعمل موقت در خصوص نحوه قیمت گذاری خودرو اقدام کردند که بر اساس این دستورالعمل، خودروسازان باید تا اواسط فروردین به صورت موقتی دستورالعمل را تعیین و از سوی شورای رقابت به مرحله اجرا بگذارند.

البته روند بررسی این موضوع به علت برخورد با تعطیلات نوروز به بعد از این تعطیلات موکول شد؛ امروز شورای رقابت، موضوع خودرو را مورد بررسی قرار خواهد داد و سرانجام بعد از گذشت چند ماه دستورالعمل قیمت گذاری خودرو تعیین تکلیف خواهد شد.

حال باید منتظر ماند و دید آیا در جلسه امروز، اعضای شورای رقابت در تعیین دستورالعمل به اجماع نهایی دست می یابند و بالاخره بازار خرید و فروش خودرو روی آرامش و تعدیل قیمت ها را می بیند یا نه؟

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=22892

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. چرا این فرمول هاى من درآوردى رو زودتر نساختن؟ گذشته این کدوم خودرو ساز گوش شنوا داره؟ ما که چشم مون آب نمى خوره.

  2. افسوس که هیچ چیزی نمیشود وقتی که۱۰۰درصد گران میشود نمیخواد ۱۰درصد ارزان شود پراید هشت میلیونی خدانگهدار ارزویم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.