- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

آمار داوطلبان انتخابات شوراهای شهر و روستا در لرستان به بیش از ۵۰۰۰ رسید

13920201000462_PhotoA

 

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری لرستان گفت: تاکنون بیش از ۵ هزار داوطلب در استان لرستان برای کاندیداتوری در چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت‌نام کرده‌اند.

محمدامین رضوانی لحظاتی پیش در خرم‌آباد با بیان اینکه این آمار رو به افزایش است، گفت:  از تعداد ۵ هزار کاندیدای شوراهای شهر و روستا در لرستان بیش از ۱۵۰ زن ثبت نام کرده‌اند و برای این دوره از انتخابات به عنوان اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا تعدادی از آنان انتخاب می‌شوند.

وی با بیان اینکه انتخابات شوراهای لرستان در ۲۵ نقطه شهری و یک‌هزار و ۵۶۵ نقطعه روستایی برگزار می‌شود، افزود: این افراد در شهرها و روستاهای خرم‌آباد، بروجرد، الیگودرز، ازنا، دلفان، دوره چگنی، دورود، سلسله، کوهدشت و پلدختر برای کاندیداتوری در چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت‌نام کردند.

رضوانی یادآور شد: براساس نقاط شهری و روستایی چهار هزار و ۹۸۰ نفر به عنوان منتخب مردم انتخاب می‎شوند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری لرستان با اشاره به اینکه ثبت‌نام شوراهای شهر و روستا در لرستان با استقبال خوبی انجام گرفت، گفت: در این دوره از انتخابات در شهرهای خرم‌آباد و بروجرد ۱۳ نفر به عنوان عضو اصلی و شش نفر عضو علی البدل، در شهرهای کوهدشت، نورآباد، الیگودرز و دورود ۹ نفر عضو اصلی و چهار نفر عضو علی البدل، شهرهای ازنا، پلدختر و الشتر هفت نفر عضو اصلی و سه نفر عضو علی البدل و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر مانند چگنی پنج نفر عضو اصلی و دو نفر عضو علی البدل انتخاب می‌شوند.

رضوانی یادآور شد: در مناطق روستایی، داوطلبان در روستاهای زیر ۲۰۰ خانوار باید سواد خواندن و نوشتن، بالای ۲۰۰ خانوار دیپلم، در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر مدرک کاردانی و بالای ۲۰ هزار نفر مدرک لیسانس و معادل نیاز است.