تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
3

مشکل پالایشگاه پلدختر نداشتن متولی است

  • کد خبر : 22987
  • 02 اردیبهشت 1392 - 11:15

  مدیر کل حفاظت از محیط زیست لرستان از نداشتن متولی به عنوان مشکل پالایشگاه پلدختر یاد کرد و گفت: عدم صدور مجوز زیست محیطی از بهانه تراشی‌های مجری این پروژه است.             به گزارش میرملاس ؛ بازگیر روز گذشته در نشست خبری که به منظور تشریح برنامه های هفته زمین پاک برگزار شد، تصریح کرد: پالایشگاه پلدختر […]

13900907139_2011332123e

 

مدیر کل حفاظت از محیط زیست لرستان از نداشتن متولی به عنوان مشکل پالایشگاه پلدختر یاد کرد و گفت: عدم صدور مجوز زیست محیطی از بهانه تراشی‌های مجری این پروژه است.            

به گزارش میرملاس ؛ بازگیر روز گذشته در نشست خبری که به منظور تشریح برنامه های هفته زمین پاک برگزار شد، تصریح کرد: پالایشگاه پلدختر مشمول طرح ارزیابی اثرات زیست محیطی است و اگر تاکنون این طرح وارد فاز احداث نشده است به این دلیل است که این پالایشگاه متولی ندارد و کسی به دنبال ارائه طرح ارزیابی اثرات زیست محیطی و اجرای آن نیست.  

وی افزود: البته در طول مدت مدیریت بنده در این دستگاه تنها یکبار مجری طرح آمد و می خواست از ما یک نه برای صدور مجوز زیست محیطی این پالایشگاه بگیرد؛ اما ما برای صدور این مجوز و احداث پالایشگاه پلدختر هیچ مشکلی نداریم؛ اما مشکل اینجاست که هنوز هیچ گونه طرح اثرات زیست محیطی از طرف مجریان این طرح ارائه نشده است.  

مدیر کل حفاظت از محیط زیست لرستان گفت: با وجود مکان، خاک، آب، انرژی و راه دسترسی در لرستان برای استقرار هر واحد صنعتی محدویتی وجود ندارد و پالایشگاه پلدختر نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ البته اگر کسی پیدا شود و طرح اثرات زیست محیطی آن را جهت تصویب ارائه کند.  

آفت ها به جان جنگل های بلوط زاگرس افتاده اند

 بازگیر با اشاره به اینکه عواملی همچون خشکسالی، فرسایش خاک، آتش سوزی ها، تخریب ها و دخالت های انسانی درختان بلوط جنگل های زاگرس را ضعیف کرده اند، ادامه داد: آفت هایی همچون قارچ زغالی، پروانه برگ خوار، سوسک چوب خوار و غیره از ضعف درختان بلوط استفاده کرده اند و به جان جنگل های بلوط زاگرس افتاده اند.  

وی بیان کرد: این پدیده تنها مختص به جنگل های بلوط لرستان نیست و در استان های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری و بخشی از کهگیلویه و بویر احمد دامن جنگلهای بلوط را گرفته است.  

مدیر کل حفاظت از محیط زیست لرستان با تاکید بر اینکه جنگل های بلوط نیازمند حمایت هستند، گفت: در این راستا جلسه ای در تهران با حضور استانهای درگیر با این پدیده برگزار شد که امیدواریم وزارت جهاد کشاورزی و سازمان منابع طبیعی به وظایف خود عمل کنند.  

بازگیر از انجام مطالعاتی برای برآورد خسارت های وارده به جنگل های بلوط لرستان خبر داد و افزود: در حال حاضر برآوردی از خسارت های ناشی از تعرض آفت ها به درختان بلوط لرستان در دست نیست.  

وی برگزاری همایش فرسایش خاک در دانشگاه لرستان، پاک سازی و جمع آوری زباله های باقیمانده در طبیعت، نمایش اطفاء حریق با کمک بسیج امکانات سایر دستگاه های مربوطه، افتتاح تصفیه خانه های فاضلاب و سیستم امحای زباله بیمارستان نرگس دورود و تصفیه خانه چند کارخانه، افتتاح سیستم پایش آنلاین داروسازی اکسیر بروجرد و اجرای برنامه های نمادین در مدارس را به عنوان بخشی از برنامه های گرامیداشت هفته زمین پاک در لرستان نام برد.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=22987

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.