- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

ایران خودرو : پارسال هیچ قطعه ای از پژو نگرفتیم

 
images (2)
 
 
    برای استمرار تولید هیچ گونه وابستگی به شرکت خاص خارجی نداریم و در تامین قطعات و تولید محصول کاملا مستقل عمل می کنیم.
 ایسنا: حسین نجاری، قائم مقام تولید ایران خودرو با بیان مطلب بالا گفت: امسال برنامه تولید ۵۵۰ هزار دستگاه محصولات گروه رانا، پژو، سمند، سوزوکی و باردو را در دستور کار قرار داده‌ایم. وی گفت: هم اکنون خطوط تولید درحال فعالیت هستند و مانند سال های گذشته دراردیبهشت ماه تولید روال عادی پیدا می کند و تولید روزانه به بیش از ۲۰۰۰ دستگاه خواهد رسید .
عبور از بحران های سال ۹۱ نجاری در ادامه به تشریح شرایط بحرانی خودروسازی در سال گذشته پرداخت و گفت: روزهای سختی را پشت سرگذاشتیم و در نهایت توانستیم بر مشکلات فائق آییم.
وی گفت: در سال گذشته چند مشکل به صورت هم زمان در حوزه صنعت خودرو روی داد که در روند تولید ایران خودرو نیز موثر بود. از جمله این‌که قطعه ای از پژو دریافت نشد و بنابراین تامین قطعه برای خودروی ۲۰۶ و بخش هایی از پارس با مشکل مواجه شد. از سویی دیگر نوسانات نرخ ارز، نحوه تامین نقدینگی و در نهایت واردات قطعات نیز دچار چالش و منجر به وقفه ای دو ماهه در روند تولید ایران خودرو شد.
وی گفت:‌ توانایی این مجموعه موجب شد که خط تولید خودروی رانا راه اندازی و تعداد ۱۶ هزار دستگاه از این خودرو در سال گذشته تولید شود. قائم مقام تولید ایران خودرو خاطرنشان کرد:‌ باوجود مشکلاتی که در سال گذشته در تامین و تولید وجود داشت، این شرکت ۴۵۰ هزار دستگاه خودرو بدو ن همکاری پژو تولید و به مشتریان تحویل داده است.
نجاری در ادامه به انتقاد از افرادی که خواسته یا ناخواسته با اظهار نظرهای غیرکارشناسی خود، خودروسازی را دچار چالش می کنند گفت: صنعت خودرو دارای ساختاری پایدار و منظم است و با مصاحبه افرادی که بنابر مصلحت، مقابل آن ایستاده اند متزلزل نمی شود.
وی تصریح کرد: ایران خودرو در دهه ۶۰ به مدت دوسال خودرویی تولید نکرد ولی به حیات خود ادامه داد و توانست به این درجه از رشد و بالندگی در منطقه و جهان دست یابد. او با بیان این‌که بیش از ۵۰ نوع مدل خودرو دراین شرکت تولید می شود. گفت:‌ خودروسازی صنعتی نیست که بتواند بدون استراتژی و برنامه به موجودیت خود ادامه دهد بلکه با کسب دانش و ارتقای تکنولوژی، درحال رشد و پیشرفت است.
وی به موفقیت های این شرکت در زمینه تولید و خودکفایی محصولات اشاره کرد و افزود: هم اکنون ۸۰ درصد از ورق های فولادی ایران خودرو از طریق شرکت فولاد مبارکه تامین می شود درصورتی که در گذشته بخش عمده ای از آن از کشورهای اروپایی و سایر کشورها تامین می شد. نجاری صنعت خودرو را پیشرو سایر صنایع دانست و خاطرنشان کرد:‌ خودروسازی با استانداردهای بالایی که دارد موجب توسعه سایر صنایع می شود.
تولید خودرو با استاندارد یورو ۴ قائم مقام تولید ایران خودرو از تولید محصولات این شرکت مطابق با استاندارد یورو ۴ خبر داد و گفت:‌ از هریک از خودروهای تولیدی، تعدادی مطابق با استاندارد یورو ۴ تولید شده و آمادگی داریم به محض توزیع سر اسری سوخت مناسب، کلیه محصولات را مطابق با این استاندارد تولید و به بازار عرضه کنیم.