تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
6

کنگره نکوداشت آیت‌الله آدینه‌وند در کوهدشت برگزار می‌شود

  • کد خبر : 23071
  • 03 اردیبهشت 1392 - 23:14

   به گزارش میرملاس ؛ کنگره نکوداشت آیت‌الله آدینه‌وند به منظور تجلیل از تلاش‌ها و مجاهدت‌های علمی این استاد پیشکسوت حوزه، روز ۱۲ اردیبهشت‌ماه امسال در شهرستان کوهدشت برگزار می‌شود. این کنگره به‌منظور تجلیل از تلاش‌ها و مجاهدت‌های علمی این استاد حوزه به‌همت شورای فرهنگ عمومی اداه فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهدشت و با حمایت‌های […]

1_146686

 

 به گزارش میرملاس ؛ کنگره نکوداشت آیت‌الله آدینه‌وند به منظور تجلیل از تلاش‌ها و مجاهدت‌های علمی این استاد پیشکسوت حوزه، روز ۱۲ اردیبهشت‌ماه امسال در شهرستان کوهدشت برگزار می‌شود.

این کنگره به‌منظور تجلیل از تلاش‌ها و مجاهدت‌های علمی این استاد حوزه به‌همت شورای فرهنگ عمومی اداه فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهدشت و با حمایت‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، روز پنج‌شنبه، ۱۲ اردیبهشت‌ماه جاری همزمان با روز معلم با نام «ادیب اعظم در شهرستان کوهدشت برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود، آیت‌الله محمدرضا آدینه‌وند قبادی‌طرهانی، از بزرگ‌ترین مفسران قرآن کریم استان لرستان فرزند علی در سال ۱۳۰۶ در شهرستان کوهدشت متولد شد.

وی در سال ۱۳۲۵ وارد حوزه علمیه قم شد و دروس مقدمات تا سطوح عالیه خارج و اصول فقه را نزد اساتید تلمذ کرد.

وی بیش از ۶۰ سال است که در حوزه علمیه قم مشغول تدریس علوم دینی است و از وی کتب زیادی به چاپ رسیده که از جمله آن‌ها می‌توان به سیمای توحید، کلمه‌الله العلیا همراه با تجزیه و ترکیب کلام‌الله مجید و کتابی در فروع دین اشاره کرد.

این روحانی و مفسر قرآن کریم در زمینه ساخت مسجد در کوهدشت تلاش‌های زیادی داشت که از جمله مساجدی که به همت وی ساخته شده می‌توان به مسجد جامع کوهدشت، مسجد قاطرچین رومشگان، ۲ مسجد در روستای آدینه‌وند، روستای کوشکی و ۴ مسجد در روستای پشت تنگ اشاره کرد.

وی از بزرگ‌ترین مفسران قرآن کریم است و در نظر اهل علم به «نحوی» مشهور است و کتاب کلمه‌الله العلیا را در شش جلد به دستور و هزینه مقام معظم رهبری به چاپ رسانده که این کتاب در بحث تجزیه و ترکیب کل قرآن کریم است.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=23071

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 7در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۷
  1. چه کار ارزنده و مناسبی
    ایشان یکی از مظاهر ورع و تقوا در روزگار ما هستند و باید در قالب این برنامه ها به نسل جدید شناسانده بشوند .
    چند باری خدمت ایشان شرفیاب شده ام جز پرهیزکاری ندیده ام
    به عنوان یک لک به وجودشان افتخار و سلامتی و بهروزی برایشان آرزو می کنم .
    ^^^
    ضمناً لازم می دانم از مرحوم زنده یاد کیومرث قبادی آدینه وند ( برادرزاده حضرت آیت الله ) یاد کنم که یکی از فرهنگیان باسواد کوهدشت و مجسمه وقار بود و او ما را با عموی بزرگوارش آشنا کرد و چه زود دنیا و مافیها را در بهمن سرد ٧٨ وداع گفت .
    روح رفتگان شاد
    سر زندگان به سلامت باد

    • چَت وِت !
      مِنی اِ کامنتمه خُوون کَتمِه ویر مرحوم کیومرث … روژ قیامتمه خدا . تِفَری ای دنیا چُوارده سال گذشت. یادیَه خیر .
      دس کوهدشتی ژ درد نهه هونه ایمه آیشتِه ویر کیومرث فقید

  2. تقدیر و تشکر از بزرگان این سرزمین کار شایسته و تحصین برانگیز است .

    ولی ریاست محترم اداره ارشاد شهرستان کوهدشت ؟آیا احساس نمی کنید فقط در یک خط فکری و یک سری آدمهایی که با نگرش شما همسو بوده و مورد توجه حضرت عالی هستند در این تقدیر و تشکر ها جای دارند. من قصد توهین به این اشخاص را ندارم و برای بنده قابل احترام هستند. ولی چرا در عرصه های دیگر این کار را نمی کنید آیا ما در فرهنگ وهنر در این شهر کسی را نداریم که لطف جنابعالی شامل حالش شود و مراسمی در حد ناچیز حتی بعنوان دلگرمی و تقدیر و تشکر برایشان بگیرید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟اینهمه اچحاف می کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • تحصین = تحسین
      اچحاف = اجحاف
      ***
      ببینید منتقد عزیز ! بنده سخنگوی ارشاد نیستم و راستش را بخواهی رغبتی برای دفاع و توجیه بیخود ندارم . ولی با عرض معذرت معتقدم انتقاد شما دوست گرامی وارد نیست . در متن خبر آمده آیت الله آدینه وند متولد ١٣٠۶ هستند یعنی برگزاری مراسم بزرگداشت یک عالم در سن ٨۶ سالگی او و معرفی این آدم فروتن که تمایلی به شهرت نداشته و جوانان او را کمتر می شناسند جای اعتراض دارد؟
      بقیه در هر خط فکری که باشند جوان ترند و اتفاقا از آنها هم تجلیل شده است . شاعران و نویسندگان و هنرمندان و تئاتری ها و … کوهدشتی و لرستانی کم روی سن رفته اند و جایزه گرفته اند.؟ مظلوم نمایی نکنیم اتفاقاً تیپ های روشنفکری در جمهوری اسلامی خیلی هم مهجور نیستند. تا جایی که یادمان می آید اینها را روی سن و در حال تقدیر شدن دیده ایم . می توانم اسم بیاورم ولی اخلاق نمی گذارد

  3. کار بسیار خوبیه
    حتما شرکت خواهم کرد اما زمان و مکان دقیقش را هم بگید
    در ضمن پشت تنگ همش ۳مسجد داره که یکیشون نیمه کاره است
    ولی حضرت ایه الله ادینه وند که کمک فراوانی کردن

  4. بزی کویشت و فرهنگ روژ به روژ نووا چی ای (پیشرفته اش)

  5. تجلیل از این شخصیت بزرگ فرهنگی و دینی، اقدام شایسته و بلکه دیرهنگامی است. موفق باشید.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.