- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

کنگره نکوداشت آیت‌الله آدینه‌وند در کوهدشت برگزار می‌شود

1_146686

 

 به گزارش میرملاس ؛ کنگره نکوداشت آیت‌الله آدینه‌وند به منظور تجلیل از تلاش‌ها و مجاهدت‌های علمی این استاد پیشکسوت حوزه، روز ۱۲ اردیبهشت‌ماه امسال در شهرستان کوهدشت برگزار می‌شود.

این کنگره به‌منظور تجلیل از تلاش‌ها و مجاهدت‌های علمی این استاد حوزه به‌همت شورای فرهنگ عمومی اداه فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهدشت و با حمایت‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، روز پنج‌شنبه، ۱۲ اردیبهشت‌ماه جاری همزمان با روز معلم با نام «ادیب اعظم در شهرستان کوهدشت برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود، آیت‌الله محمدرضا آدینه‌وند قبادی‌طرهانی، از بزرگ‌ترین مفسران قرآن کریم استان لرستان فرزند علی در سال ۱۳۰۶ در شهرستان کوهدشت متولد شد.

وی در سال ۱۳۲۵ وارد حوزه علمیه قم شد و دروس مقدمات تا سطوح عالیه خارج و اصول فقه را نزد اساتید تلمذ کرد.

وی بیش از ۶۰ سال است که در حوزه علمیه قم مشغول تدریس علوم دینی است و از وی کتب زیادی به چاپ رسیده که از جمله آن‌ها می‌توان به سیمای توحید، کلمه‌الله العلیا همراه با تجزیه و ترکیب کلام‌الله مجید و کتابی در فروع دین اشاره کرد.

این روحانی و مفسر قرآن کریم در زمینه ساخت مسجد در کوهدشت تلاش‌های زیادی داشت که از جمله مساجدی که به همت وی ساخته شده می‌توان به مسجد جامع کوهدشت، مسجد قاطرچین رومشگان، ۲ مسجد در روستای آدینه‌وند، روستای کوشکی و ۴ مسجد در روستای پشت تنگ اشاره کرد.

وی از بزرگ‌ترین مفسران قرآن کریم است و در نظر اهل علم به «نحوی» مشهور است و کتاب کلمه‌الله العلیا را در شش جلد به دستور و هزینه مقام معظم رهبری به چاپ رسانده که این کتاب در بحث تجزیه و ترکیب کل قرآن کریم است.