تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
5

عملیات احداث پتروشیمی کوهدشت بزودی آغاز می شود

  • کد خبر : 23092
  • 04 اردیبهشت 1392 - 19:26

    کلنگ احداث پتروشیمی کوهدشت لرستان به زودی برای تولید سالانه ۴۵ هزار تن اتیلن و پروپیلن بر زمین زده خواهد شد.   به گزارش میرملاس به نقل از ماد ، احداث مجتمع پتروشیمی کوهدشت که تامین خوراک ان نیز طی مصوبه شماره ۴۲۳۷۴۵ در اسفندماه ۸۹ با پیگیری های نماینده وقت این شهرستان،توسط دولت […]

 images (3)

 

کلنگ احداث پتروشیمی کوهدشت لرستان به زودی برای تولید سالانه ۴۵ هزار تن اتیلن و پروپیلن بر زمین زده خواهد شد.

  به گزارش میرملاس به نقل از ماد ، احداث مجتمع پتروشیمی کوهدشت که تامین خوراک ان نیز طی مصوبه شماره ۴۲۳۷۴۵ در اسفندماه ۸۹ با پیگیری های نماینده وقت این شهرستان،توسط دولت به وزارت نفت ابلاغ شد و باید تا کنون بخشی از کارهای ان به انجام می رسید.

پس از تاخیرهای صورت گرفته در شروع به کار پروژه،برخی از سرمایه های اجتماعی شهرستان کوهدشت با آگاهی از مصوبات هیات دولت در خصوص مجتمع پتروشیمی این شهرستان و سایر صنایع مطرح،پیگیر کار شده و با رایزنی با مقامات ارشد اجرایی ، نیز برخی سرمایه گذاران و شرکت های هولدینگ موفق شدند تا یکی از شرکت های تخصصی در حوزه پتروشیمی را برای انجام کار مجاب نمایند.

بنا بر گزارش های رسیده به ماد،اسناد پروژه به امضای سرمایه گذار رسیده و هفته اینده عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

در حالی که برخی از مسوولان کوهدشتی ،مصوبات دولت در خصوص پتروشیمی،کارخانه خودروسازی و … را کاغذ پاره دانسته بودند و در باورشان این پروژه ها را فراتر از قواره کوهدشت می دانستند،اینک همت نخبگان و سرمایه های اجتماعی این شهر نشان داد که علی رغم بهره مندی از قدرت رسمی،تنها با اتکاء به توان خود می توانند گامی مهم برای توسعه کوهدشت بردارند.

با بهره برداری از مجتمع پتروشیمی کوهدشت،اشتغالزایی قابل توجهی برای مردم این شهر صورت گرفته و منجر به ایجاد صنایع وابسته در این منطقه و استان لرستان که رتبه اول بیکاری در ایران را دارد،خواهد شد.

عبور خط لوله اتیلن غرب از این شهرستان ایجاد مجتمع پتروشیمی را کاملا اقتصادی کرده به گونه ای که وزارت نفت نیز با یک براورد علمی و اقتصادی اجرای این طرح را به منظور تولید سالانه ۴۵ هزار تن اتیلن و پروپیلن با IRR (نرخ بازگشت داخلی)قابل قبول ۵/۱۵ درصد اجرایی دانست.

بی شک با آغاز به کار سایر پروژه ها  در کوهدشت، این شهر در مسیر توسعه قرار خواهد گرفت و موجب تحول در استان لرستان خواهد شد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=23092

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 40در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴۰
  1. چه عجب! بالاخره
    سر کویشت ییژ که ته سر انجام

  2. سرمایه های اجتماعی کوهدشت که کار نماینده سابق را ادامه دادند اقایان فرشاد حیدری مدیر عامل بانک ملی وحسن شاهر خی. هیات مدیره پتروشیمی أراک وهمچنین رسانه ها وبرخی جوانان پیگیر کوهدشت هستند جا دارد از همه انها به خصوص شیخ توسعه کوهدشت علی شاهر خی تشکر کتیم وان را همیشه در یاد وقلب هود ستایش کنیم

    • راستش تا جایی که ماها در تهران شاهد بوده ایم تلاشها ومساعدتهای دوستان دیگری از جمله آقای مهندس فیضی (از همشهری های ظاهرا اهل کوهنانی مان)که هم اکنون مشاور مدیرعامل ومدیر کل نظارت بر پروژه های نفت وگاز وپتروشیمی و عضو هیات مدیره شرکت های معظمی همچون پرسی ایران گاز کشور وپتروشیمی مرجان نیز هستند و همچنین دوستان دیگری که شاید ماها کم وبیش از ادای دینشان به زادگاه ومردم خوب شهرمان باخبریم اگر بیشتر از آقایان نامبرده نبوده باشه مطمئنا کمتر هم نبوده ،پس انصاف حکم می کند که یا نام برده نشود ویا از کلیه این عزیزان به خیر یاد نماییم ./.به امید اجرای پروژه توام با موفقیت روز افزون این عزیزان .

    • سلام منم همین و شنیدم که کار آقاى دکتر حیدرى و شاهرخى بوده چون بانک ملى ۶٠/ سهام شرکت پتروشیمى. بهر حال خدا خیرشون بده هر کسى دستى توى این پروژه داشته. این پروژه اگه اجرایى بشه نشون میده که میشه براى نجات این شهر کار کرد فقط همت میخواد و یه کم دلسوزى! ممنونیم از آقاى دکتر حیدرى، شاهرخى ، مهندس فیضى و..
      خدا کنه حسودها کار شکنى نکنن

      • آره واقعا همین دست همشون (آقای دکتر حیدری ،مهندس فیضی ، آقای شاهرخی و…)درد نکنه وخدا توفیقشون بده که بتونند با پیگیری های مستمر بعدی کار را به مرحله اجرا و بهره برداری کامل برسانند.

    • یه ا راسیت وت

  3. تا کور شود هر انکس که چشم دیدن کوهدشتی اباد و آزاد ندارد

  4. ضمن عرض تبریک،باید به عرض برسانم که:
    بنده به عنوان یک کوهدشتی اصلاح طلب نه به آقای قبادی رای داده ام ونه به آقای ملکشاهی واساسا در انتخابات شرکت نکردم وحرف حق را باید گفت.بزرگش نخوانند اهل خرد = که نام بزرگان به زشتی برد.
    اگر ما از زحمات گذشتگان مخصوصا آقای قبادی که در به ثمر رساندن این طرح ودیگر طرح ها تلاش فراوان نمودند قدردانی نکنیم از خالق خود نیز تشکر نکرده ایم. یادمان باشد که ما از زحمات دیگران به عنوان کاغذ پاره نام نبریم که این حرف ها فقط وفقط باعث سبکی خودمان می شود.
    خداوند همه خدمتگزاران به ایران عزیز را حفظ نماید.

  5. غزیزان خوب همشهری شما دیگه چرا اقایان نزدیک به انتخاباته قول و وعده میدن برای شرکت در انتخابات پتروشیمی که هیچ بهمون نمیدن قول میدم یه کارخونه کوچیک رو هم راه اندازی نمیکنن اگه راست میگن سد معشوره رو پیگیری کنن که بیشتر میتونه به درد شهر ما بخوره این کلکا دیگه قدیمی شده

  6. درجواب کامنت آقا حیدر عرض می کنم که تا جایی که ماها در تهران شاهد بوده ایم تلاشها ومساعدتهای دوستان دیگری از جمله آقای مهندس فیضی (از همشهری های ظاهرا اهل کوهنانی مان)که هم اکنون مشاور مدیرعامل ومدیر کل نظارت بر پروژه های نفت وگاز وپتروشیمی و عضو هیات مدیره شرکت های معظمی همچون پرسی ایران گاز کشور وپتروشیمی مرجان نیز هستند و همچنین دوستان دیگری که شاید ماها کم وبیش از ادای دینشان به زادگاه ومردم خوب شهرمان باخبریم اگر بیشتر از آقایان نامبرده نبوده باشه مطمئنا کمتر هم نبوده ،پس انصاف حکم می کند که یا نام برده نشود ویا از کلیه این عزیزان به خیر یاد نماییم ./.به امید اجرای پروژه توام با موفقیت روز افزون این عزیزان .

  7. نکنه میخوان پتروشمی قدیم مون که( اراک ) هست بیارن کوهدشت////؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟//

  8. حالا بزار کلنگش بزنن وجوانهای ما از بیکاری در بیان چکار داریم کی آورده کی حرفش زده کی .کدوم نماینده بوده …… متاسف

  9. دوستان تلاشهای نماینده قبل را فراموش نکنید

  10. متاسفانه طوری که دوستان میگن نظراتی که از جناب آقای ملکشاهی تشکر کرده باشند رو حذف میکنید،امیدوارم که اینگونه باشید
    همیشه با دید باز به مسائل بنگریم

  11. مرسی آقای ملکشاهی.

  12. خداوند پدر نماینده وقت رو بیامرزد.

  13. دوستان دست از این جانبداری بیهوده بردارید ،به خدا تا زمانی که ما این روال را ادامه میدهیم وضع بهتر که نمی شه بدتر می شه . توی نرخ بیکاری سیستان و باوچستان از ما جلو زد . جزئ بی کارترین استان های کشور هستیم جزء اولین استانهای هستیم که بیشترین معتاد را داریم واقعا مثل اینکه لرستان کویر لوته ،هیچ گونه استعداد پیشرفت نداره .چرا ؟به خاطر اینکه ما دنبال همین جانبداری های مزخرفانه هستم به دنبال منافع جمعی نیستیم هر کسی به دنبال منفعت شخصی خود است و بد تر اینکه ما نمی خواهیم باید قاطعانه از مسئولین بخواهیم بخواهیم بحواهیم

  14. با سلام ……………….ای کاش کارخانه یعنی میشه کوهدشت کارخانه بزنند ………….چه خوب شما بزارید کلنگش زده شده بد بگید این و اون به هر حال هر کس کاری برای جوانان بیکار کنه خدا خیرش بده …………….به نظر من تا قبل از امدن کارخانه به کوهدشت سه چند شرکت کوچکی هم که دارن کار میکنن روبه تعطیلیه دارن اون دو سه نفری که دارن اخراجشون میکنن…………………….اشتغال فدای سرتان نزارید تعطیل شوند

  15. می بریمش رومشگان پتروشیمی شهرستان رومشگان کوهدشتی های بی سواد پتروشیمی میخوان چه کار؟

    • شک ندارم خودت بی سوادی.
      میشه یه کم ادب داشته باشین؟ میخوای یه جمله برات بنویسم که تا آخر عمرت وارد هیچ سایتی نشی؟
      بی شخصیت؛ کوهدشتی ها بی سوادن؟ رومشگان هم یک پنجم کوهدشته! اگه کوهدشتی ها بی سواد خودت هم جزء همون یک پنجمی.
      این همه عالم و استاد و ادیب و روحانیون فرزانه از طوایف مختلف همین کوهدشت به ایران و دنیا معرفی شده, خودباخته ی بی ادب دفعه ی دیگه خواستی شخصیت خودت و معرفی کنی . سایت پر مخاطب میرملاس و با الفاظ درخور شان خودت . آلوده نکن. چون مهمان ها و کسانی که از استان های دیگه این سایت و می بینن خدای نا کرده فکر میکنن مردم شریف شهرستان کوهدشتی ها مثل شما بی ادب ن.

      • تورج جان مطمئن باش این آقا یا خانم رومشگانی نیست بلکه فقط خواسته اسم رومشگان رو خراب کنه مردم رومشگان خودشونو رو از کوهدشت جدا نمی دونن.

        • من هم با شما موافقم ما فکر می کنیم تخم فتنه بین کوهدشت ورومشکان را ایلامی انداختند برای اینکه بر ………………..

      • من از مدیریت محترم سایت خواهش میکنم. خواهش میکنم. خواهش میکنم. IP این شخص و أعلام کنه که همه بفهمن این به قول شما فتنه کى هست! من جداً تقاضا میکنم به حرمت تمام مردمى که لقب بى سواد بهشون داده این شخص و معرفى یا حداقل بگین از چه IP استفاده کرده که این کامنت و گذاشته.

        • علارغم میل باطنی ؛ آی پی و ایمیل کسی که به اسم رومشکانی کامنت گذاشته :
          roza265@yahoo.com
          ۱۷۸.۲۵۲.۱۸۸.۱۳۹
          اطلاعات دیگه ای هم داریم ولی اگه کامنت های توهین آمیزشون تکرار بشه معرفی خواهیم کرد…

  16. مردم کوهدشت قدر شاهرخی را ندانستند و مردم خرم آباد قدر ملکشاهی راد را

  17. تا وقتی ما کوهدشتی ها اشخاص برامون از پیشرفت مهمترن و سنگشون رو به پا میزنیم و سر نماینده سابق و فعلی که هیچ کاری تا حالا برامون انجام ندادن ٍدعوا داریم مطمئن باشین صاحب هیچی نمیشیم.

  18. رومشکانی عزیز حق کوهدشت ورومشکان راکسانی میخورند که ازمانیستند نعمتهای خدادادی کوهدشت ورومشکان وارزشهایشان بیش از اینست که ماخودمان بر سروکله همدیگر بکوبیم که این حق را عدم اتحاد ونبود همدلی وتشخیصهای نادرستمان برباد داده است این کلام تفرقه برانگیز شما چیزی رادرست نمیکند

  19. راستی از شرکتهای مشغول درجاده کوهدشت -خرم آباد خبری نیست!!!!!!!!!!!!!!!!کجارفته اند؟

  20. آقای رومشگانی لطفا یک ادب داشته باش …

  21. باقیات صالحات شیخ قبادی باد!

  22. از اقدام شایسته جناب اقای دکتر حیدری در جهت حمایت مالی از این پروژه قدردانی میکنم هچنین از انتخاب جناب مهندس شهریار حسنی به عنوان مدیر پروژه بسیار شاکریم .جوانان کوهدشتی واقعا لیاقت دارند واقای حیدری نشان داد که میتوان هم خود را حفط کرد وهم به همشهریانش خدمت کرد نه مثل بعضی ها که فقط کلاه خود را محکم نگه داشته اند .

  23. چرا برخی از سپاسگذاری مردم ناراحت می شوند از نام اوردن کسانی احساس ناراحتی می کنیم که باید نام انهارا به نیکی ببریم ما مردم قدردان کوهدشت ورومشگان و…. از کوشش هر فردی در راستای پیشرفت وابادانی کوهدشت تقدیر می کنیم واگر از نامی از شاهرخی قبادی برده می شود به معنای توهین به نماینده فعلی نیست انشاا… با مصوبات جدیدی که اقای ملکشاهی در این دوره می گیرند از ایشان هم در اینده نام می بریم

  24. ما هم متاسفیم که بعضیا حتا نمیتونن بفهمن این شرکتهای پتروشیمی خصوصی هستن و ربطی به نماینده های خوشگذران قبلی نداره و فقط از روی تعصب بیجا حرف میزنن بهر حال از آقای ملکشاهی ممنونیم که تو این اوضاع مملکت تونسته قدم خیری برا شهرستان مظلوم کوهدشت برداره واقع بینی از خیال پردازی بهتره آقایونی که تا بهتون میگن بیسواد داغ میکنین چون حرف حساب درد داره.آقایی که میخای بین کوهدشت و رومشگان تفرقه بندازی شهرستان کوهدشت و رومشگان مکمل همن نه مقابل هم

    • پروفسور گرامی این شرکت دررستای مصوبه دوره قبل درحال اجراست ضمنا دانشمند بزرگوار اگاه هستند در بحث پتروشیمی خوراک مهمترین گلوگاه هست که در مصوبه هیات دولت برای احداث پتروشیمی در زمان اقای شاهرخی وجوددارد از طرف دیگر سرمایه گذار ان شرکت پتروشیمی اراک وابسته به بانک ملی .شستا وصندوق بازنشستگی است باعرض پوزش مجدد

  25. با تشکر از نمایندگان و مدیر بانک ملی که چند روز پیش هم تمامی زندانیان لرستانی غیر عمد رو آزاد کردند. اگر نظر آقای شهروند درست باشه و آقای حسنی مدیر پروژه باشن امیدوار میشیم. ایشون در پارس جنوبی(عسلویه) قائم مقام بزرگترین پروژه نفت و گاز کشور هستند که ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته.

  26. سلام بر همشهریان دورم؛ دوستان کامنتهای شما یکسریشان نزدیک به واقعیت یکسری هم عامیانه ؛اما واقعیت بدون اینکه بخواهم اسم بزرگواری را اورده باشم ویا بگویم کار را که تمام کرد انکه تمام کرد باید بگویم واقعا شهرمان بی کس بوده وهست ، یکی را پرسیدند بوقلمون میخوری ؟گفت بله بله! گفتند نه نیست؟ حال تا پولی و سرمایه گزاری نباشد دیواری هم بنا نمیشود ماقول وقرار زیاد شنیدیم انشاالله قرار همه ما۲۶ خرداد در مراسم کلنک زنی شرکت خواهیم کرد. لازم به یاداوریست انان که هشت سال بیشتر یا کمتر در راس بودند کاری نکردند حال در شرایشط کنونی دولت وعدم بودجه موجود. از محل سپرده های تمام ملت ایران عزیز این سرمایه گزاری بامشارکت مستقیم پتروشیمی امام خمینی (ره)وبانک ملی ایران شکل گرفته مطمن باشید حس خاک و زادگاه وهم ولایتی های سلحشور انقلاب وهشت سال دفاع مقدس که بعداز۳۴ سال محرومیت مطلق انگیزه ایجاد پتروشیمی کوهدشت راایجاد نمود.فرستی پیش امد به نحو احسن انجام شد

  27. ازبرادر بسیاربزرگوارم جناب اقای دکتر فرشادحیدری مدیرعامل موفق ودانشمند بانک ملی ایران ودیگر افرادی که باعث اجرای این پروزه عظیم درشهرستان می شوند تشکر مکنم دوستان ازحرفهای تفرقه انگیز اجتناب کنید ودعا کنید به حق این ماه مبارک کلنک این طرح هرچه زودتر زده شود

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.