- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

عملیات احداث پتروشیمی کوهدشت بزودی آغاز می شود

 images (3)

 

کلنگ احداث پتروشیمی کوهدشت لرستان به زودی برای تولید سالانه ۴۵ هزار تن اتیلن و پروپیلن بر زمین زده خواهد شد.

  به گزارش میرملاس به نقل از ماد ، احداث مجتمع پتروشیمی کوهدشت که تامین خوراک ان نیز طی مصوبه شماره ۴۲۳۷۴۵ در اسفندماه ۸۹ با پیگیری های نماینده وقت این شهرستان،توسط دولت به وزارت نفت ابلاغ شد و باید تا کنون بخشی از کارهای ان به انجام می رسید.

پس از تاخیرهای صورت گرفته در شروع به کار پروژه،برخی از سرمایه های اجتماعی شهرستان کوهدشت با آگاهی از مصوبات هیات دولت در خصوص مجتمع پتروشیمی این شهرستان و سایر صنایع مطرح،پیگیر کار شده و با رایزنی با مقامات ارشد اجرایی ، نیز برخی سرمایه گذاران و شرکت های هولدینگ موفق شدند تا یکی از شرکت های تخصصی در حوزه پتروشیمی را برای انجام کار مجاب نمایند.

بنا بر گزارش های رسیده به ماد،اسناد پروژه به امضای سرمایه گذار رسیده و هفته اینده عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

در حالی که برخی از مسوولان کوهدشتی ،مصوبات دولت در خصوص پتروشیمی،کارخانه خودروسازی و … را کاغذ پاره دانسته بودند و در باورشان این پروژه ها را فراتر از قواره کوهدشت می دانستند،اینک همت نخبگان و سرمایه های اجتماعی این شهر نشان داد که علی رغم بهره مندی از قدرت رسمی،تنها با اتکاء به توان خود می توانند گامی مهم برای توسعه کوهدشت بردارند.

با بهره برداری از مجتمع پتروشیمی کوهدشت،اشتغالزایی قابل توجهی برای مردم این شهر صورت گرفته و منجر به ایجاد صنایع وابسته در این منطقه و استان لرستان که رتبه اول بیکاری در ایران را دارد،خواهد شد.

عبور خط لوله اتیلن غرب از این شهرستان ایجاد مجتمع پتروشیمی را کاملا اقتصادی کرده به گونه ای که وزارت نفت نیز با یک براورد علمی و اقتصادی اجرای این طرح را به منظور تولید سالانه ۴۵ هزار تن اتیلن و پروپیلن با IRR (نرخ بازگشت داخلی)قابل قبول ۵/۱۵ درصد اجرایی دانست.

بی شک با آغاز به کار سایر پروژه ها  [1] در کوهدشت، این شهر در مسیر توسعه قرار خواهد گرفت و موجب تحول در استان لرستان خواهد شد.