تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
6

زنده باد نهار در جشن بهار

  • کد خبر : 23097
  • 05 اردیبهشت 1392 - 1:30

    کوروش الماسی / میرملاس نیوز :  فریاد زنده باد نهار در جشن بهار گزارشی از دربه‌دری لرستانی‌ها در ورزشگاه آزادی مراسم تجلیل از خادمین تسهیلات سفرهای کشور، پنج‌شنبه ۲۹‌فروردین با وجود اینکه مورد نقد مراجع عظام تقلید، نمایندگان مجلس، اهالی سیاست و دلسوزان نظام جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته بودباحضورحدوداپنج‌ هزارنفر از اعضا […]

 

 

کوروش الماسی / میرملاس نیوز :

 فریاد زنده باد نهار در جشن بهار

گزارشی از دربه‌دری لرستانی‌ها در ورزشگاه آزادی

مراسم تجلیل از خادمین تسهیلات سفرهای کشور، پنج‌شنبه ۲۹‌فروردین با وجود اینکه مورد نقد مراجع عظام تقلید، نمایندگان مجلس، اهالی سیاست و دلسوزان نظام جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته بودباحضورحدوداپنج‌ هزارنفر از اعضا ستاد تسهیلات نوروزی کشور از جمله حدود ۱۰۰۰‌نفر از لرستانی‌ها در ورزشگاه ۱۰۰‌هزار نفری آزادی برگزار شد.
در این مراسم چهره‌هایی همچون نیکزاد وزیر راه و شهرسازی، فقیه رئیس سازمان هلال احمر، نماینده مقام معظم رهبری در ریاست جمهوری، رئیس هواپیمایی کشور، برخی از استانداران کشور و مقامات خارجی در شرایطی برگزار شد که بخاطر عدم پذیرایی از مهمانان و تدارک ناهار ندیدن، برای آنها، شعار زنده باد (ناهار) ورزشگاه آزادی را در بر گرفته بود. رئیس جمهور نیز به منظور تجلیل از خادمان ستاد سفرهای نوروزی با شمارش معکوس جمعیت وارد ورزشگاه آزادی شد. اما با نیم نگاهی به سخنرانی‌ها در این مراسم که شامل رئیس جمهور، وزیر کشور و رئیس ستاد تسهیلات سفرهای کشور می‌شد، هیچ سخن و پیام تازه ای برای حاضران در این مراسم وجود نداشت و کسی که تمام حواشی برپایی این مراسم متوجه وی بود بعد از کم بودن میزان حضور دعوت شدگان در این مراسم حضور نیافت و به بهشت زهرا رفت.
از نکات حائز اهمیت اینکه اکثر شرکت کنندگان در این همایش را سرخپوشان جمعیت هلال احمر تشکیل می‌دادند که طبق آخرین برآوردها بیش از ۶۰درصد حاضرین در ورزشگاه را شامل می‌شدند. به گونه‌ای که از کودک خردسال تا پیرمرد۶۰‌ساله را لباس هلال‌احمر بر تن پوشانده بودند تا ورزشگاه خالی نباشد و نقش سیاهی لشگر را برعهده داشتند.
در همین رابطه استان لرستان نیز با اعزام آمار تقریبی در حدود ۱۰۰۰‌نفر بنا بر حس انسان‌دوستی‌اش در این مراسم شرکت نمود تا به کمک دولت بشتابد ورزشگاه خالی نماند. اکثریت شرکت‌کنندگان را دانشجویان و کارشناسان حوزه گردشگری تشکیل می‌دادند.
اما متآسفانه جز اتوبوسی که وظیفه انتقال آنها را برعهده داشت هیچگونه خدماتی حتی ناهار یا پذیرایی به آنها داده نشد به نحوی که بچه‌ها خودشان هزینه غذا و… را دادند. جای بسی تآسف‌تر اینکه مسئولین و معاونین اداره کل میراث فرهنگی استان نیز آنها را همراهی می‌کردند اما گویی وظیفه‌ای در قبال این افراد که با دعوت آنها انجام شده بود را نداشتند.
متآسفانه هیچ نشانی هم از اسپانسر مالی اجرای این مراسم در فضای استادیوم آزادی به چشم نمی‌خورد و حتی حاضران در همایش آزادی با وجود اینکه ساعت ۱۶ شده بود ولی ناهار نخورده بودند که به هنگام سخنرانی مجری‌های همایش با اعتراض شعار”توپ، تانک، فشفشه، ناهار ما چی میشه را سر می‌دادند..
نکته جالب‌تر اینکه حدود ساعت ۵‌‌‌ بعداز ظهر که بچه‌های لرستان منتظر بوند تا سرپرستان‌شان برایشان ناهار تهیه کنند یکی از کارکنان با تعدادی ساندویچ وارد شد و آنها را بین تعداد محدودی از کارکنان استان تقسیم نمود که در این بین درگیری‌های لفظی نیز به وجود آمد و بقیه ماندند و دیگر هیچ. انگار نه انگار بقیه عضو این گروه هستند.!!
نکته حائز اهمیت تر باوجود اینکه برای شنیدن سخنرانی رئیس‌جمهور این همه راه رفتند که قبل از شروع سخنرانی ورزشگاه را ترک کردند و به سوی خرم‌آباد راهی شدند که بعد از توقفات کوتاه ساعت ۳‌بعد از نیمه شب رسیدند که خود نیز سرگردانی  برخی از مهمانان واعتراضات خانواده‌هایشان را به دنبال داشت.
در اینجا این سوال مطرح می‌شود که چرا و با چه پشتیبانی مالی این افراد در این مراسم شرکت نمودند؟!
اما شنیده‌ها حاکی از این است که قرار شده به شرکت‌کنندگان این مراسم هدایای نقدی داده شود که این گفته از سوی میراث‌فرهنگی لرستان تکذیب شده است، اما اگر این خبر کذب است پس مسئولان و کارکنان میراث‌ فرهنگی استان، آموزش ‌و ‌پرورش، هلال‌احمر و… با چه هدفی در این برنامه شرکت کرده‌اند و رنج سفر را به جان خریدند؟! آیا فقط یه خاطر رضای خدا رفته‌اند یا اینکه… که بدون ارائه هیچگونه خدماتی، دست خالی رفتند و برگشتند؟! حتی سخنرانی احمدی‌نژاد را گوش ندادند هدف از این سفر چه بود؟ چه دستاوردی را برای شرکت‌کنندگان به همراه داشته‌ است؟!!

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=23097

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 6در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۶
  1. جالبه
    قابل توجه فریب خورده هایی که هنوز از باند احمدی/مشایی دفاع می کنن

  2. جالب بود چه عجب یه مطلب انتقادی و واقعی زدین!!

  3. زنده باد نهار ! از شعار “زنده بادبهار ” هم واقعی تر و ملموس تره و هم کمتر میشه باهاش مردمو سرکار گذاشت . البته زنده باد لرستان مظلوم ! با این درصد بالای مشارکتش فکر کن ! هزار نفر از ۵ هزار نفر !
    ما مردم غیور همیشه در صحنه چقدر زود سر کار میریم .
    لا اقل خدا کنه اونایی که به خاطر استخدام به تهران رفتن مشکلشون حل بشه . اگر چه چش من یکی آب نمیخوره که امثال مشایی همچین عرضه ای داشته باشن .

  4. دل سپردن به شب را جز کدورت ثمری نیست.

  5. سلام،

    به این می گویند مدیریت جهانی!

  6. خدا خودش یه روزاحمدی نژادناهارنخوره
    میادوخداشاهده ملت ومیخوره!

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.