- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

باهنر: خاتمی جزو سران فتنه نیست

 

Dana_ir-21880-asli [1]

 

خاتمی وظیفه خودش را در قبال نظام و مردم در فتنه۸۸ انجام نداد البته یک جاهایی تلاش کرد جبران کند اما کفایت نکرده و باید سکوت معنی دارش را جبران کند اما نباید او را جزو سران فتنه بدانیم

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین شب چهارشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه شیراز در خصوص استفاده از وزرای احمدی نژاد در دولت آینده تاکید کرد: اکثر وزرای احمدی نژاد کارایی ندارند که اگر من به عنوان رئیس جمهور انتخاب شوم از آنها استفاده کنم.

مجلس نتوانست نرم افزار عزل و نصب وزرا را در دولت کشف کند!

محمد رضا باهنر اظهار داشت: ریس جمهور در خصوص انتخاب وزرا با مجلس هیچ مشورتی نمی کرد و مجلس نتوانست نرم افزار عزل و نصب وزرا را در دولت کشف کند، مشکل ما با احمدی نژاد بر سر معرفی وزرا و استفاده از آنها بود زیرا او فکر می کند که هر کسی را به عنوان وزیر پسند کرد مجلس هم باید قبول کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از اول انقلاب رسم بر این بود که رئیس جمهور با مشورت مجلس اشخاصی را به عنوان وزیر به مجلس معرفی می کرد و پس از جلسات مختلف مشورتی یک وزیر انتخاب می شد و این کار نیز توسط “هاشمی رفسنجانی” و “خاتمی” نیز انجام می شد.زمانی که ما نتوانستیم دلایل برکناری وزرا توسط احمدی نژاد را درک کنیم تصمیم گرفتیم کسی را به عنوان وزیر به او معرفی نکنیم.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین خاطر نشان کرد: احمدی نژاد بیش از تمامی دولت های قبلی جمهوری اسلامی ایران وزیر برکنار کرد و این جز نقاط ضعف احمدی نژاد بود.

با عملکرد درستمان از زندانی شدن حداق ۵ نماینده مجلس جلوگیری کردیم

باهنر در خصوص نقشش در روشنفکری بعد از فتنه ۸۸ بیان داشت: ما با تدبیر طوری رفتار کردیم که حتی اصلاح طلبان مجلس هم بیانیه های تند مجلس شورای اسلامی بر علیه فتنه ۸۸ و سران آن را امضا کردند. بنابراین با عملکرد درستمان توانستیم حداقل از زندانی شدن ۵ نماینده مجلس که می توانست برای نظام هزینه های فراوانی داشته باشد و قطعنامه ای روی قطعنامه های فعلی صادر شود جلوگیری کنیم. البته در آن دوران نیز کسانی بودند که سکوت همراه با رضایت داشند که باید جبران کنند و اگر هم کاری عملیاتی انجام داده اند باید از مردم معذرت خواهی کنند.

نماینده مردم تهران یادآور شد: کسانی که سران فتنه بودند حالا حالا باید جواب هزینه های را که وارد کردند بدهند البته نباید همه اصلاح طلب را با چوب فتنه گران زد،ما در مجلس هشتم ۵۰ نماینده رسمی اصلاح طلب حضور داشت که خوشبختانه هیچ کدام از آنها در دوران فتنه حرکتی انجام ندادند که خلاف قانون باشد.

سران فتنه را تکثیر نکنیم

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سئوال دانشجویی دیگر در خصوص برخورد با سران فتنه مثل “خاتمی” و “هاشمی”، گفت: باید توجه کنیم که سران فتنه را تکثیر نکنیم. اگر قرار باشد اول “موسوی” و “کروبی” و سپس “خاتمی” و “هاشمی” را به عنوان سران فتنه خطاب کنیم، ادامه داشته باشد سران فتنه به ۱۳ میلیون نفر می رسند.کسانی که به موسوی رای دادند گناهی ندارد این مردم به کسی رای دادند که تایید صلاحیت شده بودند.

عملکرد ما در فتنه ۸۸ مدبرانه بود

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین خاطرنشان کرد: عملکرد ما در مجلس در فتنه ۸۸ مدبرانه بوده است و بازخوردهای خوبی هم از سوی مقام معظم رهبری داشته ایم.

اگر مجبور باشیم، گدایی می کنیم اما محتاج خلق نمی شویم!

محمد رضا باهنر در پاسخ به سئوالی در خصوص مکان هزینه های تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری گفت: وضعیت تشکیلاتی ما در ۳۰ استان خوب است و تقریبا در همه استانها دفتر داریم البته باید هزینه ها را براساس استان های مختلف توزیع کنیم و حتی اگر مجبور باشیم، گدایی می کنیم اما محتاج خلق نمی شویم.

اگر من ۳ میلیارد تومان پول داشتم، اکنون نماینده نبودم!

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به این سئوال که آیا در انتخابات سال ۸۴ به ستاد انتخاباتی «لاریجانی» ۳ میلیارد تومان کمک کرده است یا خیر، بیان داشت: اگر من ۳ میلیارد تومان پول داشتم، اکنون نماینده نبودم و درست و حسابی زندگی می‌کردم، همچنین اگر من بخواهم این مقدار پول را نشمارم باید از دستگاه پول‌شمار استفاده کنم و به نظرم اشتباهی صورت گرفته و این مبلغ شاید ۳ میلیون تومان بوده است.

اینکه نظام بداند ریس جمهور چه کسی است با دخالت فرق دارد

کاندیدای دور آینده انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه معنی سخنان شما که گفته اید “نظام باید بداند چه کسی انتخاب می شود، چیست”، گفت: مملکت امروز مثل گذشته نیست که پس از مردن شاه همه را در میدان اصلی شهر جمع کنند و شاهینی را به هوا بفرستند و سپس این شاهین بر دوش هر کس نشست مسئولیت را قبول کند. باید پیش بینی هایی از جانب مراکز نظر سنجی انجام شود البته باید نظر سنجی شود زیرا نظر سازی مناسب و درست نیست، و اینکه نظام بداند ریس جمهور چه کسی است با دخالت فرق دارد.

اگر شخص بهتری از خودم را کشف کنم به او رای می دهم

محمدرضا باهنر در پاسخ سئوالی مبنی بر این که آیا فردی برتر از وی در انتخابات ریاست جمهوری آینده وجود دارد، اظهار داشت: اگر شخص بهتری از خودم را کشف کنم، تکلیف شرعی من است به او رای دهم و عرصه انتخابات، میدان رقابتی ا‌ست برای هر کسی که کاندیدا شود.

وی در پاسخ به سئوال دانشجویی در خصوص استفاده از اصلاح طلبان در دولت خود، گفت: باید به این نکته توجه داشت که برخی در ذهن خودشان رابطه هایی را درست کرده اند که این رابطه ها صحیح نیست، دلیل ندارد که هر کس در دولت اصلاحات وزیر بوده اصلاح طلب باشد، همان طور که “حسین مظفر” وزیر آموزش و پرورش خاتمی، اصولگرا بود هر چند کارهای نادرستی هم انجام داد.

اگر رئیس جمهور شوم وزرای ارشاد، کشور و خارجه را اصولگرا انتخاب می کنم

باهنر ادامه داد: “سعیدی کیا” نیز که اصولگرا بود در دولت خاتمی حضور داشت و رقیب من است اما باید به این نکته توجه داشت که اگر من به عنوان رئیس جمهور انتخاب شوم وزیر کشور ، وزیر فرهنگ و ارشاد و وزیر خارجه را به طور حتم از افراد اصولگرا انتخاب می کنم.اما در انتخاب سایر وزرا نباید نبض را گرفت که کدام جریان است.

وی اظهار داشت: وجود ائتلاف در جریان انتخابات اشکال ندارد و هر اصولگرایی که ادعای کاندیداتوری دارد می تواند در اتلاف حضور پیدا کند، ممنوعیتی برای حضور کاندیدا نداریم و بعد از نظر سنجی کاندیدهای اتلاف فرد ی که بیشترین مقبولیت را دارد، ثبت نام و تبلیغات خود را شروع خواهد کرد.

سال گذشته تورم در کشور ما رکورد زد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت اقتصادی و روند تورم در کشور نیز، گفت: رکورد تورم در کشور ما در سال گذشته شکست که البته نباید تمامی این مشکلات اقتصادی را به گردن تحریم ها انداخت بلکه عدم مدیریت نیز بوده است.

وی افزود: بحث گرانی و اشتغال از جمله چالش های خانواده ها است که در دولت آینده باید به رفع این مشکلات توجه ای خاص داشت. دولت احمدی نژاد رکورد تورم را در کشور شکست که در این مورد اگر آمار را در نظر بگیریم ۴۰درصد تورم در خصوص ۱۴۰ کالای اصلی خانوار بوده است، اما براساس حس مردم ۹۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش تورم داشته ایم.

مرحله دوم هدفمندی یعنی، به یک جیب مردم ۲۵۰ هزار تومان وارد و از جیب دیگرشان ۵۰۰ هزار تومان خارج شود!

در ادامه این نشست دانشجویی با هنر با تقدیر از اجرای قانون هدفند سازی یارانه ها توسط احمدی نژاد گفت: اگر احمدی نژاد می گوید ۲۵۰ هزار تومان می خواهم یارانه بدهم و نمی گذارند درست است، می شود ۲۵۰ هزار تومان یارانه داد اما یک شرط کوچک هم دارد و آن گران شدن کالاهای یارانه ای است یعنی به یک جیب مردم ۲۵۰ هزار تومان وارد شود و از جیب دیگرشان ۵۰۰ هزار تومان خارج شود یعنی بنزین ۷۰۰ تومان بشود ۷۰۰۰ تومان آیا مردم راضی هستند.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به ادبیات اخیر رئیس جمهور گفت: منظور احمدی نژاد از کسانی که نمی گذارند کار کند ما هستیم.

کاندیدای ائتلاف ۵ نفره اصولگرایان تصریح کرد: احمدی نژاد بسیار ساده زیست بود و بار و بنه ای برای خودش در طول این مدت جمع نکرد و می توانم در مورد شخص رئیس جمهور و اعضای کابینه به صورت اعم این شهادت را بدهم که همه آنها ساده زیست بودند.البته نقاط قوت دیگری هم می شود برای احمدی نژاد برشمرد، مانند خیلی از پروژه هایی که اقدام به اجرای آنها کرد مانند مسکن مهر، هدفمند سازی یارانه ها و بنگاه های زودبازده که این پروژه ها با نیت خیر شروع شد اما به دلیل اینکه با جامع نگری همراه بود به ضد خودش تبدیل شد.

دورنگری در راهبردهای احمدی نژاد وجود نداشت

نایب رئیس مجلس ساختار شکنی را از دیگر نقاط ضعف احمدی نژاد برشمرد و گفت: در حالیکه یکی از مبرم ترین نیازهای مدیریت در سطح کلان این است که دور را نگاه کند اما دورنگری در راهبردهای احمدی نژاد وجود نداشت. و هر گاه به بن بست می خورد راه دیگری می رفت.

آثار تحریم ها در وضعیت اقتصادی کشور ۴۰ درصد است

وی ادامه داد: احمدی نژاد ابتدا می گفت تحریم ها ورق پاره هستند اما بعد از اینکه مشکلات اقتصادی افزایش پیدا کرد گفت: تحریم ها فلج کننده هستند، ما باور داریم که تحریم ها نه کاغذ پاره هستند و نه فلج کننده باید یک حد وسطی برای آنان در نظر گرفت و وزنی را برایش در مشکلات اقتصادی قائل شد. اکنون آثار تحریم ها در وضعیت اقتصادی کشور ۴۰ درصد است و ۶۰ درصد از مشکلات اقتصادی ناشی از ناهماهنگی ها، بی برنامگی ها، دوباره کاری ها و خودمحوری هاست.

نباید دیپلماسی ما همراه با اخم باشد

باهنر با بیان اینکه احمدی نژاد در سیاست خارجی سیاست اخم را در پیش گرفت، اظهار داشت: می توانیم سیاست همراه با لبخند داشته باشیم چرا که یکی از سیاست های راهبردی چشم انداز ۲۰ ساله که توسط مقام معظم رهبری نیز ابلاغ شده است تعامل سازنده با دیگر کشورها بجز رژیم صهیونیستی است بنابراین نباید دیپلماسی ما همراه با اخم باشد.

باهنر ریشه مشکلات اقتصادی را نقدینگی، عدم هدایت نقدینگی به تولید و گردش سریع پول دانست و تاکید کرد: تورم نقطه به نقطه در سال ۹۱ از مرز ۴۰ درصد گذشته است و تورم در این سال رکورد زد.البته به نظر من ۲۰ درصد از تورم کشور ساختاری است که این تورم ساختاری را می شود با یک مدیریت صحیح و برنامه مناسب در عرض ۴ سال حل کرد. اما ۴۰ درصد دیگر تورم را می شود در عرض یک سال با سیاست های درست حل کرد.

قرار نیست سران فتنه را زیاد کنیم

باهنر در پاسخ به این سوال خبرنگار شیرازه که شما اواخر سال ۸۹ گفته بودید سیاست ما در خصوص آقای خاتمی با کروبی و موسوی فرق دارد و وی جزو سران فتنه نیست، توضیح داد: بعضی ها می خواهند فتنه را تسری دهند تا جایی که ۱۳ میلیون رایی هم که به موسوی داده شده است را جزو فتنه گران می دانند ما با این موضوع مخالف هستیم.

کاندیدای ریاست جمهوری گفت: خاتمی وظیفه خودش را در قبال نظام و مردم در فتنه۸۸ انجام نداد البته یک جاهایی تلاش کرد جبران کند اما کفایت نکرده و باید سکوت معنی دارش را جبران کند اما نباید او را جزو سران فتنه بدانیم.

گشت ارشاد باید حداقل ها را کنترل کند

کاندیدای ریاست جمهوری همچنین در پاسخ به یکی از دانشجویان که پرسید رویکرد شما در خصوص وضعیت حجاب در جامعه چیست بیان داشت: وزیر ارشاد در خصوص فیلم گشت ارشاد گفته بود که شما به موی خانم ها چکار دارید حالا چند تار موی شان بیرون باشد و نیاز به گشت ارشاد نیست، سوال از رئیس جمهور این است که اگر چند تار شد هزار تا چکار باید کرد. ما با موی خانم ها کار نداریم اما هنجاری های اجتماعی نباید شکسته شود و گشت ارشاد باید حداقل ها را کنترل کند طوری که نباید اینقدر وضعیت حجاب در جامعه بهم بریزد.

اگر آمریکا قصد ارتباط دارد باید دیوار بدبینی را کوتاه کند

باهنر در خصوص رابطه با آمریکا بیان داشت: سیاست خارجی ما باید دپلماسی باشد و محور آن منافع ملی باشد و قطع رابطه با یک کشور واجب شرعی و برقرای با آن حرام نیست و باید با همه کشورهای دنیا تعامل داشته باشیم جز رژیم صهیونستی، اگر آمریکا قصد ارتباط دارد باید دیوار بدبینی را کوتاه کند.

وی خاطر نشان کرد:دیپلماسی رسمی در دولت ۹ و ۱۰ فعال نبود در حالی که ما می توانیم با تمام کشورهای جهان منافع مشارک داشته باشیم.

باهنر در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان که دلیل ورود شما احساس قدرت است گفت: قرار نیست گوشه گیر باشیم البته بعد از مجلس ۷ قصد کناره گیری داشتم ولی شخصی به من زنگ زد که باید ثبت نام کنم و من دیگر نتوانستم چیزی جز چشم بگویم.

 منبع: شیرازه