تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
6

ولایتی: رهبری نسبت به “هاشمی” نظر مثبتی دارند/ وضعیت کشور به قدری به هم ریخته است که هر روز منتظر وخیم‌تر شدن شرایط هستیم

  • کد خبر : 23162
  • 05 اردیبهشت 1392 - 23:44

      علی اکبر ولایتی که عصر امروز در نشستی در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران در جمع دانشجویان سخن می‌گفت،‌ ابراز عقیده کرد: وضعیت کشور به قدری به هم ریخته است که هر روز منتظر وخیم‌تر و بدتر شدن شرایط هستیم. علی اکبر ولایتی در بخشی از سخنانش درباره عملکرد بسیج افزود: با اینکه […]

50668_789
 
 
 
علی اکبر ولایتی که عصر امروز در نشستی در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران در جمع دانشجویان سخن می‌گفت،‌ ابراز عقیده کرد: وضعیت کشور به قدری به هم ریخته است که هر روز منتظر وخیم‌تر و بدتر شدن شرایط هستیم.
علی اکبر ولایتی در بخشی از سخنانش درباره عملکرد بسیج افزود: با اینکه فعالیت بسیج بسیار مهم است ولی از لحاظ ریشه‌ای ناشناخته مانده است، چرا که عده‌ای فکر می‌کنند فعالیت این نهاد تازه بوده و نمونه‌ای در تاریخ ندارد در حالی که در گذشته نیز جوانمردانی همانند بسیجیان در جامعه حضور داشتند.

 
وی ادامه داد: در امور داخلی مشکلات زیادی وجود دارد که باید رفع شود این در حالی است که زمان به دعواهای سیاسی بین رقبا می‌گذرد ولی دغدغه مردم چیز دیگری است، همچنین در خصوص حوزه خارجی نیز خیلی بهتر از این‌ها می‌شود کار کرد.
 
ولایتی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در سال‌های گذشته بارها پیشنهادهایی برای بهبود وضع کشور داده ولی آنها را عملی نکردند، افزود: در خصوص بحث هسته‌یی می‌توان طور دیگری عمل کرد که هم ایرانیان به حق خود برسند و هم روابط با سایر کشورها قطع نشود، البته این کارها تدبیر می‌خواهد و با مذاکره و گفت‌وگو می‌توان بسیاری از مشکلات را حل کرد، اگر زمان باشد بعدها نمونه‌یی از راهکارهایم را ارائه خواهم کرد.
 
در بخش دیگری از این نشست، ولایتی در پاسخ به این سوال که ارزیابی شما در مورد الگوی سیاسی کشور در دولت یازدهم چگونه است، عنوان کرد: اوایل انقلاب هر فردی نظر خود را ارائه می‌داد و پس از بررسی عملی می‌شد ولی الان با گذشت بیش از ۳۰ سال و وجود تعداد زیادی نیروی متخصص ما باید بهتر از این عمل می‌کردیم.
 
وی درباره ضرورت خودکفایی گندم در ادامه گفت: خودکفایی در عرصه کشاورزی به پیشرفت در صنعت تبدیل خواهد شد و اقتصاد مقاومتی یعنی کاری کنیم از طریق اقتصاد نتوانند دیگر فشاری بر ما بیاورند، اگر در سال‌های گذشته هر سال ۱۰ درصد از بودجه‌ای که از نفت تامین می‌شد را کم می‌کردند الان از طریق تحریم نفت بر ما فشار نمی‌آوردند.
 
 
وی ادامه داد: ما با هزینه‌های عجیب و غریب برای انتخابات مخالف هستیم و این کار را انجام نمی‌دهیم، همین‌طور امیدواریم در نهایت انتخاب به سمتی پیش رود که مصلحت است.
 
ولایتی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از وضعیت فعلی کشور، تاکید کرد: ما در هر گوشه کشور منتظر حادثه‌ای هستیم که اوضاع به هم ریخته‌تر شود، به همین دلیل ما به سمت کسانی رفتیم که مدعی هستند در انتخابات پیروز بیرون خواهند آمد ولی آنها قبول نکردند وارد میدان شوند، در هر صورت هر جا اسلام قوی و ایمن باشد تمدن اسلامی خود به خود به وجود خواهد آمد.
 
به گزارش ایسنا،  سوال بعدی که از این کاندیدای احتمالی ائتلاف پیشرفت پرسیده شد درباره هاشمی رفسنجانی بود که ولایتی گفت: شاهد بودم امام(ره) و مقام معظم رهبری نظر مثبتی نسبت به هاشمی داشتند و مقام معظم رهبری امروز هم نظرشان حفظ احترام به ایشان بوده و خودشان چندین بار هاشمی را به عنوان رییس تشخیص مصلحت نظام نصب کردند اما این کار را برای آنهایی که جزو فتنه بودند انجام ندادند، ولی در رابطه با هاشمی همیشه نظر مثبتی داشتند، الگوی ما نیز مقام معظم رهبری است و همان‌طور که ایشان مصلحت بدانند عمل می‌کنیم.
 
ولایتی در پایان با تاکید بر اینکه همواره پیرو سخنان مقام معظم رهبری و مراجع بوده، تاکید کرد: اگر جامعه مدرسین و جامعه روحانیون بر روی یک نفر از کاندیداها اجماع کنند نظر ما هم همان است ولی شاهد هستیم که نه جامعه مدرسین و نه جامعه روحانیون و نه مقام معظم رهبری تا امروز موضع‌گیری در خصوص هیچ یک از کاندیداها نکرده و نخواهند کرد.
 
 
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=23162

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. آقای ولایتی می خواستم بهت رای بدم ولی با این کارات رای نخواهی آورد خاتمی بازوی توانمند رهبری است حساب او از مثلا” فتنه گران که شما می گویید( البته موسوی وکروبی هم فتنه گر نیستند) انها هشدار دادند که احمدی نژاد به درد ریاست جمهوری نمی خورد شما ها گوش نکردید والان دود احمدی نژاد به چشم خودتان می رود .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.