تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
4

باهنر : رقیب جدی مشائی من هستم؛ خاتمی هر وقت رهبری دستور می‌داد اجرا می‌کرد

  • کد خبر : 23226
  • 06 اردیبهشت 1392 - 12:39

    نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی می‌خواهند همه اصلاح‌طلبان را با چوب فتنه برانند، گفت: ‌مخالف این هستم که همه اصلاح طلبان را با یک چشم دید زیرا بسیاری از اصلاح‌طلبان به اصول نظام و رهبری اعتقاد دارند ولی با ما و جریان فکری ما اختلاف سلیقه دارند.         محمدرضا […]

 

IMAGE634898848714727853

 

نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی می‌خواهند همه اصلاح‌طلبان را با چوب فتنه برانند، گفت: ‌مخالف این هستم که همه اصلاح طلبان را با یک چشم دید زیرا بسیاری از اصلاح‌طلبان به اصول نظام و رهبری اعتقاد دارند ولی با ما و جریان فکری ما اختلاف سلیقه دارند.        

محمدرضا باهنر شامگاه پنج‌شنبه ۵ اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری درخصوص دعوت از سلایق و جناح‌های مختلف در انتخابات ریاست جمهوری افزود: تردیدی ندارم که منظور مقام معظم رهبری اصلاح‌طلبان و حضور آن‌ها در رقابت سیاسی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بوده است.

وی در پاسخ به سؤال انحرافی بودن یا نبودن اسفندیار رحیم مشایی گفت: وی نه تنها انحرافی است بلکه در رأس هرم انحرافیون نیز قرار دارد.

مهمترین اظهارات باهنر در این مراسم را به نقل از مهر بخوانید:

  • صحبت در مورد تأیید صلاحیت اسفندیار رحیم‌مشایی در حیطه اختیارات و مسئولیت من نیست ولی اگر ایشان ثبت‌نام و تأیید صلاحیت شود، من رقیب جدی وی هستم. مصلحت نیست که اسفندیار رحیم‌مشایی رئیس جمهور ایران شود.
  • سه ضلع رقابت در این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری ؛ باید بپذیریم که کاندیدای دولت، اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان سه رقیب انتخابات هستند و بدون شک ما رقبای خود را جدی می‌گیریم.
  • رئیس جمهور به طور کلی رویه و چارچوبی را که مجلس باید برنامه‌های دولت را به قانون تبدیل کند، قبول نداشت. رئیس‌جمهور انتظار داشت مجلس تنها در مورد خوب یا بد بودن آنچه که در دولت تصویب می‌شود، نظر دهد، نه اینکه تغییری در آن حاصل کند.
  • به عنوان مثال در موضوع تصویب بودجه، دولتی‌ها انتظار داشتند که مجلس این بودجه را یا قبول کند و یا رد کند ولی در واقع مجلس باید این لایحه را چکش‌کاری، هرکارشناسی و تحلیل کند و این چیزی بود که دولت آن را قبول نداشت.
  • احمدی‌نژاد فکر می‌کرد که رئیس جمهور خودش می‌برد و خودش هم می‌دوزد و فکر می‌کرد که دولت باید قانون تصویب کرده و اجرا کند و به طور کلی با رویه و ساختار مخالف بود و این فرایند را قبول نداشت.
  • در موضوع معرفی وزیر به مجلس نیز آقای احمدی‌نژاد معتقد بود که وقتی در دولت به اجماع می‌‌رسند که فلان شخص برای ورود به کابینه مناسب است، دیگر مجلس مخالفتی نکند.
  • به لحاظ ولایی بودن باید انصاف به خرج داد و گفت که در دوره ریاست جمهوری خاتمی هر وقت مقام معظم رهبری دستور صریحی می‌دادند وی نیز اجرا می‌کرد.

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=23226

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 7در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۷
  1. بابا مشایی رو اینقدر بزرگ نکنید اینا نفت و رسانه دستشونه اینطور جولان میدن . وگرنه احمدی نژاد پول از کجا میاره برای مشایی خرج میکنه

  2. آفرین خدا پدرت را بیامرزد.

  3. همه شما مقابل مشایی عددی نیستین

  4. چرا همه خودشون رو با مشایى رقیب میدونن؟ مشایى رو فقط رسانه ها بزرگ کردند و بس. همه این سر و صدا ها براى ایجاد التهاب أفکار عمومیه که برخى رسانه ها ناخواسته در دام این فریب انتخاباتى افتادن و دارن مشایى رو گنده میکنن.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.