تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
4

رانندگانی که خسارت نزنند تا ۷۰ درصد حق بیمه تخفیف می‌گیرند

  • کد خبر : 23236
  • 06 اردیبهشت 1392 - 13:19

    مدیرکل نظارت فنی بیمه مرکزی گفت: وسایل نقلیه‌ای که در طول دوره بیمه‌ شخص ثالث خود خسارتی وارد ‌نکنند، در سال دوم ۱۰ درصد و در سالهای بعد تا ۷۰ درصد تخفیف داده می‌شود. به گزارش میرملاس ؛ به نقل از روابط عمومی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مدیرکل نظارت فنی بیمه مرکزی […]

2013-04-16-11.59.08

 

 

مدیرکل نظارت فنی بیمه مرکزی گفت: وسایل نقلیه‌ای که در طول دوره بیمه‌ شخص ثالث خود خسارتی وارد ‌نکنند، در سال دوم ۱۰ درصد و در سالهای بعد تا ۷۰ درصد تخفیف داده می‌شود.

به گزارش میرملاس ؛ به نقل از روابط عمومی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مدیرکل نظارت فنی بیمه مرکزی اعلام کرد: به منظور تشویق دارندگان وسیله نقلیه به رعایت اصول ایمنی در رانندگی، برای وسایل نقلیه‌ای که در طول دوره بیمه‌نامه خود خسارتی وارد نمی‌کنند، در سال دوم ۱۰ درصد و در سال‌های بعد متناسب با تعداد سال‌هایی که خسارت نداشته‌اند تا ۷۰ درصد تخفیف در حق بیمه محاسبه می شود.

مفید امینی افزود: از دارندگان وسایل نقلیه‌ای که در طول دوره بیمه‌نامه خود خسارت مالی و یا صدمه بدنی وارد کنند، بر اساس نوع و تعداد خسارت برای بیمه‌نامه بعدی از ۱۰ درصد تا ۱۰۰ درصد بیشتر از کسانی که خسارتی نداشته‌اند، حق بیمه دریافت خواهد شد.

وی ادامه داد: درصد تخفیف حق بیمه بابت عدم خسارت و یا افزایش حق بیمه بابت خسارت‌های دارندگان وسایل نقلیه، در آیین‌نامه اجرایی قانون بیمه شخص ثالث پیش‌بینی شده و شرکت‌های بیمه موظف به اعمال آن هستند.

مدیرکل نظارت فنی بیمه مرکزی با تأکید بر اهمیت رعایت اصول ایمنی و مقررات راهنمایی و رانندگی یادآور شد: شرکت‌های بیمه موظف شده‌اند که هنگام صدور بیمه‌نامه، متناسب با تعداد تخلفات حادثه‌ساز وسیله نقلیه که پلیس اعلام می کند، دو تا ۱۶ درصد به حق بیمه شخص ثالث اضافه کنند.

بر اساس این گزارش، مراکز صدور بیمه‌نامه شخص ثالث باید جدول حق بیمه سالانه بیمه قانونی شخص ثالث انواع وسایل نقلیه را برای تعهدات بدنی دیه یکصد و پنجاه و دو میلیون تومان و تعهدات مالی سه میلیون و هشتصد هزار تومان و توضیحات مربوط به آن را در محل صدور بیمه نامه در دید متقاضیان قرار دهند.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=23236

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 6در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۶
  1. ما که ۵٢٢ هزار پرداخت کردیم. حالا این مصوبه از کى اجرایى میشه مهمه؟ البته اگه پس فردا دو تا تبصره و ماده نزنن روش و بگن سن راننده مهمه و نوع ماشین فرق میکنه و طرفدار کدوم جریان بودن و نامه از فلان ارگان و… نیاز داره.

  2. این ماشین خودتون نیست آقای آزادبخت؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.