تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
4

الحیات: چشم منطقه به آمدن هاشمی است

  • کد خبر : 23249
  • 06 اردیبهشت 1392 - 13:50

  الحیات * – کارشناسان سیاسی منطقه و جهان به دلیل ابهام و پیچیدگی در صحنه انتخابات ( ۲۴ خرداد) در پیش بینی ( پیش گویی) رئیس جمهور آینده ایران دچار مشکل شده اند اما این مسئله نظارت بر جریان های سیاسی در انتخابات را متوقف نمی کندبخصوص در شرایطی که ملت ایران در انتظار […]

40363_692

 

الحیات * – کارشناسان سیاسی منطقه و جهان به دلیل ابهام و پیچیدگی در صحنه انتخابات ( ۲۴ خرداد) در پیش بینی ( پیش گویی) رئیس جمهور آینده ایران دچار مشکل شده اند اما این مسئله نظارت بر جریان های سیاسی در انتخابات را متوقف نمی کندبخصوص در شرایطی که ملت ایران در انتظار تغییر و تحول عظیم برای حل مشکلات و بحران هایی اقتصادی است  که امروزه با آن  دست و پنجه نرم می کنند.

 دو جریان اصلی سیاسی در جمهوری اسلامی امروز با مشکلات متفاوتی روبرو هستند ، اصلاح طلبان با شرایط دشواری برای حضور خود روبرو هستند و  اصولگرایان نیزاز پراکندگی و اختلاف بین نامزدها رنج می برند، در این میان تنها کسی که می تواند با حضورش مشکلات جناح های سیاسی را به نوعی مرتفع و اجماع سیاسی را در جمهوری اسلامی شکل بدهد، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است که اعلام حضورش در انتخابات به ۲ هفته آینده موکول شده است .

محسن هاشمی فرزند ارشد آیت الله هاشمی رفسنجانی که در انتخابات شورای شهر ثبت نام کرد، بیان داشته که در حال حاضر فشارها برای حضور هاشمی در انتخابات بسیار زیاد شده و ایشان ظرف ۱۵ روز آینده برای حضور در انتخابات اعلام نظر خواهد کرد.

این در حالی است که اصولگرایان براین باورند که عدم توافق بر سر کاندیدای واحد، منجر به شکست آنان در انتخابات می باشد و تاکنون موفق به اجماع نشده اند و از اردوگاه اصلاح طلبان نیز خبر موثقی در این رابطه به گوش نمی رسد وهمین موضوع احتمال اجماع اصلاح طلبان را بر کاندیداتوری هاشمی قوت بسیاری بخشیده است.

در چنین شرایطی است که  اکثر کارشناسان سیاسی منطقه ای و بین المللی  بر این باورند که ورود هاشمی به انتخابات باعث می شود که تمام ورق ها ( بازی های سیاسی طراحی شده) بهم خورده و در انتخابات پازل “حماسه ای”تکمیل شود که رهبر انقلاب در نامگذاری امسال برای جمهوری اسلامی آن را پیش بینی کرده بودند.

باید تا ۱۵ روز دیگر صبر کرد…

منبع : روزنامه الحیاه /  ۲۲ أبریل ۲۰۱۳

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=23249

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 10در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۰
  1. افرادی مثل هاشمی همیشه با اعتدالشون دماغ افراطی ها رو به زمین مالیدن.منم اومدن هاشمی رو راهگشا نه تنها در ایران بلکه در سطح منطقه می دونم/

  2. هاشمی دیگه به کار نمیاد فقط مشایی میتونه ایران را در سطح جهان به عنوان ی ابر قدرت سیاسی مطرح کنه به امید پیروزی مشایی در ۲۴ خرداد زنده باد بهار زنده باد مشایی که چپ و راست رو بهم زده و ایران یکپارچه شده به قول مردم نصف جهان چپ وراست کارگزار علیه خدمت گزار خامنه ای زنده باد مشایی پاینده باد مطمئنم که مردم با بصیرت ایران با رای ۳۰ ملیونی مشایی رو راهی ساختمان پاستور میکنن تا چشم کسایی که انگ انحرافی به این غیور مرد مومن زده اند کور بشه پس همه با هم زنده باد اسفندیار رحیم مشایی زنده باد پاک دستی زنده باد عدالت و زنده باد بهار انسانیت.

    • آقای هالو
      خیلی ازت خوشم میاد. با دیدن کامنت های شما یاد فیلم آقای هالو ساخته داریوش مهرجویی می افتم. خوب سر به سر همه میذاری و با همه شوخی می کنی
      نمیری با این روحیه طنزت

    • هالوجان
      ما مردم ایران اکثریت مان بی بصیرت هستیم. لذا به همین دلیل به مشایی رای نمیدهیم. یعنی بصیرتمان به حدی نیست که به ایشان رای بدهیم. حالا شما چی میگی؟

  3. هالوی عزیز
    الحق اسم با معنی برای خودت گذاشتی تو یک هالوی به تمام معنایی
    قربونت برم هالو یه کمی فکر کن و وضعیت الان رو ببین چه اقتصادی و چه سیاسی ببین به چه فلاکتی افتاده ایم!!! مگر همین اقای احمدی نژاد و مشایی تو این ۸ سال نبودن که وضع مملکت رو به این روز انداختن؟؟؟؟ مگه یادت رفته که همین بزرگواران ۸ سال است که ریاست جمهوری دستشونه؟؟؟ خب وضع خود بیچارتو نگا کن ببین میتونی یه زندگی خوب داشته باشی؟؟؟ هر روز باید منتظر باشیم بینیم چه بلایی قراره سرمون بیاد!!! حالا این مشایی داره از ایران باستان حرف میزنه و با رهبری مخالفت میکنه که مثلا احساس امثالی چون شمارو برانگیخته کنه با این خیال که رای بیاره!!!! یا میگن نمیزارن کار کنیم و به مردم پول بدیم !!! نه داداش اینا دارن نقش بازی میکنن و تمام این بدبختی ها از بی مدیریتی و غیر کارشناسانه بودن کارهاشونه! ولی دیگه تموم شد عوام فریبی دیگه باید یک نفر با تدبیر بیاد که انشالله وضع ایران عزیز رو بهتر کنه و به یاری خدا صبح امید نزدیک است.

  4. مشایی اگه تائید بشه قطعا رای مال اونه حالا می بینید چون مجری برگزاری انخابات دولته و دولت هم یعنی (مشایی ) و جناب مشایی اسمش هست در اصل ریس جمهور آقا محموده میخواد ۱۶ سال حاکم باشه چون راز رمز یک سری چیزا رابدست آورده و به سادگی ولکن نهاد پاستور نیست

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.