- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

احمدی‌نژاد: آرزو دارم بیت‌المال به مساوات بین مردم تقسیم شود، اما نمی گذارند/ اگر با من دعوا دارید،‌ چرا با یک جوان پرکار و مومن برخورد کردید؟/تقدیر از شیخ​الاسلامی

احمدی-نژاد-در-مناطق-زلزله-زده-26
 
 
رئیس‌جمهور گفت: آرزو دارم بیت‌المال بین همه ملت به طور مساوی تقسیم شود اما می‌بینید که نمی‌گذارند و باید با چنگ و دندان و سنگر به سنگر کار را پیش بریم.
 محمود احمدی‌نژاد که در بیست و چهارمین جشنواره ملی تقدیر از کارگران و واحدهای کارگری نمونه کشور در مجموعه ورزشی آزادی سخن می‌گفت، ادامه داد: وقتی می‌خواهیم دو زار پول به جیب مردم برود، همه مسائل تاریخی از زمان حضرت آدم تا کنون را می‌آورند و در کنار دشمنی‌های غرب شرایطی به وجود می‌آید که کارها خراب می‌شود.
وی به برخی برخوردها با دولت که آنها را در راستای بهانه‌جویی‌ها ارزیابی کرد نیز گریزی زد و با تقدیر از وزیر سابق کار و رفاه اجتماعی به انتقاد از استیضاح وی توسط مجلسی‌ها پرداخت.
احمدی‌نژاد گفت: آقای شیخ‌الاسلامی را ۲۸ سال است که می‌شناسم و خدا را بابت این آشنایی سپاسگذارم و او را انسانی دلسوز، پاک و از مدیران برجسته می‌دانم. آقای شیخ‌الاسلامی در وزارت کار بسیار زحمت کشیده‌اند اما می‌بینید که چگونه برخورد می‌کنند و به قول معروف گنه کرد در بلخ آهنگری/ به شوشتر زدند گردن مسگری.حکایت کسی است که در بیرون با یک فرد قدرتمندی درگیر شده اما حریف او نشده و حالا که زورش به او نرسیده، تلافی آن را سر اهل خانه درمی‌آورد؛ اگر با من دعوا دارید،‌ چرا با یک جوان پرکار و مومن برخورد کردید؟
گزیده سخنان وی از این قرار است:
·         کسانی که در داخل هستند متوجه سرعت تحولات نیستند اما آنها که از بیرون تحولات را با نگاه تاریخی ارزیابی می‌کنند تغییرات و پیشرفت ما را متوجه می‌شوند.  اتفاقا یکی از دلایل اصلی بداخلاقی‌ها حرکت جهشی ملت ایران و سرعت حرکت ما در غلبه بر مشکلات و فتح قله‌هاست. آنها وقتی عظمت ملت ما را می‌بینند بهانه می‌آورند و مضیقه درست می‌کنند و کاری هم ندارند که آن چه القا می‌کنند واقعی یا غیرواقعی است و مانند فرد بهانه‌جو هستند که هر روز به بهانه‌های بی‌ربط شیشه یک مغازه را می‌شکنند و آخر سر صاحب مغازه به او گفت نیازی نیست بهانه بگیری. شیشه‌ات را بشکن و برو.
·         ما می‌خواهیم ایران را بسازیم و بداخلاقی‌ها و بهانه‌جویی‌ها در اراده و مسیر روشن و همبستگی ما خللی ایجاد نمی‌کند.
·          بهترین حالت برای یک جامعه زمانی است که همه برای ساختن جامعه حرکت کنند والا اینکه هر کسی برای خودش کار کند به جایی نمی‌رسد.
·         معجزه وحماسه وقتی تحقق می‌یابد که همه تلاش‌ها و همت‌ها صرف پاسخ به نیازها و حرکت همگرا در جهت ساختن و پیشرفت کشور باشد.
·         کارفرمایی که برای کارگر دلسوزی ندارد، کارفرمای موفقی نیست. موفقیت پر بودن حساب شخص نیست بلکه آن است که روزی که پرونده‌اش بسته می‌شود، درخشان باشد.
·         {در پاسخ به یکی از کارگران که خواستار اجرایی شدن تخفیف ۲۵۰۰ میلیارد از سوی مجلس برای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان شده بود} نوشتن کاری ندارد و اگر چنین است من می‌نویسم ۳ هزار میلیارد بدهند اما باید شرایط اجرا فراهم شود و من نمی‌خواهم شعار بدهم.
 
در این جشنواره همچنین رییس جمهوری با اهدای لوح تقدیر از خدمات این عضو سابقه کابینه دولت دهم تجلیل کرد.
منبع : فارس