تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
4

برگزاری دومین دوره همایش ملی بررسی سیر تحول ادبیات بومی با عنوان «کَله باد» در لرستان

  • کد خبر : 23370
  • 08 اردیبهشت 1392 - 11:53

    رییس جهاد دانشگاهی واحد لرستان از برگزاری دومین دوره همایش ملی بررسی سیر تحول ادبیات بومی در استان با عنوان «کَله باد» خبر داد. دکتر امین رحیمی کیا اافزود: با توجه به استقبال چشمگیر اساتید، پژوهشگران و محققان و علاقمندان به ادبیات بومی لرستان، معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد لرستان در نظر دارد […]

kalabad2

 

 

رییس جهاد دانشگاهی واحد لرستان از برگزاری دومین دوره همایش ملی بررسی سیر تحول ادبیات بومی در استان با عنوان «کَله باد» خبر داد.

دکتر امین رحیمی کیا اافزود: با توجه به استقبال چشمگیر اساتید، پژوهشگران و محققان و علاقمندان به ادبیات بومی لرستان، معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد لرستان در نظر دارد دومین دوره همایش ملی بررسی سیر تحول ادبیات بومی در لرستان با عنوان «کَله باد» را در لرستان برگزار کند.

وی هدف از برگزاری این همایش را حفاظت و احیای فرهنگ و ادبیات بومی برشمرد و خاطرنشان کرد: سال گذشته این همایش به صورت منطقه‎ای برگزار شد و طی آن بیش از یکصد مقاله از پژوهشگران این حوزه به دبیرخانه همایش ارسال شد.

رییس جهاد دانشگاهی واحد لرستان اضافه کرد: نقش ادبیات بومی در اتحاد و وحدت جامعه، بررسی علل گریز از زبان قومی در لرستان، نقش ادبیات بومی لرستان در غنای فرهنگی ایران، آسیب‎شناسی و شناخت چالش‎های ادبیات بومی در لرستان، تجلی ولایت اهل بیت(ع) در ادبیات بومی لرستان، ادبیات مقاومت در لرستان، ادبیات فولکولوریک و نقش آن در فرهنگ لرستان، نقش قصه‎ها و متل‎ها در شخصیت‎پذیری و شخصیت‎سازی مردم لرستان و راه‎های حفظ و احیاء زبان و ادبیات بومی در لرستان از جمله محورهای دومین دوره همایش ملی کَله باد است.

رحیمی کیا بیان کرد: علاقمندان می‎توانند آثار خود را تا  ۲۵ خرداد ۱۳۹۲ به آدرس اینترنتی http://www.kallahbad.ir  ارسال کنند.

وی یادآور شد: گستره محتوایی این همایش شامل زبان‎های لری، لکی، بختیاری و ثلاثی است و استان‎های لرستان، ایلام، همدان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد،کرمانشاه و بخش‎هایی ازخوزستان و مرکزی را در بر می‎گیرد.

در برگزاری این همایش دانشگاه لرستان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‎آباد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، حوزه هنری لرستان، نهاد کتابخانه عمومی لرستان و انجمن لرستانی‎های مقیم تهران مشارکت خواهند داشت.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=23370

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. بازهم غارت فرهنگ لکی در لرستان؟؟؟؟؟؟؟/

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.