تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
7

نیروهای‌قراردادی استخدام‌رسمی می‌شوند

  • کد خبر : 23540
  • 11 اردیبهشت 1392 - 1:41

       با ابلاغ جزییات مصوبه مهرآفرین استخدام افراد قراردادی در سقف ۱۰ درصد سهمیه تخصیص یافته و سایر افراد از جمله نخبگان و قهرمانان ورزشی در سقف ۵ درصد سهمیه تخصیص یافته امکان پذیر شد.    معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور با توجه به ابهامات برخی از دستگاه‌ها در خصوص […]

images
 
 
 
 با ابلاغ جزییات مصوبه مهرآفرین استخدام افراد قراردادی در سقف ۱۰ درصد سهمیه تخصیص یافته و سایر افراد از جمله نخبگان و قهرمانان ورزشی در سقف ۵ درصد سهمیه تخصیص یافته امکان پذیر شد.
  
معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور با توجه به ابهامات برخی از دستگاه‌ها در خصوص نحوه اجرای مصوبه طرح مهر آفرین در بخشنامه‌ای به همه دستگاه های اجرایی ، جزئیات اجرای این مصوبه را ابلاغ کرد.بر اساس این بخشنامه استخدام از محل مجوزهای صادره با رعایت سهمیه‌های قانونی ایثارگران و معلولان و اعتبارات مصوب انجام خواهد شد.جزییات تبدیل وضعیت و استخدام نیروهای قراردادی استخدام افراد قراردادی در سقف ۱۰ درصد سهمیه تخصیص یافته و سایر افراد نظیر نخبگان، قهرمانان ورزشی، حافظان قرآن، مامور حراست، مسئول گزینش و پستهای حساس و کلیدی و استخدام در مناطق کمتر توسعه یافته در سقف ۵ درصد سهیمه تخصیص یافته با رعایت ماده (۵۷) قانون برنامه پنجم توسعه، اعتبارات مصوب و در قالب سهیمه مشخص شده امکان پذیر است.اما تبدیل وضع نیروهای قراردادی انتقالی موضوع بندهای (۱۳) و (۱۴) تصویب نامه مذکور، براساس ساز و کار تعیین شده در این بند و با رعایت مجوزهای استخدامی و اعتبارات مصوب امکان پذیر است.

 

بر این اساس، به کارگیری نیروی انسانی در قالب قرارداد کار معین (مشخص)، براساس تبصره ذیل ماده (۳۲) قانون مدیریت خدمات کشوری و بند «ه» ماده (۵۰) قانون برنامه پنجم توسعه و بارعایت اعتبارت مصوب انجام می شود. کلیه فرآیند‌های استخدامی نظیر انتشار آگهی استخدام، تهیه سئوالات آزمون، برگزاری آزمون استخدامی و اعلام نتایج آزمون با مسئولیت بالاترین مقام دستگاه اجرایی یا استانداری(حسب مورد) انجام می پذیرد و مسئولیت اقدامات و فعالیت‌های اداری واستخدامی و انطباق آنها با قوانین و مقررات برعهده آنان است. همچنین درخصوص تبدیل وضع نیرو‌های قراردادی به استناد رای (۵۵۵) هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، رعایت حداقل مدارک تحصیل پیش بینی شده برای استخدام در قانون مدیریت خدمات کشوری الزامی است. بر اساس این بخشنامه، استخدام ایثارگران تنها با رعایت بندهای «الف» و «و» ماده (۴۴) قانون برنامه پنجم توسعه و قوانین خاص ایثارگران امکانپذیراست.

شرایط استخدام نیروهای بومی اما در مورد سهمیه‌های استخدامی مربوط به داوطلبان بومی به گونه‌ای دیگر است. بومی شامل افرادی می شود که حداقل دارای یکی از ویژگیهای زیر باشند: الف)محل تولد داوطلب با استان مورد تقاضا برای استخدام یکی باشد. ب) حداقل پنج سال از سنوات تحصیلی داوطلب( ابتدایی، راهنمایی یا دبیرستان) به صورت پیوسته در استان مورد تقاضا طی شده باشد. ج) همسر و فرزندان پرسنل نیروهای مسلح که استان محل تولد همسر یا پدر(شاغلین نیروهای مسلح) در استان مورد تقاضای شغل باشد و یا محل سکونت کنونی آنان (درخصوص بازنشستگان نیروهای مسلح) در استان مورد تقاضای شغل باشد. د) فرزندان و همسران کارکنان رسمی، پیمانی و نیروهای قراردادی که در اجرای مصوبات «کارگروه انتقال کارکنان دولت از تهران» به استان مورد تقاضا برای استخدام منتقل شده‌اند. و) آن دسته از افرادی که حداقل سه سال تمام سابقه کار تمام وقت در دستگاه‌های اجرایی استان مورد تقاضا برای استخدام، با پرداخت حق بیمه داشته باشد.

همچنین اولویت انتخاب داوطلبان با بومی شهرستان است و در صورتی که داوطلب بومی شهرستان حد نصاب لازم برای قبولی را کسب نکرده باشد از داوطلبان بومی سایر شهرستان های استان در صورت شرکت در آزمون مربوط به آن محل انتخاب می شوند. بر این اساس، فرآیند انجام فعالیت های مربوط به استخدام یا به کارگیری نیروی انسانی در سامانه کارمند ایران به نشانی www.karmandiran.ir طراحی شده است و صدور شماره مستخدم یا شناسه صرفا در بستر سامانه مذکور انجام خواهد شد. در۲۹ آذر ماه سال جاری هیات وزیران مصوبه استخدامی را در قالب طرح مهرآفرین به تصویب رساند که بر اساس آن دولت به مسئولان اجرایی هر استان در مجموع مجوز و اختیار استخدام و تبدیل وضعیت بیش از ۵۰۰ هزار نیرو را تفویض کرد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=23540

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. انشا…که راست باشه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.