تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
4

انتقاد رییس‌جمهور از برگزاری همزمان دو انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها

  • کد خبر : 23638
  • 12 اردیبهشت 1392 - 14:51

  رییس‌جمهور از همزمانی انتخابات شورای شهر و روستا و ریاست‌جمهوری انتقاد کرد و گفت: انتخابات شوراهای شهر و روستا نباید تحت‌الشعاع انتخابات دیگر از جمله انتخابات ریاست‌جمهوری قرار بگیرد.   به گزارش میرملاس ؛ دکتر محمود احمدی‌نژاد در همایش ملی شورای اسلامی شهر و روستا که با حضور تعدادی از اعضای شوراهای شهر و روستای استان […]

7-709

 

رییس‌جمهور از همزمانی انتخابات شورای شهر و روستا و ریاست‌جمهوری انتقاد کرد و گفت: انتخابات شوراهای شهر و روستا نباید تحت‌الشعاع انتخابات دیگر از جمله انتخابات ریاست‌جمهوری قرار بگیرد.

 

به گزارش میرملاس ؛ دکتر محمود احمدی‌نژاد در همایش ملی شورای اسلامی شهر و روستا که با حضور تعدادی از اعضای شوراهای شهر و روستای استان تهران در وزارت کشور برگزار شد در بخشی از سخنان خود گفت: من از این‌که برگزاری انتخابات شورای شهر و روستا با انتخابات ریاست‌جمهوری همزمان شده خوشحال نیستم. آمدند و گفتند که این دو انتخابات را با هم یکی کنید تا هزینه‌ها کمتر شود ولی با توجه به چیزی که تصویب شده ما مجبوریم دو برابر قبل هزینه کنیم و در واقع یک حرفی زده شد ولی ضد آن شد.

 وی با بیان این‌که «نباید انتخابات شوراهای شهر و روستا تحت‌الشعاع انتخابات دیگر از جمله انتخابات ریاست‌جمهوری قرار بگیرد» گفت: این انتخابات باید جدا باشد تا با حفظ استقلال، شاهد یک انتخابات پرشور در این حوزه باشیم و فرصت باشد تا حرف‌ها زده و اندیشه‌ها مطرح شود ولی اکنون این دو انتخابات با یکدیگر برگزار می‌شود و دولت باید تمام توان خود را بسیج کند تا انتخابات به نحو احسن برگزار شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که «شوراهای شهر و روستا بستر و ساختار بسیار خوبی است که اراده همگانی در اداره کشور فعال شود و همه فرصت تاثیرگذاری پیدا کنند» یادآور شد: در اوایل انقلاب ما شاهد فعالیت شوراها در شهر و روستا بودیم و بعدا توقفی در این امر ایجاد شد و الحمدالله اکنون سه دوره است که به صورت منظم شاهد فعالیت شوراهای شهر و روستا هستیم و در این وسعت و در این سطح اختیار عمل ما شاهد تجربه جدیدی در فعالیت شوراها هستیم و این پدیده مبارکی است.

 رییس‌جمهور افزود: انصافا در این مدت کارهای خوبی انجام شده و بار عظیمی با توجه به فعالیت شوراهای شهر و روستا از دوش دولت برداشته و این زمینه فراهم شده است که بخشی از مسوولیت‌ها بر عهده مردم گذاشته شود و انصافا نیز مردم خوب اداره کرد‌ه‌اند و خوب در این زمینه فعالیت داشته‌اند. در این سه دوره فعالیت اداره شوراهای شهر و روستا نسبت به دوره‌های قبل بهتر شدند و این پیشرفت‌ها محصول حضور مردم در شوراهاست و ما باید از این امر مراقبت کنیم.

وی با بیان این‌که «چقدر خوب است که در انتخابات شوراها صددرصد واجدین شرایط شرکت کنند و همه حضور داشته باشند» گفت: ما باید از شوراها مراقبت کنیم تا در مسیر درست حرکت کنند و در جایگاه واقعی خود قرار بگیرند. قانون نیز در این زمینه باید جامع باشد. از طرف دیگر خود شوراها نیز باید مراقبت‌های لازم را داشته باشند و به سمت مسائل جزئی و فرعی نروند و درگیر این‌گونه مسائل نشوند؛ چراکه اگر این اتفاق بیفتد دیگر نمی‌توانند موثر و تاثیرگذار باشند. شوراها باید تمرکز خود را در جلسات‌شان روی مسائل اصلی قرار دهند.

 وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این‌که «بعضی اوقات یک نظارت موثر هزینه‌ها را به نصف کاهش می‌دهد» ادامه داد:‌ در ایران و حتی در همین تهران بعضی وقت‌ها پروژه‌هایی انجام می‌شود با پنج برابر قیمت که اگر نظارت صورت بگیرد پنج تا پروژه مثل آن را می‌شود با همان قیمت انجام داد. 

احمدی‌نژاد خطاب به شوراهای شهر و روستا، گفت: مراقب باشید که با مسائل حاشیه‌ای درگیر نشوید و بر روی محورهای اصلی کار شوراها از جمله بهبود کیفیت زندگی مردم، کاهش بار بر دوش مردم و انجام دادن کارها به صورت مناسب تمرکز کنید. 

 وی به اهمیت مراقبت از سلامت کار شوراها اشاره کرد و گفت: شوراها نماینده و امانتدار مردم هستند و خوشبختانه قریب به اتفاق اعضای شوراهای شهر و روستا در کشور افراد خادم و پاک برای خدمت هستند. من افرادی را می‌شناسم که تمام وقت‌شان را برای خدمت به شوراها اختصاص داده‌اند و از جیب خود نیز بعضا در این ارتباط خرج کرده‌اند.

وی با بیان این‌که «در حال حاضر شوراها مانند یک شبکه گسترده‌ای برای پیشبرد امور فعالیت می‌کنند» گفت: باید به این شبکه اعتماد بیشتری کرد و کارهای بیشتری را به آن سپرد. از جمله این‌که شهردار را معرفی کنند، در صورت لزوم محاکمه یا عزل و نصب کنند.

 رییس‌جمهور در ادامه با بیان این‌که «اعضای شورای شهر و روستا در استان تهران در طول این هشت سال یار صمیمی دولت بودند و همکاری خوبی در این هشت سال کردند» ادامه داد: من از همه این دوستان به خاطر این زحمات تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به فرا رسیدن روز شهادت شهید مطهری و روز معلم و با طرح این سوال که «چرا شهید مطهری به این میزان در روند حرکت ملت ایران تاثیرگذار بوده و چرا هنوز افکار و اندیشه‌های او زنده است و روز شهادت او را روز معلم گذاشته‌اند؟» گفت: برای پاسخ به این سوال باید به یک مطلب اصلی و پایه برگردیم و آن هم خود انسان است.

 وی با بیان این‌که «موضوع اصلی عالم، انسان است» گفت: خداوند برای انسان دو راه سعادت و شقاوت را قرار داده و انسان می‌تواند به قله‌های سعادت برسد یا برعکس سقوط کند.

احمدی‌نژاد به اهمیت نوع برداشت انسان از خود و تعریف از نوع انسان اشاره کرد و گفت: تمام علوم رایج در حوزه مدیریت، اقتصاد و جامعه‌شناسی تابع تعریف از نوع انسان است. اگر انسان درست تعریف شود بقیه امور نیز درست می‌شود و شهید مطهری کسی بود که از حقیقت انسان یک معرفت کامل و درست به دست آورد و آن حقیقت را معرفی کرد. او معتقد بود که انسان جلوه خداوند در هستی است و ارزش انسان بسیار بالاست. شهید مطهری شناخت حقیقی از انسان داشت و در واقع معتقد بود که تمام انسان اندیشه، معرفت و فهم است و به همین دلیل بر روی فهم اندیشه‌ها و باورها تمرکز داشت و به همین خاطر نیز معلم انقلاب و جامعه بشری شد.

 وی ادامه داد: شهید مطهری آن‌قدر برای انسان‌ها ارزش قائل بود که در طول عمر مبارک خود هرچقدر مورد هجمه قرار گرفت و به او تهمت‌ها زدند او یک کلمه توهین و تهمت نزد. آن‌قدر برای انسان‌ها احترام قائل بود که صحبت مخالفین را بهتر از خود مخالفین بیان می‌کرد و نمی‌خواست اندیشه‌های آن‌ها را خفه کند بلکه می‌خواست آن‌ها را هدایت کند؛ چراکه بین مسلط شدن و هدایت فرق وجود دارد. یک بار دیده نشد که با فشار و زور بخواهد حرف خود را به دیگران تحمیل کند، او همواره استدلال می‌کرد، او معتقد بود که اگر اندیشه‌ای را می‌خواهیم رد کنیم باید با استدلال و ارائه اندیشه برتر رد کرد به همین خاطر بالاترین اندیشه‌ها را بیان می‌کرد، البته با استدلال و حوصله، همه حرف‌ها را می‌شنید و اجازه نمی‌داد چیزی از قلم بیفتد و سپس اندیشه برتر را معرفی می‌کرد، او اندیشه‌ای را منکوب نکرد. 

وی با تاکید بر این‌که «شهید مطهری معتقد بود زمانی انسان‌ها هدایت می‌شوند که راه حق و حقیقت را انتخاب کنند وگرنه کمال و پیشرفت انسانی رخ نمی‌دهد» افزود: این‌که عده‌ای به نام اسلام لشکرکشی کنند و به زور بخشی از قاره‌ای را فتح کنند به درد نمی‌خورد. مگر پیامبر اسلام با شمشیر اسلام را جلو برد؟ پیامبر اسلام با اندیشه، انسانیت و استدلال اسلام را جلو برد.

 احمدی‌نژاد ادامه داد: شهید مطهری نمی‌خواست مخالفین خود را از میدان به در کند، بلکه می‌خواست آن‌ها را اصلاح کند، همان کاری که پیامبران و ائمه انجام دادند به همین دلیل اندیشه‌هایت همیشه تازه است چون حقیقت انسان را معرفی کرد. 

وی افزود: امروز مشکل جامعه بشری، دریافت از نوع انسان است و اگر ما انسان را تجلی خداوند معرفی کنیم زندگی به گونه دیگری خواهد بود. 

 وی با اشاره به نحوه به شهادت رسیدن شهید مطهری، اظهار کرد: ایشان را از ناحیه سر به شهادت رساندند و در واقع کینه متعصبین، بدخواهان و غرق‌شد‌گان در حیوانیت نسبت به اندیشه‌های این شهید بود. 

رییس‌جمهور با ابراز امیدواری مبنی بر این‌که «اندیشه‌های شهید مطهری باید در تمام عرصه‌ها جاری شود» گفت: شهید مطهری معتقد بودند که تمام انسان‌ها در برابر سعادت جامعه مسوول هستند و در واقع سعادتمندی جامعه مرهون احساس مسوولیت و اقدام همگانی است و همه باید فعال شوند و هر طرح و برنامه‌ای منجر به حذف بخشی از مردم یا تمام مردم از صحنه تصمیم‌گیری و پیشرفت شود نقطه مقابل سعادت جامعه است، همه باید مشارکت داشته باشند. در عرصه اقتصاد، سیاست و فرهنگ همه مردم باید حضور داشته باشند. مثلا این‌که در عرصه سیاست فکر کنیم که دولت یا گروهی فقط می‌توانند کشور را اداره کنند و استقلال کشور را حفظ کنند اشتباه فکر کرده‌ایم. در عرصه سیاست کشور باید همه حضور فعال داشته باشند، در عرصه فرهنگ نیز این‌گونه است، این مردم هستند که باید فرهنگ را حفظ کنند.

پیش از صحبت‌های رییس‌جمهور، تمدن استاندار تهران به ایراد سخنرانی و ارائه گزارشی از فعالیت شورای‌های شهر و روستای استان تهران پرداخت.

 در این مراسم دو تن از اعضای شورای اسلامی شهر و روستای استان تهران به نمایندگی از سایر اعضای حاضر در این مراسم با تقدیم گل از رییس‌جمهور تقدیر کردند. 

همچنین با حضور احمدی‌نژاد از خانواده یکی از شهدای شورای اسلامی شهر و روستای استان تهران در اوایل انقلاب تقدیر شد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=23638

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 6در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۶
  1. الان یادت افتاده خوش تیپ که کار درستی نیست

  2. چیه؟الان یادت افتاده کار درستی نیست خوشتیپ؟

  3. یه چیزی دوستان توجه کردیداحمدی نژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژادتازه ازسلمونی اومده واسه اینه خوشتیپه!

  4. کم درو به شیر دات

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.