تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
4

سوری : ‌کاکاوند یکی از بخش‌های محروم لرستان است

  • کد خبر : 23649
  • 12 اردیبهشت 1392 - 16:55

  نماینده مردم دلفان و سلسله در مجلس شورای اسلامی گفت: بخش کاکاوند یکی از بخش‌های محروم لرستان است. به گزارش  میرملاس ، حجت‌الله خدایی سوری صبح امروز در بازدید از طرح‌های عمرانی دلفان با اشاره به عمق محرومیت در بخش کاکاوند افزود: این بخش یکی از مناطق کمتر توسعه استان لرستان به شمار می‌رود […]

 

نماینده مردم دلفان و سلسله در مجلس شورای اسلامی گفت: بخش کاکاوند یکی از بخش‌های محروم لرستان است.

به گزارش  میرملاس ، حجت‌الله خدایی سوری صبح امروز در بازدید از طرح‌های عمرانی دلفان با اشاره به عمق محرومیت در بخش کاکاوند افزود: این بخش یکی از مناطق کمتر توسعه استان لرستان به شمار می‌رود که رفع موانع و مشکلات آن همت بالای مسئولان ارشد استان و نیازمند اعتبارات ویژه است.

نماینده مردم دلفان و سلسله در مجلس شورای اسلامی گفت: همه مسئولان باید تلاش کنند، تا چهره محرومیت در بخش کاکاوند دلفان رفع شود.

وی افزود: من به عنوان نماینده مردم برای رفع محرومیت این بخش و بخش‌های دیگر این شهرستان و شهرستان سلسله تلاش می‌کنم.

در ادامه بخشدار کاکاوند در این بازدید با اشاره به اینکه بخش کاکاوند با ۲۳۰ روستا دارای ۲۳ هزار نفر جمعیت است، گفت: از ۵۶۰ کلیلومتر راه روستایی این بخش تنها ۲۰۰ کیلومتر آسفالت است و ۱۷۰ کیلومتر راه خاکی و ۱۹۰ کیلومتر دیگر نیز راه شوسه است.

علی سلیمی با اشاره به اینکه بخش کاکاوند دارای ۶۱هزار اراضی کشاورزی قابل کشت است، افزود: از این میزان اراضی تنها شش هزار هکتار آبی است و مابقی به صورت دیم کشت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این بخش با دارا بودن ۴۰ هزار هکتار جنگل و مراتع یکی از مناطق گردشگری استان است، اظهار داشت: امیدواریم مسئولان با نگاه ویژه‌ای به این منطقه نسبت به پیشرفت آن تلاش کنند.

بخش کاکاوند دارای چهار دهستان اتیوند شمالی، اتیوند جنوبی، کاکاوند شرغی و کاکاوند غربی  است که در غرب شهرستان دلفان قرار گرفته است.

مسائل و مشکلات روستاهای زرگران، گلستانه، گرمه خانی، بادام شیرین، غلاته، دانه میسی، گل بسر، زیچ و سرمه دهستان کاکاوند غربی شهرستان دلفان با حضور نماینده مردم دلفان و سلسله در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت.

در ادامه این بازدید نماینده مردم دلفان و سلسله خواستار ایجاد راه روستایی آسفالته، گازرسانی به روستاهای نزدیک به خط انتقال گاز و تامین آب آشامیدنی این روستاها شد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=23649

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 8در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۸
  1. آقای سوری تمام لرستان محرومند عزیزم

  2. این اولین باری است که یک نماینده ی مجلس شورای ااسلامی درک درست خودراپیرامون بخش محروم کاکاوندصادقانه بیان کرده .ماحداقل این نگاه عادلانه رابه فال نیک گرفته وبرای ایشان آروزوی توفیق خدمت روزافزون را داریم.

  3. این مطالبو لبو فروش بخش کاکاوند میدونه . تو چکار کردی

  4. جناب اقای سوری یک سال اندی از دوره نمایندگی شما داره میگذرد تازه حالا فهمیدی دلفان و کاکاوند محروم است . این جمله که ورد زبان تمام مسئولین محترم است از امارگیریهای عمومی این مطلب بدست امده مرحبا به هوش شما. یک سال بفکر تعویض مدیران بودی حالا نوبت کارمندان جزئ است این پروسه نیز بیش از یک سال طول میکشد . سال سوم و چهارم نیز بفکر تبلیغات سری بعد پس دانسته هایی یک هکه میدانند را علم نکن بدنبال رفع مشکلات باش
    دو صد گفته جچون نیم کردار نیست

  5. بدبخت دلفان ای بی یاور دلفان کجاست قدمت چندین هزار ساله ات کجاست غیرت مردان از جنس آرشت کجاست شیر زنان از جنس قدم خیرت دریغ است که دلفان ویران شود کنام پلنگان وشیران شود
    وقتی نماینده الشتر با حفظ سمت نماینده دلفان می شود نباید جز تعویض مدیران دلسوز با مدیران غیربومی والشتری انتظاری بیشتر داشت
    این مدیران چهارسال باید بدوند وبیایند تا تنها نام روستاهای دلفان وکاکاوند را یاد بگیرند شمارا به خدا از آقای سوری وتیم الشتری مدیرانش بپرسید نام ۱۰روستا از ۵۰۰روستای دلفان را نام ببرند خدمت ارزانی وپیشکش شأن بالایشان

  6. با سلام
    همشهری های عزیز بیایین توی انتخابات شورا اشتباه انتخابات مجلس رو تکرار نکنیم

  7. جناب آقای سوری از اینکه به بیان مشکلات کلی این منطقه اشاره نمودید ممنون ولی واقعا تلاش بفرمائید مشکلاتی از انها نیز حل شود این منطقه با پتانسیل بالا و مردمان خونگرم و غیور نباید این همه محروم باشد وقتی به جنوب کشور سفر میکنی و در بیابانهای گرم و خشک آن دیار نگاه میکنی میگویی این منطقه به چه امید اینجا زندگی میکینن و تک خانوده ایی میبینی که امکانات اولیه را حداقل دارد . در همان منطقه باغ های لیمو و پرتقال میبینی و با استفاده از سدهای خاکی که با حفر چاههائیکه بارشهای زمستانی در پشت سد ذخیره می شود و در تابستان از طریق این چاهها که نفوذ آب سد به داخل ان می باشد چنینی باغهایی را تغذیه می کند . حال به این منطقه نگاه کن نمی گویم خیلی سرسبز است اما مناطق حاصل خیزی چون خاوی دارد چرا باغ داری و تولیدات آبزیان را گسترش نمی دهیم چرا نباید ۴ دستگاه کارخانه در این منطقه نباشد چرا هیچ حرکتی نمی شود که مردمانش مجبور به کوچ به شهرهای دور و نزدیک میشوند چرا یک دستگاه بیمارستان پیشرفته در دهستان مرکزی مانند هفت چشمه نیست ، چرا جوانان با استعداد این منطقه از امکانات ورزشی حداقل هم برخوردار نیستن و هزاران چرای دیگر ….. مردمان این منطقه در تمام صحنه های انقلاب بوده اند و هستن لا اقل گوشه چشمی به انها نگاه کنیم و حمایت شوند بخش دامداری را رونق بدهیم چون مراتع خوبی دارد و هزاران جای سوال دیگر

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.