- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

سوری : ‌کاکاوند یکی از بخش‌های محروم لرستان است

 

نماینده مردم دلفان و سلسله در مجلس شورای اسلامی گفت: بخش کاکاوند یکی از بخش‌های محروم لرستان است.

به گزارش  میرملاس ، حجت‌الله خدایی سوری صبح امروز در بازدید از طرح‌های عمرانی دلفان با اشاره به عمق محرومیت در بخش کاکاوند افزود: این بخش یکی از مناطق کمتر توسعه استان لرستان به شمار می‌رود که رفع موانع و مشکلات آن همت بالای مسئولان ارشد استان و نیازمند اعتبارات ویژه است.

نماینده مردم دلفان و سلسله در مجلس شورای اسلامی گفت: همه مسئولان باید تلاش کنند، تا چهره محرومیت در بخش کاکاوند دلفان رفع شود.

وی افزود: من به عنوان نماینده مردم برای رفع محرومیت این بخش و بخش‌های دیگر این شهرستان و شهرستان سلسله تلاش می‌کنم.

در ادامه بخشدار کاکاوند در این بازدید با اشاره به اینکه بخش کاکاوند با ۲۳۰ روستا دارای ۲۳ هزار نفر جمعیت است، گفت: از ۵۶۰ کلیلومتر راه روستایی این بخش تنها ۲۰۰ کیلومتر آسفالت است و ۱۷۰ کیلومتر راه خاکی و ۱۹۰ کیلومتر دیگر نیز راه شوسه است.

علی سلیمی با اشاره به اینکه بخش کاکاوند دارای ۶۱هزار اراضی کشاورزی قابل کشت است، افزود: از این میزان اراضی تنها شش هزار هکتار آبی است و مابقی به صورت دیم کشت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این بخش با دارا بودن ۴۰ هزار هکتار جنگل و مراتع یکی از مناطق گردشگری استان است، اظهار داشت: امیدواریم مسئولان با نگاه ویژه‌ای به این منطقه نسبت به پیشرفت آن تلاش کنند.

بخش کاکاوند دارای چهار دهستان اتیوند شمالی، اتیوند جنوبی، کاکاوند شرغی و کاکاوند غربی  است که در غرب شهرستان دلفان قرار گرفته است.

مسائل و مشکلات روستاهای زرگران، گلستانه، گرمه خانی، بادام شیرین، غلاته، دانه میسی، گل بسر، زیچ و سرمه دهستان کاکاوند غربی شهرستان دلفان با حضور نماینده مردم دلفان و سلسله در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت.

در ادامه این بازدید نماینده مردم دلفان و سلسله خواستار ایجاد راه روستایی آسفالته، گازرسانی به روستاهای نزدیک به خط انتقال گاز و تامین آب آشامیدنی این روستاها شد.