تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
7

پا به پای دوست / علیآقا حسین پور

  • کد خبر : 23657
  • 13 اردیبهشت 1392 - 15:31

  –——————— پا به پای دوست علیآقا حسین پور ——————— یک/ اشتیاقی برای شروع از وقتی که گرافیک رو شروع کردم همیشه اسم یک نفر چون خود گرافیک برای من همیشه یادآوری می شود، که سالهای با هم بودن را فراموش نکنم،  شاید اگر او نبود من هم موفق به تحصیل در رشته گرافیک نمی […]

IMG_2867

 

———————

پا به پای دوست

علیآقا حسین پور

———————

یک/ اشتیاقی برای شروع

از وقتی که گرافیک رو شروع کردم همیشه اسم یک نفر چون خود گرافیک برای من همیشه یادآوری می شود، که سالهای با هم بودن را فراموش نکنم،  شاید اگر او نبود من هم موفق به تحصیل در رشته گرافیک نمی شدم، خوب یادم هست سال ۷۷ وقتی که برای ادامه تحصیل گرافیک مقطع دیپلم قصد رفتن به خرم آباد را داشتم، با مخالفت خانواده روبرو شدم. چون تنها بودم، اما حضور یک دوست با انرژی باعث شد این مسیر سخت را در آن زمان شروع کنیم. سجاد همتی دوست چندین ساله من که اگر نسبت (پسر عمو) بودن را کنار بگذارم، بیش از ۱۵ سال است به واسطه خوشنویسی و گرافیک به هم گره خورده ایم، و او جزء مهمترین خاطرات من در آن زمان بوده و هست ، یادم هست  کلاس گرافیک هنرستان شهید چمران در سال ۷۷-۷۸  / ۳۰ دانش آموز گرافیک داشت که ۳ نفر آنها کوهدشتی بودن و اگر اشتباه نکنم فقط  ۵ نفر آنها در آن زمان کاردانی گرافیک قبول شدن و از آن ۵ نفر برای کارشناسی ۳ نفر قبول شدن . در نهایت از آن ۳ نفر کارشناسی هم فقط ۲نفر وارد مقطع کارشناسی ارشد شدن. که یکی از آن ۲ نفر آقای سجادهمتی دوست صمیمی من بود.

——————————————–

دو / تجربه های گوناگون

سجاد همتی بی تعارف در مقطع هنرستان جز افرادی بود که به شدت پرکار بود، تجربه های گوناگون اون در زمینه (طراحی، خوشنویسی، نگارگری، گرافیک، تصویرسازی ، تئاتر، موسیقی و …) انرژی او واقعا مثال زدنی بود، فعالیت های او در گرایش های  متفاوت هنرهای تجسمی در آن دروان باعث شد در طول۲ سال هنرستان چندین مقام استانی و کشوری  را کسب کند، که نسبت به هم نوعان خود پیشرفت  بسیارقابل توجهی بود، وامروز هم همین روحیه در او وجود دارد، که با حضور در مسابقات ملی و بین المللی  گواه این مطلب می باشد. با توجه به ارتباط نزدیکی که از گذشته تا کنون با سجاد همتی دارم ، تاثیر تجربه های گوناگونش در مقطع هنرستان و کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد امروزه درآثارش قابل مشاهده هستند. پوسترهای او جای مینیاتورهای جذاب او درآن زمان را گرفته اند. تصویرسازی هایش با دقت دیزاین واجرا می شوند و در بعضی آثارش هم با توجه به سابقه خوشنویسی او (دارای مدرک ممتاز خوشنویسی) به سمت (کار با تایپ) تایپوگرافی کشیده شده که باز در نوع خود دارای جذابیت بصری خاص خود می باشند. 

 ——————————————–

سه / قابل تحسین

مهمترین نکته ای که از سجاد همتی در طول زمانی بیش از ۱۵ سال  کاری او در ذهنم باقی مانده است، سیال بودن او در کار کردن بود و هست، هیچ وقت نشد که تجربه های گوناگونش درزمینه های متفاوت هنری او را متوقف سازد، بلکه انرژی  کاریش  او را همواره برای یادگیری آماده می ساخت و می سازد.وامروزه با گذشت ۱۵ سال سجاد همتی را می شناسم که به آن هم خانه ی سالیان نه چندان دور بسیار فرق دارد. فرق از این لحاظ  که او امروزه گرافیک را خیلی خوب می فهمد، تایپ را خوب می شناسد، در نقاشی خط  و رنگ  را خوب می شناسد و سپس خلق می کند، سجاد همتی امروز نشست  وسخنرانی برگزار می کند، و باعث ترغیب و تشویق دیگران می شود، امروز سجاد همتی را می شناسم که دیگران به داشتن او افتخار می کنند و علاقمندان خاص خود را دارد. وبه همین خاطر او را قابل تحسین می دانم، 

 

——————————————-

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=23657

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 8در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۸
  1. مرسی آقای حسین پور به خاطر حمایت از دوستان هنرمندتون.
    ما هم به خاطر آشنایی دیرینه همیشه شاهد تلاشهای شما دو عزیز در زمینه ی هنر بودیم.و خدا رو شکر میکنیم که این روزها شاهد به ثمر نشستن تلاشهانون و شاهدموفقیتهای شما دو عزیز هستیم .
    به امید موفقیتهای شما و همه ی هنرمندان کوهدشتی در صحنه های بین المللی

  2. دوستان در هوای صحبت یار زرفشاندند و ما سر افشانیم . عرض ادب و احترام خدمت دوست عزیزم آقای حسین پور . ممنون از مطلب زیبایتان در مورد آقای همتی . قریب به ده سال است که با آقا سجاد آشنا شده ام . ایشان بسیار متواضع و مودب و چهره ای بسیار دوست داشتنی هستند . برای ایشان و همچنین آقای حسین پور ارزوی موفقیت دارم .

  3. دوست وپسرعموی عزیزم:
    جناب آقای حسین پور
    از لطف بی نهایتی که به بنده داشتی کمال تشکر را دارم . قطعا بنده پیشرفت و اشتیاق به تحصیل را مدیون شما هنرمندی متین دوست داشتنی و پرانرژی می دانم. امیدوارم بتوانم لیاقت این همه لطف شما و دوستان را داشته باشم .
    و سپاس و درود بی کران به شما برای ایجاد پاتوق هنری با فضایی حرفه ای ودر خور اعتنا دست مریزاد به پشتکار فراوان در پیشرفت روز افزون این مجموعه

  4. همتی جان و حسین پورجان ما به داشتن دوستانی مثل شما افتخار میکنیم …

  5. یه سوال توی ذهنمه …..اگه پسر عمویید چرا فامیلیتون یکی نیست؟
    امیدوارم سالهای سال دوستی تون پابر جا بمونه…….و موفق باشید……

  6. وقتی خاطرات بزرگترین هنرمندان جهان را ورق میزنی با نهایت فروتنی از خود حرف زده وبه بسیاری ازمسایل مهم درباره خود اشاره نکردند وآن را به منتقدان واگذار کردند که داوران خوبی خواهند بود.وحال در شهرستان کوچکی بنام کوهدشت که زادگاه منم هست دوستان هنرمند با نهایت خودشیفتگی به هم نان قرض می دهند واز ساده ترین اتفاقات زندگیشان با شگفتی هرچه تمام یاد میکنند وبه محض اینکه فرصتی پیش می آید مدرکشان را با غلیظترین حالت ممکن بیان میکنند.چند وقت پیش داریوش جعفری هم در سیمای استان از تحصیل در دانشکده ی هنرهای زیبا چنان با آب وتاب حرف میزد که یادم رفته بود اوتنها کس واخرین کسی نبوده که از کوهدشت وارد این دانشکده شده.براستی چرا هنرمندان ما که از خواص ما هستند اینگونه اند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟وای به حال بقیه.امیدوارم مدیر سایت این نظر متفاوت را درج کند ویا او هم برای قرض دادان نان مذکور آن را حذف کند که دومی محتمل تر است

  7. درود بر شما دوست ارزشمند آقای مازیار بخاطر طرح این سئوال، شاید بنده بیشتر از شما به طرح این سئوال نیاز داشتم.
    در بخش پاتوق هنری بنده خودم مسئول تائید نظرات”کامنت ها” هستم وخودم نظر شما عزیز رو تائید کردم
    تا فکر نکنید از نقد عزیزان حتی با نبودن نام “واقعی شان” ناراحت می شویم.
    ————————————————————————————
    اما “حکایت هنرمندان امروز حکایت دخترکانی شده که باید تا آخرعمر منتظرباشند و سکوت کنند تا کسی به خواستگاریشان بیاید تا شاید روی خوش زندگی را تجربه کنند (شاید هم کسی نیاید) و خود حق معرفی و انتخابی ندارند” .
    مازیار عزیز دنیای امروز عصر رسانه و ارتباطات است و خیل عظیمی از هنرمندانی که شما می بینید اول بواسطه رسانه ها معرفی شده اند نه صرفا بخاطر نقد منتقدان (که البته اهمیت منتقدان بجای خود)، هنرمند تا وقتی معرفی نشود کارش به بوته نقد کشیده نمی شود، حالا چه خوب یا چه بد، اول باید دیده شد سپس نقد منصفانه.
    حس می کنم شما کمی، زیادی کم لطفی کرده اید، چون متاسفانه تا حالا هیچ کسی به عنوان منتقد پای پیش نگذاشته و در حد یک خط بر روی کاغذ کار هنرمندان این شهر را به نقد نکشیده .(که البته بعید می دونم هنرمندی نداشته باشیم، نمونه اش استاد محمد حسین آزادبخت که با این همه کار حرفه ای در سابقه ی هنری خود، حتی یک نفر یک خط در مورد این انسان فرهیخته ننوشته بود”تازمانیکه ما پرونده هنری شماره ۱ رو بنام ایشون بررسی کردیم”. هنرمند در جامعه امروز متاسفانه فقط به عنوان شخصی خاص و منزوی معرفی شده که حتی خودش حق معرفی خودش را ندارد.
    هنرمند امروزه اگر تریبونی برای ارائه خود نداشته باشد تا آخر عمردیده نمی شود. معرفی کردن آن هم در حد روند کاری یک شخص که بارها برای یک شهر افتخار آفریده زیاد نیست، برای من خیلی عجیب است وقتی یک ورزشکار فقط یک مقام ملی یا حتی کمتر را کسب می کند همه ی درودیوارای این شهر پرمی شود از بنر… و به وجود آن فرد افتخار می کنند اما کسی نمی پرسد “چرا نان بهم قرض می دهید” در صورتی که رشته های ورزشی و مشابه آن تاریخ مصرف دارند.
    اما یک هنرمند بعد از دو دهه فعالیت شبانه روزی هنری خود نباید چند کلام از رسانه ی استان خود ازموقعیت خود و مدرکش حرفی بزند، البته که دانشکده هنرهای زیبای تهران از گذشته تا کنون مکانی بوده که هرهنرمندی آرزوی تحصیل را در این مکان را در ذهن خود داشته و دارد، که نیازی به توضیح نیست.
    مازیار عزیز هنرمندان شهرکوهدشت تاکنون بدون هیچ چشم داشت و پشتوانه ی خاصی از سمت مسئولین ومتولین هنری بارها و بارها نام شهرستان کوهدشت درزمینه هنر معرفی کرده اند و این جای بسی افتخار دارد.
    ——————————–
    “ این نان قرض دادن نیست”
    ——————————-
    و اینگونه توضیحات کمترین تقدیر و تشکری است که از یک نفر در زمینه هنر می شود اما چون تاکنون فرهنگ معرفی و تشکر در بین ما در قبال هنرمندان انجام نگرفته این امر کمی غیر عادی می باشد.
    ——————————–
    همیشه ماندگار باشید.

  8. سلام بر علی آقای گل. ارادتمنده همیشگی شما هستیم.
    امیدوارم طراحی با خودکار رو همچنان ادامه بدی. طراحی ۳متریت روانپریشانه بود. فقط کسی می تونه چنین کاری کنه که واقعا شیفته هنر باشه.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.