- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

پا به پای دوست / علیآقا حسین پور

IMG_2867

 

———————

پا به پای دوست

علیآقا حسین پور

———————

یک/ اشتیاقی برای شروع

از وقتی که گرافیک رو شروع کردم همیشه اسم یک نفر چون خود گرافیک برای من همیشه یادآوری می شود، که سالهای با هم بودن را فراموش نکنم،  شاید اگر او نبود من هم موفق به تحصیل در رشته گرافیک نمی شدم، خوب یادم هست سال ۷۷ وقتی که برای ادامه تحصیل گرافیک مقطع دیپلم قصد رفتن به خرم آباد را داشتم، با مخالفت خانواده روبرو شدم. چون تنها بودم، اما حضور یک دوست با انرژی باعث شد این مسیر سخت را در آن زمان شروع کنیم. سجاد همتی دوست چندین ساله من که اگر نسبت (پسر عمو) بودن را کنار بگذارم، بیش از ۱۵ سال است به واسطه خوشنویسی و گرافیک به هم گره خورده ایم، و او جزء مهمترین خاطرات من در آن زمان بوده و هست ، یادم هست  کلاس گرافیک هنرستان شهید چمران در سال ۷۷-۷۸  / ۳۰ دانش آموز گرافیک داشت که ۳ نفر آنها کوهدشتی بودن و اگر اشتباه نکنم فقط  ۵ نفر آنها در آن زمان کاردانی گرافیک قبول شدن و از آن ۵ نفر برای کارشناسی ۳ نفر قبول شدن . در نهایت از آن ۳ نفر کارشناسی هم فقط ۲نفر وارد مقطع کارشناسی ارشد شدن. که یکی از آن ۲ نفر آقای سجادهمتی دوست صمیمی من بود.

——————————————–

دو / تجربه های گوناگون

سجاد همتی بی تعارف در مقطع هنرستان جز افرادی بود که به شدت پرکار بود، تجربه های گوناگون اون در زمینه (طراحی، خوشنویسی، نگارگری، گرافیک، تصویرسازی ، تئاتر، موسیقی و …) انرژی او واقعا مثال زدنی بود، فعالیت های او در گرایش های  متفاوت هنرهای تجسمی در آن دروان باعث شد در طول۲ سال هنرستان چندین مقام استانی و کشوری  را کسب کند، که نسبت به هم نوعان خود پیشرفت  بسیارقابل توجهی بود، وامروز هم همین روحیه در او وجود دارد، که با حضور در مسابقات ملی و بین المللی  گواه این مطلب می باشد. با توجه به ارتباط نزدیکی که از گذشته تا کنون با سجاد همتی دارم ، تاثیر تجربه های گوناگونش در مقطع هنرستان و کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد امروزه درآثارش قابل مشاهده هستند. پوسترهای او جای مینیاتورهای جذاب او درآن زمان را گرفته اند. تصویرسازی هایش با دقت دیزاین واجرا می شوند و در بعضی آثارش هم با توجه به سابقه خوشنویسی او (دارای مدرک ممتاز خوشنویسی) به سمت (کار با تایپ) تایپوگرافی کشیده شده که باز در نوع خود دارای جذابیت بصری خاص خود می باشند. 

 ——————————————–

سه / قابل تحسین

مهمترین نکته ای که از سجاد همتی در طول زمانی بیش از ۱۵ سال  کاری او در ذهنم باقی مانده است، سیال بودن او در کار کردن بود و هست، هیچ وقت نشد که تجربه های گوناگونش درزمینه های متفاوت هنری او را متوقف سازد، بلکه انرژی  کاریش  او را همواره برای یادگیری آماده می ساخت و می سازد.وامروزه با گذشت ۱۵ سال سجاد همتی را می شناسم که به آن هم خانه ی سالیان نه چندان دور بسیار فرق دارد. فرق از این لحاظ  که او امروزه گرافیک را خیلی خوب می فهمد، تایپ را خوب می شناسد، در نقاشی خط  و رنگ  را خوب می شناسد و سپس خلق می کند، سجاد همتی امروز نشست  وسخنرانی برگزار می کند، و باعث ترغیب و تشویق دیگران می شود، امروز سجاد همتی را می شناسم که دیگران به داشتن او افتخار می کنند و علاقمندان خاص خود را دارد. وبه همین خاطر او را قابل تحسین می دانم، 

 

——————————————-