تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
3

معرفی کاندیداهای ریاست جمهوری از نگاه میرملاس

  • کد خبر : 23676
  • 16 اردیبهشت 1392 - 1:15

    علی اکبر ولایتی:نماینده دوره اول مجلسوزیر امور خارجه ۶۰ تا ۷۶مشاور بین‌الملل رهبر معظم انقلابعضو شورای عالی انقلاب فرهنگیعضو مجمع تشخیص مصلحت نظامعلی اکبر ولایتی از اعضای ائتلاف سه گانه اصولگرایان است که در کنار حداد عادل و محمد باقر قالبیاف به انتخابات یازدهم ورود پیدا خواهد کرد. اعضای ائتلاف سه گانه چندی […]

 02-264

 

علی اکبر ولایتی:
نماینده دوره اول مجلس
وزیر امور خارجه ۶۰ تا ۷۶
مشاور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام
علی اکبر ولایتی از اعضای ائتلاف سه گانه اصولگرایان است که در کنار حداد عادل و محمد باقر قالبیاف به انتخابات یازدهم ورود پیدا خواهد کرد. اعضای ائتلاف سه گانه چندی پیش در نشست خبری خود با تاکید بر پایبندی به ائتلاف از ادامه همکاری های خود تا زمان انتخابات خبر دادند.
علی اکبر ولایتی در این خصوص گفته است: همکاری‌های بنده و جناب آقای قالیباف و آقای حداد ادامه خواهد یافت تا شخصی که بیشترین صلاحیت را برای احراز ریاست جمهوری دارد، که حتی ممکن است خارج از این سه نفر باشد انتخاب شود.

محمد باقر قالیباف:
فرمانده قرارگاه خاتم
فرمانده نیروی هوایی سپاه
فرمانده سابق نیروی انتظامی
رئیس و نماینده رییس جمهور در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز سال ۸۳
شهردار تهران از ۸۴ تا کنون
محمدباقر قالیباف در قالب ائتلاف سه گانه فعالیت انتخاباتی خود را آغاز کرده است. قالیباف با بیان اینکه هر سه عضو این ائتلاف همچنان قویا به این ائتلاف پایبندیم، عنوان کرده است که: ائتلاف سه گانه در قالب یک رویکرد جدید و بی نظیر، ائتلاف ایمانی و عقیدتی تلقی می شود که بر مبنای وحدت و همدلی پیرامون آرمان ها و ارزش‌های انقلاب و نظام اسلامی و احساس مسئولیت حول مهمترین دغدغه ها و منافع و مصالح ملی کشور شکل گرفته است و ان شاالله به همین گونه نیز تداوم خواهد یافت.
وی همچنین تاکید کرده است: این ائتلاف با قدرت به کار خود ادامه خواهد داد و هیچگاه تحت تاثیر جو سازی ها و واکنش های سیاسی قرار نخواهد گرفت.

غلامعلی حدادعادل:
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام
رییس پیشین مجلس شورای اسلامی
نماینده مجلس از دوره ششم مجلس تا کنون
رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی
حداد عادل نیز از دیگر اعضای ائتلاف سه گانه نیز در خصوص ائتلاف ۳ نفره گفته است: آقایان ولایتی و قالیباف و من با هم رقابت نخواهیم کرد و هر سه وارد عرصه نخواهیم شد، بلکه ساز و کاری را طراحی می‌کنیم که بر اساس مشروعیت و مقبولیت و کارآمدی، هرکس مناسب است بیاید و تعدد کاندیدا اتفاق نیفتد.

اسفندیار رحیم مشایی:
سوابق:
ریاست سازمان میراث فرهنگی در دوره احمدی نژاد
رئیس دفتر رئیس‌جمهور در دوره احمدی نژاد
رئیس دبیرخانهٔ جنبش عدم تعهد در دوره احمدی نژاد
رئیس مرکز ملی جهانی‌شدن در دوره احمدی نژاد
با وجود اینکه نام های مختلفی پیرامون گزینه دولت در انتخابات آینده در رسانه ها منتشر می شود ولی جدی‌ترین گزینه‌ای که نامش از ماه‌ها قبل به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم ازسوی طیف دولت مطرح شد، -اسفندیار رحیم مشایی- فرد پرحاشیه دولت احمدی نژاد بود.
در چند ماه اخیر حامیان اسفندیار رحیم مشایی اقدام به راه اندازی سایت ها و وبلاگ هایی برای تبلیغ وی کرده اند و در این وبلاگ ها با شعار “زنده باد بهار” ، از این فرد به عنوان “مظلوم تر از بهشتی، خدوم تر از رجایی”! نام برده اند.
محمود احمدی نژاد نیز در هفته گذشته با حضور برخی دولتمردان و همچنین هنرمندان در « مراسم استقبال از نوروز» نشان «فرهنگ» را به اسفندیار رحیم‌مشایی اهدا کرد و پس از آن دستان مشایی را بالا برد و با او عکس یادگاری گرفت.

باقری لنکرانی:
وزیر بهداشت کابینه اول محمود احمدی نژاد
سخنگوی جبهه پایداری
جبهه پایداری مدتی است از طریق رسانه های خود از جلیلی و لنکرانی به عنوان گزینه های خود دعوت به کاندیداتوری می کند، اما گفته می‌شود سعید جلیلی به این درخواست پاسخ مثبتی نداده است و حاضر نیست به عرصه رقابت های ریاست جمهوری بپیوندد در این صورت نامزد احتمالی جبهه پایداری لنکرانی خواهد بود.
جلالی رئیس دفتر آیت الله مصباح نیز چندی قبل، از لنکرانی به عنوان گزینه نهایی جبهه پایداری نام برده بود و او را به عنوان کاندیدای (اصلح) معرفی کرده بود.

سعید جلیلی:
دبیر شورای عالی امنیت ملی از مهر ۸۶
۱۸ سال سابقه در وزارت خارجه
سعید جلیلی یکی از کاندیدا‎های جوان با سیمای انقلابی است که این‎روز‎ها نامش برای کاندیداتوری ریاست‎جمهوری بر سر زبان‎ها افتاده است. گفته می‌شود سعید جلیلی به درخواست های جبهه پایداری پاسخ مثبتی نداده است و حاضر نیست به عرصه رقابت های ریاست جمهوری بپیوندد در صورت عدم نامزدیسعید جلیلی، لنکرانی گزینه نهایی این جبهه سیاسی خواهد بود.

منوچهر متکی:
وزیر امور خارجه ایران سال‌های ۸۴ تا ۸۹
نماینده دوره اول و هفتم مجلس
سفیر ایران در ترکیه و ژاپن
منوچهر متکی وزیر امور خارجه سابق کشورمان که پس از انتخابات سال ۸۴ از ستاد انتخاباتی علی لاریجانی وارد تیم احمدی‎نژاد شد و تا اواسط دولت دهم نیز بدون کمترین انتقاد و گلایه‎ای در کنار احمدی‎نژاد به مدیریت وزارت خارجه مشغول بود مدتی پیش با انتشار نامه‎ای سرگشاده خطاب به مردم اعلام کاندیداتوری کرد تا به قول خودش مردم ایران به دولتی که لیاقتش را دارند برسند!
وی که یکی از گزینه های انتخاباتی جبهه پیروان است، در همایش اخیر این جبهه اعلام کرد: در جلساتی که در جبهه پیروان برگزار کرده‌ایم، توافق شد که تا اردیبهشت‌ماه هر کس در جایگاه مناسبی قرار داشت وارد عرصه شود.

محمدرضا باهنر:
نماینده مجلس در دوره‌های دوم، سوم، چهارم، پنجم، هفتم و هشتم و نهم
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام
محمدرضا باهنر دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین که در هفته گذشته در میان جمعی از اصولگرایان استان خراسان رضوی رسما اعلام کاندیداتوری کرد، در همایش سراسری جبهه پیروان که در همین هفته برگزار شد اظهار داشت:بنده به طور رسمی اعلام کاندیداتوری کرده‌ام و در حال انجام برنامه ریزی‌های حضور در انتخابات ریاست جمهوری هستم.
باهنر در مورد اعلام کاندیداتوری خود گفت: تاکنون ۷ بار از ملت شریف ایران رای اعتماد کسب کرده ام که برای هشتمین بار جهت حضور برای انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شدم کاندیداتوری خود را در کنار صحن ملکوتی امام هشتم اعلام می کنم.

مصطفی پورمحمدی:
معاون برون‌مرزی وزیر اطلاعات
دادستان انقلاب اسلامی
وزیر کشور در دولت نهم ۸۴ تا ۸۷
رئیس سازمان بازرسی کل کشور
حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی دبیر سیاسی جامعه روحانیت مبارز که مدت هاست فعالیت های انتخاباتی خود را آغاز کرده است، چندی پیش گفته بود: اگر بخواهم وارد انتخابات شوم به عنوان کاندیدای جدی وارد صحنه خواهم شد تا ریاست اجرایی کشور را با اهدافی که باید تعقیب کنم، به عهده بگیرم. اگر به این جمع‌بندی یا تصمیم نهایی برسم که به وقتش کاندیداتوری خود را اعلام خواهم کرد و با تصمیم روشن و قاطع در صحنه حضور می‌یابم. وی همچنین در گفت و گو با نشریه مثلث اینطور گفت که به «توسعه مدنی» می اندیشد و در این باره صحبت هایی را مطرح کرد.
پورمحمدی در آخرین اظهارنظر انتخاباتی خود در پاسخ به این سوال که شعار انتخاباتی شما چه خواهد بود؟، عنوان کرده است: شعار انتخاباتی‌ام گرایش‌های تحولی خواهد داشت.

محسن رضایی:
فرمانده سپاه پاسداران ۶۰ تا ۷۶
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام
محسن رضایی که در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هم عزم جزم کرده تا به رقابت با سایر کاندیداها بپردازد چندی پیش در جمع مردم دیواندره در مسجد جامع این شهر اظهار داشت: چندین‌بار از بنده خواسته‌اند تا اینکه کاندیداتوری خود را در تهران و با حضور رسانه‌ها اعلام کنم اما من با توجه به رویکردی که دارم اکنون در این شهر اعلام می‌کنم که در انتخابات ریاست جمهوری حضور خواهم داشت.
رضایی همچنین در چند ماه اخیر به طور مکرر گفته است که به‎نفع هیچ کس هم کنار نخواهد رفت و تا آخر در صحنه باقی می ماند.
رضایی همچنین با بیان اینکه یارانه ها تا ۱۱۰ هزار تومان قابل افزایش است، گفته است: این طرح به شکل بهتری می توانست صورت پذیرد ولی الان که در مسیر نقدینگی افتاده، توقف آن به صلاح نیست اما می شود نحوه ی استفاده را مدیریت کرد و این مبلغ تا ۱۱۰ هزا تومان قابل افزایش است.

محمدحسن ابوترابی‌فرد:
نماینده مجلس در دوره ششم، هفتم و هشتم و نهم مجلس
محمدحسن ابوترابی‌فرد در خصوص مطرح شدن کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست جمهوری گفته است: تقاضاهایی از دیرباز مبنی بر کاندیداتوری ام بوده است، اما نگاه بنده این است که این امر در صورتی می‌تواند درست باشد که انسان به یک تکلیف قطعی برسد و اگر چنین شرایطی اتفاق بیفتد، شاید در این عرصه در کنار دیگر برادران بزرگوار که از ظرفیت‌های خوبی برخوردارند برای حضور در این عرصه انجام وظیفه‌ای داشته باشم.

حسن روحانی:
نماینده پیشین مجلس
نماینده مجلس خبرگان
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام
دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی
حسن روحانی رئیس مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز از جمله چهره‌هایی است که احتمال نامزدی‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری همواره مطرح است. هر‌چند پر رنگ شدن فعالیت‌ها و حضورش در عرصه سیاست نشان می‌دهد که نسبت به کاندیداتوری در انتخابات آتی خیلی بی‌میل نیست اما به نظر می‌رسد هنوز تصمیم قطعی‌اش را نگرفته است. این در حالی است که اصلاح‌طلبان هم استقبال چندانی از اعلام خبر کاندیداتوری روحانی نکرده‌اند.

اسحاق جهانگیری:
نماینده دوره دوم و سوم مجلس
استاندار اصفهان
وزیر صنایع و معادن دولت خاتمی
اسحاق جهانگیری وزیر صنایع دولت و معادن دولت اصلاحات نیز از دیگر گزینه های اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری است که چندی پیش کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران نیز در حمایت از کاندیداتوری او سخن به میان آورده بود. او جزء طیف میانه رو اصلاح طلبان محسوب می شود.

مصطفی کواکبیان:
دبیرکل حزب مردم‌سالاری
نمایندهٔ پیشتر مردم سمنان
مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری که چندی پیش با برگزاری همایشی در هتل المپیک تهران از طرح مناسک برای ورود اصلاح طلبان به عرصه رقابت های انتخاباتی ۹۲ نام برده بود، با عدم استقبال اصلاح طلبان رو به رو شد. کواکبیان که در نظر داشت تا اصلاح‌طلبان در قالب طرح مناسک به اجماع برسند در همایش اخیر حزب مردم سالاری خود را به عنوان کاندیدای حزب مردمسالاری معرفی کرد.

محمدرضا عارف:
رییس دانشگاه تهران ۷۳ تا ۷۶
وزیر پست و تلگراف ۷۶ تا ۷۹
رییس سازمان مدیریت برنامه ریزی ۷۹ تا ۸۰
معاون اول دولت خاتمی
محمد رضا عارف از جمله کاندیدای های مطرح شده در جبهه اصلاح طلبا است که چندی قبل عنوان کرد: اگر حضور من تنها ده درصد در حضور پرشکوه مردم تأثیرگذار باشد، در انتخابات شرکت خواهم کرد. اما با جدی شدن نامزدی محمدرضا عارف معاون اول دولت اصلاحات طیفی از روزنامه های زنجیره ای داخلی و سایت های اینترنتی فتنه سبز در خارج ضمن حمله به عارف، او را «اصلاح طلب بدلی» و «کسی که از سوی نهادهای امنیتی برای نامزدی تحریک شده» معرفی کردند. در ادامه همین موضع گیری ها بود که سیدحسن رسولی عضو بنیاد باران اعلام کرد عارف در صورت نامزدی خاتمی یا هاشمی در صف کاندیداها نخواهد بود.

محمد سعیدی‌کیا:
وزیر راه و ترابری ۶۴ تا ۷۲
وزیر جهاد سازندگی ۷۶ تا ۷۹
وزیر مسکن از ۸۴ تا ۸۸
سعیدی کیا وزیر مسکن احمدی‌نژاد در دولت نهم از اولین کسانی بود که برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم اعلام حضور کرد، وی در ماه گذشته در شیراز با بیان اینکه گروه‌گرایی در انتخاب افراد کابینه احتمالی بنده جایی ندارد، تاکید کرد: کابینه انقلاب اسلامی باید یک انسجام ملی در کشور به وجود بیاورد تا مانند روزهای نخستین انقلاب کارها را به پیش ببریم.

حسن سبحانی:
دکترای اقتصاد و استاد دانشگاه
نماینده دوره ۵، ۶ و هفتم مجلس
وی اواخر دی ۹۱ تصمیمش برای کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری یازدهم را رسما اعلام داشت. وی بعدها عنوان دولت خود را قانون و گفتمان خود را اصول و مبانی قانون اساسی معرفی کرد. حسن سبحانی اعلام داشته که خرج تبلیغات انتخاباتی را صرفا خودش خواهد داد و توان وی در این راه بیش از ۳۵ میلیون نیست و همین مبلغ هم کافیست.

 

 تهیه و تنظیم : سیاوش حیدری / میرملاس نیوز 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=23676

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 8در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۸
  1. فقط خاتمی

  2. باید قوی ترین مردان یک نظام کاندیدای بزرگترین مقام اجرایی باشند نه افراد رده ی بعدی.

  3. خدا شاهده حتی اگه خاتمی هم نیاد روی تعرفه فقط اسم زیبای خاتمی را خواهم نوشت. زنده باد خاتمی

  4. گرانیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
    تورممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممم
    بیکاریییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
    فقررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررر
    انزواااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
    جنس های تقلبییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
    گرانفروشییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
    اعتیاددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددد
    مواد فروشییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
    به مردم دوروغ گفتننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننن
    هدفمندی بدبختی مردم یارانه هااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
    همه ترمز بریده اند. . آقای آزادبخت خواهشا این کامنت رو حذف نکنید به خاطر خدا

  5. فقط قالیباف……….

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.