- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

معرفی کتاب / کتاب سال گرته؛۱

 

023

————————————-

وب‏سایت تحلیلی، پژوهشی گرته در آستانه‏ی سومین سال فعالیت خود، اقدام به انتشار کتابی با عنوان ” کتاب سال گرته؛۱ (مجموعه نوشتار پیرامون طراحی گرافیک)” کرده است. این کتاب که با همکاری نشر آبان تهیه شده، در برگیرنده‌ی منتخبی از مقالات، ترجمه‌ها، گفتگوها، یادداشت‌ها و نقدهایی است که در طول دو سال فعالیت سایت گرته منتشر شده‌اند.
ابراهیم حقیقی، قباد شیوا، مجید عباسی، ساعد مشکی، امراله فرهادی، مجید کاشانی، کیانوش غریب‌پور، علی اصغر حسینی، کتایون ارفعی، صالح تسبیحی، سعید باباوند، آرش تنهایی، زهرا پاشایی، احمد غلامی و… از جمله افرادی هستند که مطالب، مصاحبه‌ها و نقدهایشان در کتاب گرته منتشر شده است.
این کتاب اولین مجموعه‌ی جمع‌آوری شده در حوزه‌ی طراحی گرافیک ایران است که در آن به موضوعات متنوع و متفاوتی از مسائل تئوری طراحی گرافیک پرداخته شده است.
با توجه به فقر منابع مکتوب فارسی در زمینهی طراحی گرافیک، کتاب گرته؛ ۹۰ می‌تواند به عنوان یک منبع تئوری مفید که توسط گروه بزرگی از طراحان و تئوری‌پردازان تهیه شده، مورد توجه و استفاده قرار گیرد.
” کتاب سال گرته؛۱ (مجموعه نوشتار پیرامون طراحی گرافیک)” در روز ۸ اردیبهشت نود و یک، هم‌زمان با روز جهانی گرافیک و در خلال مراسم “گرته؛ پنج عصر” در خانه‌ی هنرمندان ایران رونمایی و عرضه شد.

————————————

مشخصات کتاب:
پدیدآورنده: وب‌سایت پژوهشی گرته
مدیر تولید: علی اصغر حسینی
طراح جلد: پریسا تشکری
صفحه آرایی: علی اصغر حسینی (با تشکر از کتایون کیانی پور)
ویرایش: سعید باباوند
تیراژ: ۲۰۰۰ جلد
تلفن پخش: ۹۸ – ۶۶۴۰۵۳۹۴
وب‌سایت نشر آبان: www.abanbook.com [1]

———————————–