- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

ادامه بارش باران تا چهارشنبه در لرستان

برف 2
 
 
مدیرکل هواشناسی استان لرستان گفت: سامانه بارش‌زا که طی ۴۸ ساعت گذشته وارد لرستان شده تا چهارشنبه همین هفته در لرستان ادامه دارد.
 
 به گزارش خبرنگار میرملاس ،نورالدین سپهوند گفت: با توجه به اینکه این سامانه بارش‌زا بیشتر مناطق استان لرستان را در برگرفته، احتمال آبگرفتگی معابر، لغزندگی سطح جاده‌ها و سیلابی شدن مسیرها در سطح استان دوراز انتظار نیست.

وی افزود: این سامانه ناپایدار موجب بروز تغییر در جو منطقه غرب و جنوب غرب کشور شده است.

مدیرکل هواشناسی استان لرستان گفت: فعالیت این سامانه بارش‌زا تا اواخر همین هفته در استان ادامه دارد و در این مدت آبگرفتگی معابر و لغزندگی سطح جاده‌های ارتباطی استان مشاهده می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین آسمان استان لرستان طی ۲۴ ساعت آینده ابری همراه با باران پیش‌بینی شده است.

سپهوند یادآور شد: طی ۴۸ ساعت گذشته تاکنون در خرم‌آباد ۲۶ میلی‌متر، بروجرد ۸، نورآباد ۷، الیگودرز ۵، پلدختر ۹۶، کوهدشت ۴۷، دورود ۱۸، ازنا ۱۱، الشتر ۱۰ میلی‌متر بارش باران گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی استان لرستان گفت: متوسط باران در سال زراعی جاری ۳۷۱ میلی‌متر بوده که نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش و نسبت به دوره آماری بلند مدت ۱۴ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: هم اکنون بارش شدید باران در تمام شهرهای لرستان در حال باریدن است و در شهرهای جنوبی به ویژه پلدختر و کوهدشت احتمال طغیان رودخانه‌ها و سیلابی شدن آنها وجود دارد.