- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

وزیر کشور: داوطلبان ثبت‌نام را به روز آخر موکول نکنند/ نام‌نویسی لنکرانی، روحانی، واعظ زاده، سعیدی‌کیا و کواکبیان

 

 

آخرین اخبار مربوط به حضور نامزدها در وزارت کشور در اولین روز ثبت‌نام‌ به صورت لحظه به لحظه در این خبر تکمیل می‌شود.

 ثبت‌نام از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری از صبح امروز (سه‌شنبه) آغاز شد که در این خبر به صورت لحظه به لحظه اخبار آن تکمیل می‌شود.

* وزیر کشور دستور آغاز ثبت‌نام نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری را صادر کرد

مصطفی محمدنجار وزیر کشور طی مراسمی در این وزارتخانه که با حضور خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی برگزار شد، از طریق ویدئو کنفرانس دستور آغاز ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را صادر کرد.

استانداران و مسئولان ذیربط در استان‌های مختلف نیز در ارتباط زنده ویدئویی آمادگی خود را برای برگزاری انتخابات اعلام و گزارشی از روند فعالیت‌های خود ارائه دادند.

به همراه وزیر کشور، صولت مرتضوی دبیر ستاد انتخابات و هیات اجرایی مرکزی انتخابات و حسنعلی نوری مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور نیز در این مراسم حضور داشتند.

وزیر کشور در حاشیه آغاز ثبت‌نام یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ثبت‌نام تا تاریخ ۲۱/۲/۹۲ ادامه دارد و از ۲۲/۲/۹۲ کار بررسی صلاحیت داوطلبان توسط شورای نگهبان صورت می‌گیرد.

وزیر کشور افزود: از داوطلبان می‌خواهیم کار ثبت‌نام را به روز و ساعات آخر محول نکنند تا مراحل ثبت‌نام را برای همه عزیزان به سرعت انجام دهیم.

وی یادآور شد: با پایان یافتن کار بررسی و انتشار اسامی نامزدها از سوی وزارت کشور تبلیغات آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از اخذ رای ادامه خواهد داشت و این فرصت خوبی است تا نامزدها برابر قانون به تبلیغ بپردازند.

محمدنجار با تاکید بر اینکه ما از هواداران نامزدها می‌خواهیم از انجام هر عملی که تبلیغات زودرس را به ذهن می‌رساند اجتناب کند،‌افزود: همه نامزدها را به تمکین قانون دعوت می‌کنم و اینکه همه به قانون ملتزم و در برابر آن تسلیم باشیم.

وزیر کشور تاکید کرد: همه باید تقوا را سرلوحه کار خود قرار داده و از تخریب دیگران خودداری و در یک فضای منطقی به تشریح برنامه‌های خود بپردازند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به اطلاع ملت شریف ایران در رابطه با انتخابات شورای شهر و روستا می‌رساند فردا کار رسیدگی به صلاحیت داوطلبان در هسته‌های اجرایی بخش و شهرستان به پایان می‌رسد و صورتجلسات آن به استان‌ها و بخش‌ها ارسال می‌شود.

* اولین ثبت نام کننده: واعظ زاده

صادق واعظ زاده معاون پیشین رئیس‌جمهور، در اولین دقایق آغاز ثبت نام از کاندیداهای ریاست جمهوری، در ستاد انتخابات کشور حضور یافت و با ثبت نام در این انتخابات، اولین کاندیدای رسمی و سرشناس انتخابات ریاست جمهوری یازدهم لقب گرفت.

وی در سال ۱۳۳۸ در مشهد مقدس به دنیا آ‌مد. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را با جهش تحصیلی در این شهر گذراند و در سال ۱۳۵۵ در رشته مهندسی برق در دانشگاه علم و صنعت ایران پذیرفته شد. در دوران تحصیل در فعالیت‌های دانشجویی اسلامی، قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حضوری فعال داشت.

واعظ زاده درجه لیسانس خود را در سال ۱۳۶۴ دریافت کرد و پس از قبولی در امتحانات سراسری اعزام دانشجو به خارج، درجه فوق لیسانس و دکتری مهندسی برق را از دانشگاه کوئین کانادا به ترتیب در سال‌های ۱۳۷۲ و ۱۳۷۶ اخذ کرد و به عنوان استادیار در دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگا تهران مشغول بکار شد. وی در سال ۱۳۸۰ به رتبه دانشیاری و در سال ۱۳۸۴ به رتبه استادی ارتقاء یافت.

وی در دهه ۶۰ عضو دانشجویی ستاد انقلاب فرهنگی و سپس منتخب جهاد دانشگاهی در شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس شورای مرکزی جهاد دانشگاهی، عضو شورای عالی برنامه ریزی در وزارت فرهنگ و آموزش عالی و معاون دانشجویی این وزارت بوده است. همچنین از سال ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۱ مشاور برنامه ریزی و توسعه وزیر فرهنگ و آموزش عالی و از سال ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۴عضو هیأت امنای جهاد دانشگاهی بوده است. از سال ۱۳۸۱ نیز به عنوان عضو حقیقی مجدداً به عضویت شورای عالی انقلاب فرهنگی درآمد.

واعظ زاده از سال ۱۳۸۰ رئیس هیئت نظارت و ارزیابی فرهنگی و عملی این شوراست و ارزیابی‌های کلان علمی، آموزشی و فرهنگی کشور را سرپرستی می‌کند.

وی در سال ۱۳۷۷ آزمایشگاه پژوهشی سیستم‌های حرکت پیشرفته را تاسیس و تاکنون سرپرستی کرده است. کنترل پیشرفته ماشین های الکتریکی با پردازشگرهای پرقدرت DPS برای اولین بار در کشور در این آزمایشگاه پیاده سازی شد.

واعظ زاده عضو ارشد انجمن بین المللی مهندسین برق و الکترونیک (IEEE)، عضو هیئت سردبیری سه نشریه عملی بین المللی و دو نشریه علمی ـ پژوهشی داخلی است و در کمیته راهبردی و علمی کنفرانس‌های متعدد بین المللی در زمینه تخصصی خود عضویت داشته و دارد و نشست‌های مربوط را اداره کرده است.

وی بالغ بر یکصد و پنجاه مقاله پژوهشی در مجلات و کنفرانس‌های داخلی و خارجی چاپ و ارائه کرده است. وی همچنین مقالاتی در زمینه مدیریت فناوری تالیف کرده و کتاب « موسسات فناوری؛ راهبردهای دکترین عملکرد» به ترجمه او از سوی دانشگاه تهران انتشار یافته است. طرح پژوهشی وی در سال ۱۳۸۴ به عنوان طرح پژوهشی نمونه دانشگاه تهران انتخاب شد.

واعظ زاده در حال حاضر عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت است.

 

* واعظ ‌زاده: برای مهار تورم یک برنامه جامع طراحی کرده‌ایم

 

صادق واعظ زاده پس از طی کردن مراحل ثبت‌نام در یک نشست خبری که در ستاد انتخابات کشور برگزار شد،‌اظهار داشت: ما آمده‌ایم تا نیازهای اساسی مردم و بخصوص نسل جوان را محقق کنیم و معتقدیم که وضعیت موجود مطلوب نیست و در عین حال نمی‌توان به گذشته هم بازگشت.

واعظ‌زاده تصریح کرد: در سال‌های اخیر جمعیت جوان ایران زیاد شده و با توجه به این موضوع خواست‌های و نیازهای جدیدی  پیدا کرده است، ما باید به این خواست‌ها با فکر جدید پاسخ دهیم.

وی با بیان اینکه پیشرفت کشور وقتی انجام می‌شود که هر کدام از هموطنان‌ ما در زندگی خود مشکلی نداشته باشند که این موضوع نیاز به همفکری و تدبیر دارد، خاطرنشان کرد: امروز تورم و بیکاری از مشکلاتی است که با آن مواجهیم و در این مسیر رونق تولید راهگشاست.

واعظ‌زاده با تاکید کرد: ما برای تورم یک برنامه جامع طراحی کرده‌ایم و برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و ایجاد کار در روستاها برنامه داریم.

 

* رحمتی: حامی واعظ زاده هستم

 

محمد رحمتی وزیر راه دولت نهم که در اواخر دولت خاتمی نیز این سمت را بر عهده داشت، در گفت‌وگو با  فارس، مستقر در وزارت کشور درباره حضورش در محل این وزارتخانه گفت: بنده برای ثبت نام در انتخابات به وزارت کشور نیامدم و همراه آقای واعظ زاده و برای ثبت نام وی در محل ستاد انتخابات کشور حضور یافتم.

وی اضافه کرد: آقای واعظ زاده تا انتها در صحنه خواهند ماند و بحث کنار کشیدن وی به نفع کسی مطرح نیست.

 

* تشریح مراحل ثبت نام از سوی مرتضوی/ توصیه‌ای به داوطلبان

 

صولت مرتضوی رئیس ستاد انتخاباتی کشور در جمع خبرنگاران درباره روند ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: روند به این گونه است که نامزد خود یا نماینده تام الاختیارش در ستاد انتخابات کشور حضور یافته و مراحل ثبت نام را طی می‌کند، وی با تاکید بر اینکه داوطلبان بایستی مدارک لازم را همراه خود داشته باشند، تصویب کرد: بعد از ثبت نام ما مدارک را برای شورای نگهبان می‌فرستیم.

مرتضوی مهلت ثبت نام داوطلبان انتخابات را ۵ روز عنوان کرد و گفت: از تمام کسانی که در ستاد انتخابات کشور حضور می‌یابند به این دلیل که شرایط اینجا عمومی است ثبت نام به عمل می‌آید ولی توصیه ما این است که کسانی که شرایط ثبت نام را ندارند به وزارت کشور نیایند.

وی همچنین تاکید کرد: ما از همه کسانی که در ستاد انتخابات کشور حضور می‌یابند ثبت نام به عمل می‌آوریم و تا زمانی که داوطلبان حضور دارند، ثبت نام انجام می‌شود.

دبیر ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه به اندازه کافی امکانات برای ثبت‌نام فراهم شده است، تصریح کرد: ما آمادگی داریم از حدود ۴۰ یا ۵۰ نفر روزانه ثبت‌نام کنیم.

وی افزود: تمهیدات و امکانات لازم برای ثبت‌نام فراهم شده و امیدواریم بتوانیم مر قانون را اجرا کنیم.

مرتضوی همچنین تصریح کرد: اکنون در فرمانداری و بخشداری‌ها هیئت‌های اجرایی به منظور انتخاب اعضای شعب و تعیین شعب اخذ رای تشکیل شده است.

 

* لنکرانی ثبت‌نام کرد

 

کامران باقری لنکرانی کاندیدای انتخابات ریاست‌‌جمهوری یازدهم، صبح امروز سه‌شنبه همزمان با روز اول ثبت‌نام‌ها در وزارت کشور حاضر شد.

آیت‌الله رجبی قائم مقام موسسه امام خمینی،‌ پرویز داوودی معاون اول دولت نهم، حجت‌الاسلام علی مصباح یزدی، حجت‌الاسلام نبویان،‌ علی اصغر زارعی، محمد سلیمانی و روح‌الله حسینیان، قاضی زاده، میرکاظمی، خطیبی، حسینی، سیم‌فروش،‌ حافظی،‌ محصولی و جراره، لنکرانی را در این حضور همراهی کردند. 

کامران باقری لنکرانی در سال ۱۳۴۴ در تهران و در خانواده‌ای کارگری متولد شد. پدرش کارگری شرافتمند و مادرش بانویی سیده و متدین بود. در سال ۱۳۴۹ به خاطر شغل پدرش به شیراز رفت که کارگاهی برای ساخت پروفیل آلمینیوم داشت و با مرحوم آیت‌الله شیخ حسین لنکرانی نسبت فامیلی داشت و در فعالیت‌های سیاسی با ایشان همراه بود. او در همین سال و در ۵سالگی به کلاس اول ابتدایی رفت.

واگذاری انحصار صنعت آلمینیوم به بهاییان در سال ۱۳۵۳ موجب ورشکستگی کارگاه شد و پدرش به تنهایی برای کار به اروپا و آمریکا سفر کرد و پس از یک سال به خانواده‌اش خبر داد که به آمریکا بروند. اما اقامت خانواده در آمریکا بیش از یک سال طول نکشید و در تیرماه ۱۳۵۶ به خاطر نگرانی‌های مادر خانواده از فضای تربیتی فرزندان و با موافقت پدر آنها به ایران بازگشتند و این جدایی موجب شد تا کامران باقری لنکرانی به مدت ۱۱ سال از دیدار پدر محروم بماند. او برادر بزرگتر یک خواهر و یک برادر است. خواهرش کارشناس مخابرات راه دور و برادرش پزشک عمومی است. لنکرانی در سال ۱۳۷۱ ازدواج کرد و اکنون دارای سه فرزند پسر است.

در سال ۱۳۵۷ کامران باقری که نوجوانی ۱۳ ساله بود در دبیرستان دانشگاه شیراز به فعالیت می‌پرداخت و هیچ راهپیمایی و تظاهراتی در شیراز نبود که او از حاضرانش نباشد و به جلسات درس اخلاق شهید آیت‌الله دستغیب نیز می‌رفت و با روحانیون انقلابی شیراز مانند مرحوم آیت‌الله ربانی شیرازی و آیت‌الله حائری شیرازی، و با برخی علمای انقلابی قم مانند آیت‌الله شرعی و آیت‌الله راستی کاشانی مرتبط شد.

پس از انقلاب فرهنگی و در سال ۱۳۶۱ در اولین کنکور پس از انقلاب شرکت کرد و با رتبه دو رقمی در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز پذیرفته شد. او در دانشگاه علاوه بر تحصیل نقش مهمی در مبارزه با فضای تک قطبی و تحمیلی دفتر تحکیم وحدت داشت و حتی این مسئله موجب درگیری فیزیکی در فضای دانشگاه شیراز شد؛ باقری‌لنکرانی با همفکرانش جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور را تاسیس کرد.

او همچنین از فعالان اصلی دفتر نهاد نمایندگی قائم مقام رهبری در دانشگاه شیراز که زیر نظر آیت‌الله ایمانی اداره می‌شد، بود. ارتباط دکتر لنکرانی با آیت‌الله ایمانی که اکنون امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در استان فارس بود، هنوز ادامه دارد.

در این میان کامران باقری لنکرانی در دوران دفاع مقدس به عنوان نیروی رزمی و بهیار بسیجی به جبهه‌های جنگ شتافت. در سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ در تیپ المهدی (عج) حضور داشت و پس از آن چندین بار به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام شد. او همچنین در عملیات بازپس گیری مهران در غرب کشور حضور داشت و چندین مرتبه دیگر نیز به مناطق عملیاتی غرب اعزام شد. در نهایت در آخرین روزهای جنگ با حمله منافقین از منطقه اسلام آباد غرب، لنکرانی به لشکر۶ شهدا پیوست و در عملیات مرصاد حاضر بود. از دوستان شهید او می‌توان به شهید محمدحسن روزی طلب، شهید مسعود طاهری، شهید فهندژ و شهید قراچه اشاره کرد.

در سال ۱۳۶۸ او دوره هفت سال پزشکی عمومی را تمام کرد و در آزمون تخصصی با رتبه ۱ پذیرفته شد. از سال ۱۳۶۸ تاکنون دکتر لنکرانی هیچ‌گاه مطب اختصاصی دایر نکرده و در تمام این دوران در بیمارستان‌های دولتی به طبابت  می‌پردازد. در سال ۱۳۷۱ با پایان دوره تخصص، او در فوق تخصص نیز پذیرفته می‌شود و همزمان به عنوان استادیار به دانشگاه شیراز می‌رود. دکتر لنکرانی در سال ۱۳۷۳ با ۲۹ سال سن رئیس بیمارستان نمازی شیراز به عنوان بزرگترین بیمارستان جنوب کشور شد و پس از یک سال به معاونت اداری مالی دانشگاه شیراز برگزیده شد. او در سال ۱۳۷۵ به دلیل اختلاف سیاسی با رئیس وقت دانشگاه علوم پزشکی شیراز استعفا داد و همزمان با اتمام دوره فوق تخصصی‌اش رئیس گروه داخلی دانشکده پزشکی شد. او در سال ۱۳۷۸ به رتبه دانشیاری ارتقا یافت و در سال ۱۳۸۴ پیش از آغاز دوران وزارتش با تصویب هیات ممیزه استاد تمام و پرفسور شد. تعداد مقالاتی که از لنکرانی نمایه‌برداری بین المللی شده است به ۱۵۰ مقاله می‌رسد. مقالات او از پرارجاع‌ترین مقالات علمی است و یکی از مقالات وی بیش از ۱۲۰ بار در مقالات علمی دیگر دانشمندان جهان ارجاع داده شده است.

همراه با این فعالیت‌های علمی لنکرانی از فعالان سیاسی در شیراز بود که از سال ۱۳۷۰ تا ۱۳۸۰ در تمام دوره‌های انتخابات با حکم شورای نگهبان، در هیات نظارت بر انتخابات با عنوان نایب رئیس حضور داشت. در انتخابات مجلس هفتم نیز با حکم آیت‌الله جنتی، بازرس ویژه شورای نگهبان شد.

در سال‌های دوران دوم خرداد،  لنکرانی به همراه جمعی از اصولگرایان و متدنین هدایت سیاسی جریان مذهبی را در شیراز بر عهده داشت. در فتنه‌های مختلف این دوران مانند ماجرای اهانت اکبرگنجی به ولایت فقیه در دانشگاه شیراز، کنفرانس برلین، حوادث کوی دانشگاه وی از پیشتازان بصیرت افزایی بود.

آشنایی لنکرانی با آیت‌الله مصباح یزدی از جزوه‌های کوچک موسسه در راه حق پیش از پیروزی انقلاب اسلامی شروع شد، اما در سال ۱۳۶۹ به واسطه آیت‌الله حائری شیرازی، ایشان برای نشست جامعه اسلامی دانشجویان دعوت شد و بعد از آن هر زمانی که آیت‌الله مصباح یزدی به شیراز می‌آمدند، لنکرانی به ملاقاتشان می‌رفت. در دوران سخت دوم خرداد این ارتباطات نزدیکتر شد و با وزارت لنکرانی به صورت گسترده‌ای طرح ولایت در این وزارتخانه برای اساتید، دانشجویان و کارمندان برگزار شد.

زمانی که کابینه نهم به مجلس معرفی می شد،  کامران باقری لنکرانی جوانترین و ناشناخته ترین عضو کابینه بود. موافقانش در مجلس از نخبگی، تیزهوشی و شادابی او سخن می گفتند و مخالفانش از عدم سابقه کار اجرایی وی می گفتند. لنکرانی را از شیراز برای ماموریتی مهم به تهران فراخوانده بود، ماموریتی که رمزش«ما می توانیم» بود.

رئیس دولت نیز گاه و بیگاه و در هرجایی موفقیت او را به رخ مخالفانش می‌کشید. بیمارستان‌های نیمه‌کاره در مناطق محروم که ستون‌های قدیمی و ویرانش به تخت جمشید معروف شده بود، یکی پس از دیگری به بهره‌برداری می‌رسید. بیش از ۲۰۰ داروی جدید به همت دانشمندان کشور رونمایی شد و پروانه ساخت گرفت. تحریم دارویی کشور که در سال ۱۳۸۷شروع شده بود، تاثیری بر قیمت دارو نداشت. بیش از ۲۰۰ بار وزیر بهداشت تهران را به مقصد شهرستان ها ترک کرد تا سیاست تمرکززدایی معنایی تازه بیابد. او بیشترین حضور در مجامع بین‌المللی را در بین وزرای بهداشت داشت. سال۱۳۸۵ اجلاس منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی در اصفهان و سال۱۳۸۷ اجلاس وزرای بهداشت کشورهای اسلامی در تهران برگزار شد. اقدامات لنکرانی در وزارت بهداشت سرانجام به «مدیریت موفق و بی حاشیه» مزین شد.

در دولت نهم او و چند نفر دیگر از وزرا سهمیه احزاب و شخصیت ها نبودند و از سوی دیگر ماهیت حلقه منحرف مستقر در سازمان گردشگری و میراث فرهنگی برایشان مشخص شده بود. در جریان انتخابات سال ۸۸ او شهر به شهر برای پیروزی محمود احمدی نژاد سفر کرد و در فتنه ۸۸ از اولین کسانی بود که موضع رهبری را تکرار کرد.

با ماجرای انتصاب و برکناری یک فرد خاص به معاون اولی رئیس جمهور در تیرماه ۱۳۸۸، دکتر لنکرانی که تقریبا ادامه وزارتش قطعی بود با علم به اخلاقیات رییس دولت به اعتراض پرداخت و به همراه تعداد دیگری از وزرا نامه‌ای محرمانه در بیعت مجدد با ولایت فقیه نوشت، نامه‌ای که موجب شد تا احمدی‌نژاد او را نیز در فهرست تصفیه دولت دهم قرار دهد. در روز تودیع او رییس دولت استدلالی برای برکناری‌اش نداشت جز بیماری‌های مخصوص زنان که باید وزیری از بانوان انتخاب شود!

پس از پایان دوران وزارت، لنکرانی پیشنهاد سفارت و استانداری را نپذیرفت و به شیراز بازگشت تا بر کرسی استادی، پژوهش و طبابت تکیه زند. او همچنین کانون بصیرت را به همراه دیگر خوشنامان شیراز تاسیس کرد که این کانون نیز نقش به سزایی در افشای فتنه داشت.

همزمان با تاسیس جبهه پایداری انقلاب اسلامی لنکرانی نیز به عنوان عضو هیات موسس و سپس سخنگوی جبهه پایداری نقش مهمی در بسط گفتمان انقلاب اسلامی داشت. در اول اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۲ و طی همایشی که از سوی جبهه پایداری و با حضور آیت‌الله مصباح یزدی برگزار شد،وی به عنوان کاندیدای این جبهه در انتخابات اعلام حضور کرد.

 

* لنکرانی: کشور ایران به فکرهای جوان نیاز دارد

 

لنکرانی در جمع خبرنگاران گفت: با انتقاد از وابستگی برخی افراد به کانون‌های ثروت و قدرت تصریح کرد: امروز کشور نیازمند ایمان‌های روشن، اندیشه‌های والا و تلاش و کار فراوان است.

لنکرانی در پاسخ به این سوال که شورای نگهبان برای تائید صلاحیت‌ها برنامه مدون از کاندیداها خواسته است و آیا شما برنامه خود را آماده کرده‌اید گفت: برنامه مدونی در حدود ۱۷۰ بند طراحی و آماده کرده‌ایم که انشاءالله همین روزها رونمایی می‌شود.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری در مورد حضور هاشمی در انتخابات گفت: کشور جوان ایران به فکرهای جوان نیاز دارد تا اینکه بخواهیم به گذشته باز گردیم.

 

* دولت یازدهم باید آرمان‌گرا باشد/ حضور همه سلایق در چارچوب قانون ممکن است

کامران باقری لنکرانی کاندیدای  انتخابات ریاست جمهوری یازدهم پس از تکمیل مراحل ثبت‌نام خود در نشستی خبری که در محل وزارت کشور برگزار شد،‌ اظهار داشت: یکی از افتخارات کشور ما  وجود مردم سالاری دینی است لذا رای مردم در نظام جمهوری اسلامی ایران باعث شده است که کار آمدی و مشروعیت در نظام ولایی اشباع شود.

لنکرانی با بیان اینکه  حضور بنده در انتخابات ریاست جمهوری ثابت می‌کند که پول و وابستگی‌های خانوادگی دیگر در نظام جمهوری اسلامی ایران معنایی ندارد و مردم تنها بر ایمان، خلاقیت و فکر روشن نامزدها تاکید دارند، گفت:‌ دولت یازدهم باید آرمان‌گرا باشد، از این رو امیدواریم در دولت آینده نسل جوان بتواند تاثیر گذار باشد و فردی  به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود که بر باورهای دینی تاکید داشته باشد.

کاندیدای  انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اجماع اصولگرا در انتخابات ریاست جمهوری محقق می‌شود یا خیر، تصریح کرد: فضای فعلی کشور به گونه‌ای است که حضور همه سلایق در چارچوب قانون ممکن خواهد بود اما نکته حائز اهمیت این است که فضای کشور در انتخابات پیش رو دو قطبی نیست.

وی تشکیل شبکه نخبگان را از اولین برنامه‌های خود در راستای بهبود وضعیت کشور عنوان کرد و افزود: اصلاح سیستم بانکی،‌ تغییر در نحوه مدیریت نقدینگی، اصلاح نظام اقتصادی از مهم‌ترین اولویت‌های کاری بنده است.

لنکرانی خاطر نشان کرد: مهم‌ترین رکن دولت یازدهم امید آفرینی است و ما تلاش خواهیم کرد آرامش برقرار شود.

 

* ثبت نام سعیدی‌کیا 

محمد سعیدی کیا، وزیر سابق مسکن و شهرسازی، با حضور در وزارت کشور، کاندیداتوری خود را برای ریاست جمهوری یازدهم رسماً ثبت کرد.

محمد سعیدی‌کیا که اعلام کرده است برای انتخابات ریاست جمهوری منتظر نظرسنجی های سفارشی نخواهد ماند و تا آخر می ماند و مستقل عمل خواهد کرد، متولد ۱۳۲۵ در اصفهان و متأهل و دارای سه فرزند است.

وی تحصیلات خود را در دوره دبیرستان در رشته ریاضی با دریافت دیپلم در سال ۱۳۴۴ به پایان رساند و سپس تحصیلات خود را در رشته عمران ادامه داد و از دانشگاه امیرکبیر درجه کارشناسی ارشد را در رشته عمران اخذ کرد.

محمد سعیدی‌کیا پس از طی دوران سربازی، بخش خصوصی را به عنوان حوزه فعالیت انتخاب کرد و از سال ۱۳۵۰ تا اوایل سال ۱۳۵۸ در طرحهای عمرانی استانهای خوزستان و بندرعباس تجربیات ارزنده ای را در پروژه های ساختمانی و راهسازی کسب نمود. البته با پیروزی انقلاب اسلامی مقارن تشکیل جهاد سازندگی بمنظور خدمت رسانی به روستائیان به بندرعباس عزیمت کرد.

ولین سمت دولتی سعیدی‌کیا پس از پیروزی انقلاب اسلامی مدیرکل راه و ترابری استان هرمزگان در سال های ۱۳۶۰ – ۱۳۵۹ بود. مسئول کارگاه احداث راه آهن بافق- بندر عباس قطعه یک در بندرعباس و معاون نوسازی راه آهن، مدیرکل خط و ابنیه راه‌آهن سمت های بعدی وی بود. در تیرماه سال ۱۳۶۰ پس از واقعه هفتم تیر سعیدی کیا در وزارت راه و ترابری به عنوان معاون راهداری و هماهنگی امور استانها مشغول خدمت شد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۶۱ مجدداً به بندرعباس عزیمت و احداث قسمتی از راه آهن بافق – بندرعباس را با همراهی تنی چند از یاران خویش راه اندازی و هدایت کرد. وی همچنین در سال ۱۳۶۳ به عنوان معاون نوسازی و همزمان مدیرکل خط و ابنیه راه آهن جمهوری اسلامی ایران منصوب شد.

سعیدی‌کیا سکانداری وزارت راه و ترابری را در دولت میرحسین موسوی در سال های ۶۴ تا ۶۸ در یک دوره چهار ساله با همکاری دیگر نیروهای این وزارتخانه سهم قابل ملاحظه ای از مهندسی جنگ را بعهده گرفت. در دولت اول هاشمی رفسنجانی نیز در سال های ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۲ وزارت راه و ترابری را بر عهده داشت.

شروع احداث آزادراه‌های قزوین – زنجان، تهران – ساوه، قم – کاشان باهمکاری نهادهای پولی کشور و راه آهن های مشهد – سرخس، باد – میبد، فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) و بنادر شیلاتی چابهار بخشی از فعالیت‌های چهار ساله دوم وزارت وی در وزارت راه و ترابری است.

لازم به ذکر است محمد سعیدی‌کیا در سال ۱۳۷۲ به عنوان قائم مقام اقتصادی منصوب شد و در سال ۱۳۷۳ موفق به دریافت نشان درجه یک سازندگی جمهوری اسلامی ایران شد که تا به حال تنها دارنده این نشان در کشور است، همچنین در سال ۱۳۷۴ عضو هیئت امنای بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی نیز شد.

سعیدی‌کیا در دولت اول خاتمی در سالهای ۷۶ تا ۷۹ با اکثریت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان وزیر جهاد سازندگی  مسئولیت این وزارتخانه را بر عهده گرفت و برای بار سوم در دولت حضور یافت.

در اواخر سال ۱۳۷۹ به عنوان مشاور رئیس جمهور و در سال ۱۳۸۰ به عنوان عضو شورای مرکزی و رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منصوب شد.

قائم مقامی بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی در بخش اقتصادی و رییس دانشکده مهندسی راه آهن، رئیس شورای علمی مرکز و رئیس هیئت اسناد پژوهشکده سوانح طبیعی، رئیس کار گروه تخصصی زلزله و لغزش لایه‌های زمین، نماینده رئیس جمهور و مسئول اجرائی بازسازی و دبیر ستاد راهبردی و سیاست‌گذاری بم از جمله فعالیت های دیگر سعیدی‌کیا در این حوزه محسوب می شود.

در دولت اول محمود احمدی‌نژاد در سال ۱۳۸۴ برای چهارمین بار و با رأی بسیار بالا، نمایندگان خانه ملت بعنوان وزیر مسکن و شهرسازی به وی رأی اعتماد دادند.وی در دولت دوم احمدی نژاد حضور نداشته و در این زمینه نیز می‏گوید : من در دولت دوم آقای احمدی نژاد خودم هم اصلا مایل نبودم که بروم. چون نمی‌خواستم همراه این روش و رفتار باشم.

عضویت در شورای عالی فنی، عضو اصلی شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی و کنترل ساختمان و رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران از جمله مهم ترین فعالیت های علمی وی محسوب می شود.

در حال حاضر نیز محمد سعیدی‌کیا عزم خود را جزم کرده است که تا آخر بماند و در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم پیروز شود.

 

* سعیدی کیا: اگر شوای نگهبان تاییدم نکند تمکین می‌کنم

سعیدی کیا در حاشیه ثبت نام خود در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رئیس جمهور باید قانونمند، مردمی و بی حاشیه باشد که مقام معظم رهبری نیز بر این ویژگی‌ها تاکید داشتند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر شورای نگهبان شما را تایید صلاحیت نکند چه کار می‌کنید گفت: بنده تابع قانون هستم،

سعیدی کیا در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه چرا در اولین روز برای ثبت نام آمده اید گفت: تصمیم گرفتم که در اولین فرصت برای انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنم.

 

* حسن روحانی برای تشکیل «دولت تدبیر و امید» ثبت‌نام کرد

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، با حضور در وزارت کشور، برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، ثبت‌نام کرد.

روحانی را سیدرضا اکرمی، علی یونسی، نعمت زاده رئیس ستاد، ترکان قائم مقام ستاد انتخاباتی وی همراهی می کردند.

«حسن فریدون روحانی» ۲۱ آبان ۱۳۲۷ در سرخه از توابع استان سمنان دیده به جهان گشود؛ وی تحصیلات ابتدایی را در شهرستان محل تولدش گذراند و تحصیلات حوزوری را از سال ۳۹ در حوزه علمیه صادقیه سمنان آغاز کرد.

او در سال ۱۳۴۰ وارد حوزه علمیه قم شد و از محضر اساتیدی چون حضرات آیات سید محمد محقق داماد، شیخ مرتضی حائری، سید محمدرضا گلپایگانی، محمد فاضل لنکرانی، شیخ محمد شاه‌آبادی و سلطانی بهره برد.

روحانی همزمان در سال ۱۳۴۸ به دانشگاه تهران راه یافت و در سال ۱۳۵۱ دانشنامه لیسانس خود را در مقطع کارشناسی در رشته حقوق قضایی اخذ کرد.

وی با ادامه تحصیل در انگلیس مدرک کارشناسی ارشد (M.Phil) در رشته حقوق عمومی و دانشنامه دکتری (Ph.D) در رشته حقوق اساسی را از دانشگاه کلدونیان گلاسکو دریافت کرد و با کسب پروانه وکالت از کانون وکلا در سال ۸۶، وکیل پایه یک دادگستری شد.

حسن روحانی فعالیت سیاسی خود علیه رژیم ستمشاهی را از دوران جوانی آغاز کرد؛ عمده فعالیت‌های وی در همراهی با نهضت امام خمینی (ره)، سفرهای تبلیغاتی و سخنرانی علیه رژیم پهلوی از سال ۴۴ و نتیجه آن حبس و ممنوع‌المنبری بود.

وی در آبان ۱۳۵۶ در مراسم بزرگداشت شهادت مصطفی خمینی در مسجد ارک تهران برای نخستین بار لقب «امام» را برای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به کار برد و پس از آنکه تحت تعقیب ساواک قرار گرفت، به توصیه شهید بهشتی و استاد مطهری از کشور خارج شد و مدتی نیز آن‌سوی مرزها به سخنرانی و تبلیغ برای دانشجویان خارج از کشور پرداخت و پس از تبعید حضرت امام (ره) به فرانسه، به جمع یاران همراه ایشان پیوست.

حسن روحانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در اولین اقدام در سال ۵۸، به ساماندهی وضعیت ارتش و پادگان‌های نظامی پرداخت و در سال ۵۹ ردای نمایندگی ملت در مجلس شورای اسلامی را بر تن کرد و پنج دوره قانونگذاری (به مدت ۲۰ ‌سال) را در کارنامه خود ثبت کرد.

عضویت و ریاست شورای سرپرستی سازمان صدا و سیما از سال ۱۳۵۹ تا سال ۱۳۶۲ از دیگر مسئولیت‌های وی در دوران پس از انقلاب بوده است.

روحانی در دوران جنگ تحمیلی مسئولیت‏های متعددی از جمله عضویت در شورایعالی دفاع، عضویت در شورایعالی پشتیبانی جنگ، معاونت فرماندهی جنگ، ریاست ستاد قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء و فرماندهی پدافند هوایی کل کشور را برعهده داشت و بین سال‌های ۱۳۶۷ تا ۱۳۶۸ نیز به معاونت جانشین فرماندهی کل قوا منصوب شد.

وی به پاس سال‌ها حضور در مسئولیت‌های مختلف در دوران دفاع مقدس، از سوی مقام معظم رهبری مفتخر به دریافت نشان درجه دو فتح و نشان درجه یک نصر شد.

روحانی پس از بازنگری قانون ‏اساسی جمهوری اسلامی ایران و تشکیل نهاد شورایعالی امنیت ملی سمت نمایندگی مقام معظم رهبری در این شورا را بر عهده گرفت و ۱۳ سال نیز به عنوان مشاور امنیت ملی رؤسای جمهور سابق انجام وظیفه کرده است.

وی از سال ۱۳۷۰ به عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام درآمد و تاکنون نیز در این سمت فعالیت دارد و علاوه بر ریاست کمیسیون سیاسی و امنیتی و دفاعی مجمع، ریاست مرکز تحقیقات استرتژیک این نهاد نیز بر عهده اوست.

حسن روحانی در انتخابات میان‏دوره‏ای سومین دوره مجلس خبرگان رهبری در ۲۹ بهمن ۱۳۷۸ از حوزه انتخابیه استان سمنان به نمایندگی مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد و در سال ۱۳۸۵ نیز از استان تهران به این مجلس راه یافت و در حال حاضر ریاست کمیسیون سیاسی و اجتماعی این مجلس را بر عهده دارد.

اگر چه روحانی به صورت همزمان به فعالیت‌های علمی اشتغال داشته، اما حضور مستمر وی در دانشگاه، موجب دوری او از مسئولیت‌های کلیدی نبوده و روحانی با تصدی ۱۶ ساله مسئولیت دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی در یکی از حساس ترین مقاطع تاریخی مسئولیت پرونده هسته‌ای کشورمان را بر عهده داشت.

پس از تشکیل دولت محمود احمدی‌نژاد، مسئولیت پرونده هسته‌ای به علی لاریجانی واگذار شد و روحانی که همچنان در مقام نماینده مقام معظم رهبری در شورایعالی امنیت ملی قرار دارد، با نگارش کتاب «امنیت ملی و دیپلماسی هسته‌ای» به ثبت خاطرات خود از دوران مسئولیتش در شورا و پیگیری پرونده هسته‌ای پرداخت.

حسن روحانی در ۲۲ فروردین ۹۲ در یک گردهمایی با حضور جمعی از هوادارانش در مجتمع آدینه تهران و با شعار «دولت تدبیر و امید» برای انتخابات ریاست جمهوری رسماً اعلام کاندیداتوری کرد.

ریاست ستاد انتخاباتی وی بر عهده محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنایع و معادن دولت‌های اول و دوم هاشمی رفسنجانی قرار دارد و اکبر ترکان وزیر دفاع و راه دولت‌های اول و دوم سازندگی قائم مقام و معاون ستاد انتخاباتی روحانی است و سخنگویی وی بر عهده محمدباقر نیکبخت دبیر کل حزب اعتدال و توسعه قرار دارد.

 

* روحانی: هوادارانم رنگ بنفش را انتخاب کرده‌اند

حسن روحانی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، امروز با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می شود قرار است آقای هاشمی روز آخر ثبت نام کند، اظهار داشت: باید صبر کنیم تا معلوم شود.

وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد حمایت هاشمی از وی افزود: در مورد این مساله باید از خود آقای هاشمی بپرسید.

روحانی در پاسخ به این سوال که چرا در روز اول برای ثبت نام مراجعه کرده اید، اظهار داشت: به هر حال در کار خیر و انجام وظیفه، عجله کردن مستحب است.

وی در پاسخ به سوالی در مورد رنگ انتخاباتی‌اش گفت: هنوز رنگ نهایی تعیین نشده است ولی بعضی از هواداران بنفش را انتخاب کرده‌‌اند؛ البته رنگ انتخاب کردن خیلی مهم نیست.

روحانی در پاسخ به این سوال که آیا اختیارات رئیس‌جمهور در قانون اساسی را کافی می‌دانید گفت: کافی بدانم یا ندانم باید به همین قانون اساسی عمل کرد.

 

* محصولی: بحثی بر روی افراد برای حضور در کابینه نکرده‌ایم/ بحث فعلی برنامه‌ها است

 

صادق محصولی عضو ارشد جبهه پایداری در گفت‌وگو با  فارس، در حالی که کامران باقری لنکرانی را برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری همراهی می‌کرد در پاسخ به این سؤال که آیا اعضای کابینه آقای لنکرانی مشخص شده‌اند، گفت: ما اکنون در رابطه با تدوین برنامه‌ها با افراد مجرب و توانایی‌های زیاد بحث‌هایی کردیم اما در رابطه با کابینه هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا لیستی از افراد توانمندی که می‌توانند در دولت کامران باقری لنکرانی حضور یابند تهیه شده است، به گفته این جمله بسنده کرد در این زمینه اقدامی صورت نگرفته است.

 

* آیت الله رجبی: آیت‌الله مصباح همچنان لنکرانی را گزینه اصلح می‌داند

آیت الله رجبی قائم مقام مؤسسه پژوهشی امام خمینی در گفت‌وگو با فارس مستقر در ستاد انتخابات کشور در پاسخ به این سؤال که آیا دیدارهای انتخاباتی آیت‌الله مصباح در مواضع ایشان در حمایت از چهره اصلح تغییری ایجاد کرده است، گفت: آیت‌الله مصباح در این دیدارها افراد را توجیه می‌کنند تا به سمت کاندیدای اصلح رفته و اگر کس دیگری را اصلح می‌دانند کنار بکشند.

وی با بیان اینکه آیت الله مصباح در اظهارنظرهای خود بسیار کارشناسی شده و با بررسی ابعاد مختلف سخن می‌گوید، تصریح کرد: آیت الله مصباح در مورد انتخاب اصلح هم اینگونه عمل کرده است.

آیت الله رجبی با تأکید بر اینکه آیت الله مصباح همچنان معتقد است که لنکرانی گزینه اصلح محسوب می‌شود گفت: ان‌شاء‌الله در آینده هم همگان به این سمت بروند که فرد اصلح محور قرار گیرد که این مسئله نیز مد نظر آیت الله مصباح است.

 

* نظر مساعد و اعلام حمایت هاشمی از نامزدی روحانی

 

محمدباقر نوبخت در حاشیه ثبت‌نام حسن روحانی برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس مستقر در ستاد انتخابات کشور خبر روز گذشته بنگاه سخن پراکنی انگلیس مبنی بر ثبت‌نام هاشمی رفسنجانی به همراه خاتمی برای انتخابات ریاست جمهوری را رد کرد.

وی افزود: در آخرین ملاقاتی که با آیت‌الله هاشمی رفنسجانی داشتم خود ایشان اعلام کردند که برای آمدن وکاندیداتوری برنامه‌ای ندارند.

سخنگوی حسن روحانی حضور این کاندیدا به منظور کمک به هاشمی رفسنجانی برای ورود به عرصه انتخابات را گمانه‌زنی دانست و گفت که واقعیت این است که امروز آقای روحانی برای نامزدی در ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

نوبخت در پایان گفت: آقای هاشمی بارها نظر مساعدشان را نسبت به آقای روحانی به ما منتقل کردند و خودشان در این عرصه حضور نمی‌یابند و قطعا در زمان مناسب در این باره اظهار نظر نیز خواهند کرد.

 

* سلیمانی: هنوز بحثی بر روی افراد کابینه لنکرانی نداشته‌ایم

 

محمد سلیمانی رئیس ستاد انتخاباتی کامران باقری لنکرانی در حالی که این نامزد جبهه پایداری را برای حضور در محل وزارت کشور همراهی می‌کرد در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه هنوز بحثی بر روی افراد برای حضور در کابینه صورت نگرفته است گفت: بحث امروز ما بحث برنامه‌ها است.

وی افزود: ما امروز یک برنامه جامع در عرصه فرهنگ، اقتصاد، سیاست خارجی، نحوه اداره کشور، حوزه‌های صنعتی و کشاورزی و … تهیه کرده‌ایم.

وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت احمدی‌نژاد در پاسخ به این سؤال که آیا چهره‌های شاخصی که آقای لنکرانی را برای ثبت‌نام همراهی می‌کنند در دولت حضور دارند، گفت: این افراد کسانی هستند که از آقای لنکرانی حمایت می‌کنند.

سلیمانی در پایان گفت‌وگوی خود با فارس تأکید کرد که لنکرانی از نیروهای توانمند استفاده خواهد کرد و ان‌شا‌ء‌الله حلقه‌های مدیریتی کشور را برای حضور جوانان باز خواهد نمود.

 

* بازدید وزیر دادگستری از ستاد انتخابات کشور

 

مرتضی بختیاری نایب رئیس هیئت مرکزی اجرایی انتخابات دقایقی پیش از محل ستاد انتخاباتی کشور بازدید کرد.

پیش از این ناصر سراج و آشوری اعضای هیئت مرکزی اجرای انتخابات نیز با حضور در ستاد انتخابات کشور از مراحل ثبت‌نام نامزدهای یازدهمین دوره ریاست جمهوری بازدید کردند.

 

* کواکبیان با حضور در وزارت کشور ثبت‌نام کرد

مصطفی کواکبیان نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ظهر امروز (سه‌شنبه) با حضور در وزارت کشور، کاندیداتوری خود را به طور رسمی ثبت کرد.

مصطفی کواکبیان در سال ۱۳۴۱ در محله جهادیه سمنان به دنیا آمد. او تحصیلات خود را تا پایان دوره متوسطه در سمنان گذراند. پس از آن در سال ۱۳۶۱ وارد دانشگاه امام صادق شد و افزون بر تحصیل دروس حوزوی تا پایان دوره سطح، مدرک لیسانس و فوق‌لیسانس خود را در رشته علوم سیاسی از این دانشگاه و در سال ۱۳۷۶ نیز مدرک دکترای علوم سیاسی خود را از دانشگاه تربیت مدرس دریافت کرد.

کواکبیان در سال ۸۴ نیز برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری با شعار تعمیق مردم سالاری با دولت خدمت ثبت‌نام کرده بود که البته نتوانست وارد عرصه رقابت با سایر نامزدها شود.

وی نماینده مردم سمنان در مجلس هشتم بود که از راه‌یابی به مجلس نهم بازماند.

کواکبیان دبیر کل حزب مردم‌سالاری و مدیر مسئول روزنامه مردم‌سالاری در نشستی خبری که در بهمن‌ ماه سال گذشته برگزار شد، ضمن اعلام رسمی حضورش در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم شعار «دولت اخلاق» را برای خود برگزید.

 

* کواکبیان: رنگ انتخاباتی‌ام «سبز» است/ برای رقیب پیروز یک جعبه شیرینی می‌خرم

 

مصطفی کواکبیان نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری پس از حضور در ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران علت حضور خود را کمک به خلق حماسه سیاسی توصیف کرد.

وی با بیان اینکه برنامه‌هایی دارم که حتما مردم به آنها اقبال خواهند داشت تصریح کرد: نگران نیستم و انشاء‌الله رأی می‌آورم اما به هر دلیلی اگر مردم من را نپسندیدند به رقیبی که براساس قانون انتخاب شده  یک« جعبه شیرینی» خواهم داد.

کواکبیان در خصوص اجماع با اصلاح‌طلبان و چهره‌هایی همچون حسن روحانی و عارف گفت: ما باید با اصلاح طلبان اجماع داشته باشیم که این اجماع یا از طریق نظرسنجی یا نظر همان ۳۵ حزب اصلاح‌طلب صورت می‌گیرد.

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: بنده یک فعال سیاسی‌ام و حتما در عرصه سیاست‌ هیچ وقت انزوا‌طلبی و گوشه‌نشینی اختیار نخواهم کرد.

کواکبیان همچنین اعلام کرد که شعارش « زنده‌باد اصلاحات» نام دولتش «دولت اخلاق» و رنگ انتخاباتیش «رنگ سبز» است.

 

* یونسی: هاشمی قطعا نمی‌آید

حجت‌الاسلام یونسی وزیر اطلاعات دولت اصلاحات در حالی که حسن روحانی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری را برای حضور در ستاد انتخابات کشور همراهی می‌کرد در جمع خبرنگاران گفت: دیشب جلسه‌ای با آقای هاشمی داشتم و وی اعلام کرد که قطعا نمی‌آید.

وی با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی از کاندیداتوری حسن روحانی حمایت می‌کند گفت: اگر فرض محال هاشمی به صحنه بیاید روحانی به نفع وی کنار خواهد رفت.

وزیر اطلاعات دولت اصلاحات درباره امکان رد صلاحیت حسن روحانی گفت: بنده چند دوره انتخابات برگزار کردم و می‌دانم که باید سندی وجود داشته باشد تا فردی رد صلاحیت شود که هیچ گونه سندی در مورد آقای روحانی وجود ندارد.

یونسی در پاسخ به این سؤال که عارف بیان کرده که آقای روحانی یک اصلاح‌طلب نیست اظهار داشت: گرچه بنده و آقای روحانی در هیچ حزب اصلاح طلب عضو نیستیم اما منشمان اصلاح‌طلبی است.