تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

گزارش میرملاس از سفر یک روزه دکتر کواکبیان به لرستان / به ائتلاف اصلاح طلبان پایبندم

  • کد خبر : 24006
  • 18 اردیبهشت 1392 - 21:46

    به  گزارش خبرنگار میرملاس در خرم آباد ؛ مصطفی کواکبیان ساعاتی پس از آنکه صبح روز گذشته با حضور در وزارت کشور نسبت به نام نویسی در انتخابات ریاست جمهوری اقدام نمود و رسماً کاندیداتوری اش در انتخابات ریاست قوه مجریه را اعلام کرد عازم خرم آباد شد و در سه برنامه عمومی […]

IMAGE634556569325329172

 

 

به  گزارش خبرنگار میرملاس در خرم آباد ؛ مصطفی کواکبیان ساعاتی پس از آنکه صبح روز گذشته با حضور در وزارت کشور نسبت به نام نویسی در انتخابات ریاست جمهوری اقدام نمود و رسماً کاندیداتوری اش در انتخابات ریاست قوه مجریه را اعلام کرد عازم خرم آباد شد و در سه برنامه عمومی در جمع دانشجویان و جمعی از مردم شهر حضور یافت . وی ابتداء بعدازظهر دیروز به دعوت برخی تشکل های دانشجویی در جمع دانشجویان دانشگاه لرستان حاضر شد و به سخنرانی پرداخت و سئوالات دانشجویان را پاسخ گفت . البته متأسفانه مسئولین دانشگاه از ورود خبرنگاران به محل برگزاری این همایش خودداری نمودند و اصحاب رسانه این بخش سفر یک روزه دکتر کواکبیان را نتوانستند آن گونه که باید انعکاس دهند . دبیر کل حزب مردم سالاری عصر سه شنبه به دعوت از مسئولان استانی حزب متبوع خود در جمع تعدادی از اهالی خرم آباد در مسجد بعثت محله شیرخوارگاه این شهر حاضر شد و برای دومین بار در جایگاه سخنران به ارائه دیدگاه های انتخاباتی و تبلیغاتی خویش پرداخت و برخی انتقادات مطروحه از مواضع خود را پاسخ گفت . اما سومین و آخرین ایستگاه سفر این استاد علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی تهران حضور در جمع پرشور دانشجویان دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی لرستان بود . با وجود آنکه ساعت برگزاری این نشست ، شامگاه و مکان آن در حاشیه جنوبی شهر تعیین شده بود با استقبال چشمگیر دانشجویان همراه شد و پس از بیان نقطه نظرات و دیدگاه های کواکبیان تعدادی از دانشجویان حاضر در سالن آمفی تئاتر دانشکده ضمن ارائه نظر خود در مورد مسائل کشوری به طرح صریح و بی پرده سئوالاتی پرداختند . سئوالاتی که حاکی از تعلق خاطر هر یک از این دانشجویان به یکی از طیف های سیاسی موجود کشور داشت و کاندیدای اصلاح طلب ریاست جمهوری نیز به آنها پاسخ می گفت . جالب آنکه سئوال از سوی هر دانشجو و با هر سلیقه سیاسی که مطرح می شد اگر همراه با تسلط و اشتیاق بود تشویق حاضرین را در پی داشت . سخنان کواکبیان نیز با وجود آنکه تا نیمه های شب ادامه یافت تا پایان توجه دانشجویان را به خود جلب نمود . محتوا و چگونگی طرح سئوالات تعدادی از دانشجویان بیانگر عمق شعور سیاسی و درک مسائل مهم کشور از سوی آنها بود . اما مهم ترین محورهای سخنان دکتر کواکبیان و پرسش و پاسخ های صورت گرفته عبارت بودند از :
– وی دولتش را دولت اخلاق با تکیه بر زنده نگهداشتن اصلاحات معرفی نمود .
– کواکبیان دولت امروز را نمونه بد اخلاقی دانست و افزود : رئیس کنونی قوه مجریه با دیگر قوای کشور تعامل مثبت ندارد و تصریح نمود : سفرهای کنونی هیئت دولت با توجه به شیوه اجرای آن در ایام انتخابات نمونه بارز تخلف است .
– رنگ سبز را نماد ستاد انتخابات خود دانست و گفت : ما پیرو سبز علوی خواهیم بود و شعار ما نیز زنده باد اصلاحات خواهد بود .
– کاندیدای ریاست جمهوری از سیاست های اقتصادی دولت نهم و دهم بویژه واردات گسترده محصولات مختلف به کشور انتقاد کرد .
– نماینده سابق سمنان در مجلس همچنین نحوه اجرای ناقص قانون هدفمندی یارانه ها از سوی دولت را اشتباه دانست و گفت: اعتبار آن بصورت غیرقانونی تأمین می شود و از سویی دولت مبلغی در جیب مردم قرار میدهد و از سوی دیگر بسیار بیشتر از آن از جیب دیگر برداشت می نماید .
– مدیر مسئول روزنامه مردم سالاری از ۵/۶ برابر شدن حجم نقدینگی در دولت احمدی نژاد نسبت به دولت قبل از آن خبر داد و گفت : یکی از مصادیق بارز ضعف تیم اقتصادی دولت فعلی ناتوانی در کنترل کارشناسانه نرخ ارز است .
– کواکبیان در ادامه تصریح نمود در صورتی که منتخب ملت باشد شرایط استقلال بانک مرکزی را ایجاد نموده و به احیای مجدد سازمان برنامه و بودجه (مدیریت و برنامه ریزی) اقدام می نماید .
– نماینده پیشین سمنان در مجلس شورای اسلامی آمارهای ارائه شده اشتغال را غیر واقعی دانست و گفت : نرخ بیکاری بسیار بیشتر از آن چیزی است که مسئولین دولت بیان می کنند .
– وی از ویژگی های عوامگرایانه ، خود محوری در تصمیمات ، قانون گریزی و بی توجهی به نظرات کارشناسانه در دولت احمدی نژاد انتقاد کرد .
– عضو سابق کمیسیون سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأسیس و راه اندازی شبکه های رادیویی و تلویزیون خصوصی را از جمله برنامه های خود دانست .
– کواکبیان همچنین خواستار گفتگو و رفع اختلافات با آمریکا تحت نظارت مقام معظم رهبری شد که این بخش از سخنان وی با واکنش و سئوالات برخی از حاضرین و دانشجویان همراه بود .
– این کارشناس روابط بین الملل روند مذاکرات هسته ای را ناامید کننده دانست و گفت : مذاکرات صورت گرفته نتیجه بخش نبوده است .
– وی ادبیات بیان رئیس جمهور فعلی در مواجهه با مسائل گوناگون و در موقعیت های خاص را نامناسب ارزیابی کرد .
– ضرورت لغو تحریم ها و ایجاد شرایط برای از میان برداشتن تحریم را ضروری دانست .
– کواکبیان گفت: شیوه کنونی پرداخت یارانه ها نه تنها کارساز نیست بلکه منجر به توزیع فقر در کشور و سرکوب طبقه متوسط شده است .
– وی در پاسخ سئوالات برخی دانشجویان با دفاع از عملکرد دولت خاتمی گفت: به رغم آنچه مطرح می شود شرایط در دولت وی بسیار بهتر از دولت کنونی بوده.این نامزد انتخابات ریاست جمهوری همچنین راه خود را از فتنه گران جدا دانست .
کواکبیان در ادامه از جمله محورهای برنامه های خود را استفاده از دو تا سه زن وزیر در کابینه ، سپردن مسئولیت اداره ورزش به ورزشکاران و نه سیاستمداران دانست و گفت در کابینه ام هیچ خط قرمزی نخواهم داشت و خود و کابینه ام قابل انتقاد خواهیم بود و برتری نسبت به دیگر افراد جامعه نداریم .
لازم به ذکر است دکتر مصطفی کواکبیان که روز گذشته در اولین روز نام نویسی کاندیداهای ریاست جمهوری ثبت نام نمود دبیر کل حزب اصلاح طلب مردم سالاری ، استاد دانشگاه علامه طباطبایی تهران ، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و مدیر مسئول حزب مردم سالاری است.
با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات حضور کاندیداهای ریاست جمهوری ئ نمایندگان آنها در لرستان و بویژه مرکز استان افزایش یافته بگونه ای که روز گذشته علائه بر کواکبیان محسن رضایی نیز در بروجرد یکی از شهرهای استان ونماینده قالیباف نیز در سینما ایران خرم آباد حضور یافتند و مواضع خود را تشریح نمودند. فردا نیز حجت الاسلام نبویان نماینده تهران در مجلس و عضو جبهه پایداری در سالن اجتماعات ارشاد استان در حمایت از دکتر باقری لنکرانی سخن خواهد گفت و شنبه نیز حجت الاسلام فلاحیان از دیگر کاندیداهای ریاست جمهوری به خرم آباد سفر خواهد نمود.

تهیه گزارش : سهراب فرشاد کارشناس ارشد حقوق خصوصی/ وکیل دادگستری و روزنامه نگار

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=24006

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 12در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۲
  1. مگرکواکبیان دکتراست؟

  2. چه جوری میخوای تحریم ها رو لغو کنی دانا؟

  3. مردم اگر شانس داشته باشند کوتکبیان رییس جمهور میشود.زنده باددکترکواکبیان.

  4. دورود براصلاحات

  5. میتونه انشالله چون سیدخاتمی وموسوی بهش کمک میکنن
    چون مردحقه وخداشناسه بایدبهش رای بدیم تاکشورمون ونجات بدیم
    خدایاخدایاکواکبیان برنده بشه

  6. زنده باد اصلاحات

  7. فقط کواکبیان

  8. فقط باید قول صددرصد کار ازشون بگیریم اما مردم فهیم لرستان این اقا تا ثبت نام کرده سریع به لرستان امده چرا چون ساده ایم انتظار نداریم چون بیکار نداریم چون معتاد اصلا نداریم پس کی بهتر از مردم لرستان این اقا رای اورد سفر استانی که بره اخریش لرستانه موقعی میاد که بودجه به پایان رسیده اعتبارات ندارن پس خواهش میکنم ساده نباشید عاقلانه فکر کنید باتشکر خاتمی

  9. درود بر کواکبیان. درود بر اصلاحات

  10. من طرفدار کواکبیان نیستم اما این دیدگاه آقا یا خانم خاتمی کامنت گزار را درموردایشان قبول ندارم.

  11. اصلاحاتی دیگر وجود ندارد اصلاحات با خاتمی مرد.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.