- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

بیرانوند : عملیات اجرایی پتروشیمی کوهدشت نیمه نخست امسال آغاز می شود

n00520349-b

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان از آغاز عملیات اجرایی مجتمع پتروشیمی شهرستان کوهدشت در نیمه نخست امسال در این شهر خبر داد.

به گزارش میرملاس به نقل از  ایرنا، ˈحجت الله بیرانوندˈ روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران رسانه های گروهی لرستان افزود: قرار است این مجتمع درزمینی به مساحت ۱۲۰ هکتار در شهرستان کوهدشت احداث شود تا علاوه بر توسعه اقتصادی، زمینه اشتغال برای تعداد از جوانان استان فراهم شد.

وی تصریح کرد: در این راستا دو مجتمع پتروشیمی با حجم سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیون دلار در شهرستان کوهدشت به بهره برداری می رسد تا توسعه اقتصادی در این شهرستان را شاهد باشیم.

وی افزود: همچنین پالایشگاه پلدختر نیز با یک شرکت خصوصی عقد قرارداد شده که تاکنون به دلیل داشتن مشکل زیست محیطی اقدامی در این زمینه صورت نگرفته و اکنون با رفع این مشکل، با یکی از دو سرمایه گذار بخش خصوصی قرارداد منعقد خواهد شد.

بیرانوند با اشاره به اینکه در صورت انجام این اقدام گام موثری در جهت انجام این طرح اقتصادی نیز صورت می گیرد، اظهار داشت: در شهرستان ازنا نیز بحث فولاد ازنا به رغم اینکه بانک تمام تسهیلات ارزی را داده تغییرات مستمر مدیریت آن ایجاد مشکل کرده است، گفت: بیش ازسه میلیون و ۲۰۰ تن ورق فولادی ظرفیت این شرکت است.

وی یکی دیگر ازطرح های اقتصادی در دست اجرای استان را شرکت بایر افلاک لرستان عنوان کرد و گفت: با یک هزار میلیارد ریال حجم سرمایه گذاری ۲۰ درصد پیشرفت فاز اول این طرح است. 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: این طرح در قالب طرح مهر ماندگار در آینده ای نزدیک با حضور مسوولان کشوری به بهره برداری می رسد.

وی در خصوص افزایش قیمت ها و هرج و مرج در استان نیز گفت: براساس بررسی های انجام شده در میان ۳۱ استان کشور و با اعلام برنامه پایش در شبکه دوم سیمای جمهوری اسلامی، لرستان در وضعیت مناسبی قرار دارد.

بیرانوند با اشاره به اینکه هرگونه تغییر قیمت براساس مصوبات است، افزود: نوسانات قیمت خاص لرستان نیست و تغییرات قیمتی قابل کتمان نیست.