تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
6

آقامحمدی : وزیر اقتصاد در خصوص کشت و صنعت لرستان باید پاسخگو باشد / در مجلس خیلی از دردودل‌های مردم لرستان را خواهم گفت و از حقوق عقب مانده این دیار و بی‌توجهی به مردم لرستان دفاع می‌کنم.

  • کد خبر : 24084
  • 18 اردیبهشت 1392 - 21:54

  ابراهیم آقامحمدی در گفت‌وگو با  فارس ، با بیان اینکه از بدو ورود به مجلس نهم دنبال فعال کردن کارخانه‌ها و صنایع راکد لرستان بوده‌ایم، گفت: تمام صنایع راکد لرستان طی این مدت پیگیری شده که مجتمع کشت و صنعت یکی از آنها بوده است. وی با بیان اینکه مجتمع کشت و صنعت لرستان سال‌هاست […]

987667

 

ابراهیم آقامحمدی در گفت‌وگو با  فارس ، با بیان اینکه از بدو ورود به مجلس نهم دنبال فعال کردن کارخانه‌ها و صنایع راکد لرستان بوده‌ایم، گفت: تمام صنایع راکد لرستان طی این مدت پیگیری شده که مجتمع کشت و صنعت یکی از آنها بوده است.

وی با بیان اینکه مجتمع کشت و صنعت لرستان سال‌هاست در تعطیلی به سر می‌برد، اظهار داشت: برای راه‌اندازی این صنعت جلسه‌های متعدد با مدیرعامل بانک ملی و معاون اول رئیس جمهور تشکیل شد.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه راه‌اندازی کشت و صنعت لرستان جزو مصوبات سفر دوم هیئت دولت به لرستان بوده است، افزود: قبل از ما پرونده کشت و صنعت توسط استاندار در جریان بود، اما کار خاصی در این زمینه صورت نگرفته بود که به طور جدی وارد این قضیه شده‌ایم، اما برخی مقاومت‌ها صورت گرفت تا این انجام نگیرد.

آقامحمدی تصریح کرد: در این زمینه تلاش‌ها و پیگیری‌های سنگینی انجام گرفت، اما آنها می‌خواستند این را از مزایده خارج کنند.

وی افزود: در این زمینه دو تا سه شرکت معتبر برای خریداری پای کار آمد، اما قیمتی که برای فروش آن گذاشته‌اند، هیچ‌کس توان خریداری آن را ندارد.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه‌ای از وزیر اقتصاد در این خصوص سئوال کردیم که این قیمتی که از طریق مزایده‌ انجام گرفته، بالاست و کسی نمی‌تواند آن را بخرد.

آقامحمدی عنوان کرد: در این مزایده که حدود ۳۰ بهمن سال گذشته انجام گرفت، قیمت فروش کشت و صنعت لرستان را ۲۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان پول نقد، قبول تمام بدهی‌های گذشته به همراه ۶۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به صورت قسطی می‌خواستند به خریدار بفروشند که هیچ‌کس در این مزاید شرکت نکرد.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: بعد از اعتراض ما به وزیر اقتصاد قیمت ۶۸ میلیارد تومان را به ۴۵ میلیارد تومان کاهش دادند، اما به دلیل قیمت بالای این مجتمع هیچ‌کس در مزایده شرکت نکرد.

آقامحمدی بیان داشت: طبق قانون باید یک ماه بعد مرحله دوم مزایده را اعلام می‌کردند که این کار صورت نگرفت.

* وزیر اقتصاد باید پاسخ کشت و صنعت لرستان را بدهد

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از وزیر اقتصاد دعوت شده که هفته آینده به همین خاطر به صحن علنی مجلس شورای اسلامی بیاید و به کشت و صنعت لرستان پاسخ دهد، گفت: طی هفته‌ آینده وزیر اقتصاد در خصوص کشت و صنعت لرستان در صحن علنی مجلس باید پاسخگو باشد.

آقامحمدی خاطرنشان کرد: در صحن علنی مجلس شورای اسلامی خیلی از دردودل‌های مردم لرستان را خواهم گفت و از حقوق عقب مانده این دیار و بی‌توجهی به مردم لرستان دفاع می‌کنم.

وی با بیان اینکه همه مردم باید بدانند که برخی از مسئولان چه بدرفتاری‌های را با مردم لرستان می‌کنند، افزود: همه مردم و مسئولان باید بشنوند که کشت و صنعت لرستان جزو مصوبات سفر دوم هیئت دولت به لرستان بوده، اما هیچگونه صاحبی ندارد.

*چرا حقوق مردم لرستان را نمی‌دهند

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: از حقوق مردم بی‌دفاع لرستان دفاع می‌کنم و باید مردم بدانند که چرا سالیان سال حقوق آنها معطل مانده است.

وی  این سئوال را مطرح کرد که این مردم باید بدانند که کشت و صنعت مصوبه دولت است، پس چرا اجرا نشده و چه کسانی مقصر هستند؟

آقامحمدی گفت: راه‌اندازی مجتمع کشت و صنعت لرستان در ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در استان بسیار مؤثر است.

مجموعه کشت و صنعت و دامپروری لرستان مجموعه‌ای از زمین‌های کشاورزی به وسعت ۱۲۰۰ هکتار در مجاورت شهر خرم‌آباد است که بیش از ۱۶ سال است همین طور رها شده است.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=24084

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.