- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

همه افراد ملزم به رعایت قانون اساسی به عنوان میثاق عمومی ملت و نظام هستند

213449

 

 

 نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: مهم ترین اصل در روند برگزاری انتخابات و تایید صلاحیت ها توجه به قانون اساسی به عنوان میثاق عمومی ملت و نظام است که باید مورد توجه همگان به ویژه نامزدهای انتخاباتی قرار داشته باشد.

 

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایرنا ؛ حجت الاسلام و المسلمین ˈسیداحمد میرعمادیˈ در خطبه های نماز جمعه این هفته خرم آباد افزود: برهمین اساس شورای نگهبان تنها مرجعی دارای صلاحیت برای رد و یا تایید صلاحیت

نامزدهای انتخاباتی است که همگان ملزم به رعایت این اصل و احترام به قانون و نظرات این شورا هستند.

وی با تاکید بر الزام عملی افراد به قانون اساسی،اظهار داشت: التزام به قانون اساسی به عنوان میثاق عمومی

ملت باید همواره مورد نظر افراد باشد.

امام جمعه خرم آباد در ادامه برگزاری انتخابات در کشور را یک افتخار بزرگ دانست و افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی متکی به رای و نظر مردم است و مشروعیت این نظام از حضور گسترده و آگاهانه مردم در صحنه گرفته شده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: خلق حماسه سیاسی به عنوان یکی از مطالبات محوری مقام معظم رهبری تنها با حضور گسترده و هوشمندانه مردم در انتخابات محقق خواهد شد.

وی تصریح کرد: برای تحقق این مهم تلاش برای برگزاری انتخاباتی سالم، قانونمند از سوی مجریان و ناظران و فعالیت های منطقی نامزدها با پرهیز از تخریب دیگران و مایوس کردن مردم بسیار ضروری است.

نماینده ولی فقیه در لرستان در ادامه به اقدام وحشیانه وهابیون در هتک حرمت صحابه پیامبر اسلام(ص) و حضرت علی (ع) اشاره کرد و افزود: امروز وهابیت که توسط استعمار انگلیس با هدف ایجاد تفرقه میان مسلمانان اجیر شده با همکاری صهیونیست ها، دست به چنین جنایت های می زند.

وی گفت: نبش قبر حجر بن عدی از صحابی پیامبر اسلام (ص) و یاور حضرت علی (ع) و هتک حرمت این شهید بزرگوار، جنایتی بزرگ علیه اسلام و تمامی مسلمانان است.

وی با بیان اینکه هدف وهابیون تکویری از این اقدام، ایجاد اختلافات مذهبی است، اظهار داشت: عده ای می خواهند با اختلاف افکنی میان شیعه و سنی، اساس اسلام را دچار مخاطره کنند.

خطیب جمعه خرم آباد با محکوم کردن این اقدام غیرانسانی توسط علمای اهل سنت، اضافه کرد: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری، عاملان این هتاکی همگی آلت دست سازمان های جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند.

امام جمعه خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود به ۲۴ اردیبهشت سالروز لغو امتیاز تنباکو با فتوای میرزا محمد حسن شیرازی اشاره کرد و گفت: این واقعه یک رویداد مهم تاریخی است که توان و مقبولیت مرجعیت را در کشور نشان می دهد.