تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
9

ملکشاهی : رد صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراها ربطی به شورای نگهبان ندارد

  • کد خبر : 24307
  • 23 اردیبهشت 1392 - 2:08

  به گزارش میرملاس ؛ ملکشاهی گفت: اظهار نظرات افراد رد صلاحیت شده در رسانه ها و اعتراض خارج از قانون، هزینه هایی برای جامعه ایجاد کرده و باعث بی اعتمادی در جامعه می شود. الهیار ملکشاهی رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس،در گفتگو در باره ی نامزد های شورای شهر اظهار داشت رخی از کاندیدا های […]

2010_7_4_11_24_513

 

به گزارش میرملاس ؛ ملکشاهی گفت: اظهار نظرات افراد رد صلاحیت شده در رسانه ها و اعتراض خارج از قانون، هزینه هایی برای جامعه ایجاد کرده و باعث بی اعتمادی در جامعه می شود.

الهیار ملکشاهی رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس،در گفتگو در باره ی نامزد های شورای شهر اظهار داشت رخی از کاندیدا های شورای شهر و روستا که صلاحیت آنها برای حضور در کاندیداتوری شورا رد شده است به جای اعتراض از مجاری قانون، از طریق رسانه ها و ایجاد تنش اعتراض خود را اعلام می کنند که البته پیش از این نیز تعدادی از کاندیداها، خارج از عرف قانون، به رد صلاحیت نامزدهای خود در انتخابات گذشته اعتراض داشتند. در همین راستا، خبرنگار  به گفتگو با پرداخت.

 
الهیار ملکشاهی رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در این خصوص در گفتگویی اظهار داشت: در بحث انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا، قانون به طور دقیق سازو کار ثبت نام و رسیدگی به صلاحیت ها و رسیدگی به اعتراضها و اظهار نظرهای کاندیداها را مشخص کرده است.
وی افزود: قانون در این زمینه چنان متقن و کامل است که یک مرجع تجدید نظر وجود دارد که اگر افرادی رد صلاحیت شده باشند، میتوانند تنها از طریق این مرجع اعتراض خود را اعلام کنند و شورای نگهبان در دو مرحله به اعتراض نامزدها رسیدگی می کند.
ملکشاهی بیان داشت:برای انتخابات شوراهای شهر و روستا بعد از آنکه هیئت اجرائی نظارت شهرستان، فردی را رد صلاحیت کنند، اعتراض فرد رد صلاحیت شده درهیئت نظارت استان قابل بررسی و پیگیری است.
رئیس کمیسیون قضایی وحقوقی مجلس گفت: طبیعتا تنها راه رسیدگی به اعتراضات از طریق قانون است، زیرا قانون راه اعتراض را از مجاری مشخص باز گذاشته است و کسی به این بهانه که راه اعتراضی وجود نداشته است نمی تواند از راههای غیر قانونی جوسازی و اعتراض کند.
نماینده مردم کوهدشت در ادامه خاطر نشان کرد: درنهایت اگر افراد رد صلاحیت شده بخواهند از مجاری دیگر و روش های غیر متعارف وارد شوند هم برای خودشان و هم برای ملت پیامدهای منفی به وجود خواهد آورد، کما اینکه این افراد اگر چنین اقداماتی را انجام دهند مرتکب جرم می شوند.
وی در پاسخ به این سوال که تعدادی از افرادی که در انتخابات شورای شهر رد صلاحیت شده اند در رسانه های وابسته به خود موجی راه اندازی کرده و گفته اند که این رد صلاحیت ها به علت نسبت این افراد به جناح اصلاح طلبان بوده و رد صلاحیت ها قانونی نبوده است و شورای نگهبان و انتخابات ریاست جمهوری را هدف قرار دادند؛ آیا این اتهامات درست یا خیر؟ اظهار داشت: در انتخابات شهر و روستا رسیدگی به صلاحیت نامزدها ارتباطی به شورای نگهبان ندارد، رسیدگی به صلاحیت کانادیداهای شهر و روستا به عهده مجلس شورای اسلامی است،یک هیئت مرکزی در مجلس وجود دارد و در هر استان سه نفر از نمایندگان همان استان به عنوان هیئت نظارت مشغول فعالیت هستند.
رئیس کمیسیون قضایی وحقوقی در پایان تاکید کرد: این اظهاراتی که برخی ها انجام می دهند هیچ مبنایی ندارد زیرا هیئت های اجرائی از مراجع چهار گانه به صورت جداگانه سوال کتبی می کنند، که این مراجع ثبت احوال، دادگستری، نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات می باشد این مراجع هم ملزم هستند پاسخ کتبی به هیئت اجرایی ارسال کنند، در این صورت، این گونه اتهامات با غرض ورزی صورت میگیرد زیرا مراجع چهار گانه بر اساس مستندات اظهار نظر می کنند نه بر اساس سلیقه و جناح.
 
 
 
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=24307

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 6در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۶
  1. اقای ملکشاهی میگن هر چه بگندد نمکش میزنند وای به روزی که بگندد نمک کسائی که مسئول تائید صلاحیت ها هستند که …

  2. آقای ملکشاهی برادرانی که اونارو واسه تائید صلاحیت کاندیداها انتخاب کردید همشون نیروهای وابسته به شما هستند خودتون هم که ماشالله به صلاحیت ها در ایتان رسیدگی میکنید که این نشون میده که هرکی اینجا رد شده اونجا رو دیگه بیخیال شه

  3. آقای ملکشاهی کی به صلاحیت افراد عضو اجرائی و نظارت رسیدگی کرده
    معلومه که خیلی عادل بوده …
    مردم همه چیز رو مبینن و می فهمن

  4. الحمدلله برادراگه وابسته به آقای ملکشاهی باشندکه خیلی خوبه مگه آقای ملکشاهی چه مشکلی داره مگربا اکثریت قاطع توسط مردم تعیین نشده پس قطعا نیروهایی که ایشون داره آدمهای ارزشی ونابی هستند به وجودآقای ملکشاهی افتخارمی کنیم لطفا با انصاف باشید

  5. با سلام اقای ملک شاهی از شهرستان کوهدشت چه خبرا ممنون میشیم بگید چه کارای را انجام دادید یا در حال پیگیری هستید مردم منتظر نتیجه هستند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.