تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
7

رکورد ریزگردهای عربی در لرستان

  • کد خبر : 24406
  • 24 اردیبهشت 1392 - 20:09

  در دهه سوم اردیبهشت ماه در حالی لرستان روزهای بارانی خوبی را پشت سر گذاشت که با آمدن ریزگردها باز هم هوای استان در شرایط ناسالم قرار گرفت. مدیرکل محیط زیست استان لرستان با اشاره به ورود موج جدید ریزگردهای عربی به لرستان، گفت: در حال حاضر میزان آلودگی هوای استان لرستان حدود ۱۲.۳۸ […]

05

 

در دهه سوم اردیبهشت ماه در حالی لرستان روزهای بارانی خوبی را پشت سر گذاشت که با آمدن ریزگردها باز هم هوای استان در شرایط ناسالم قرار گرفت.

مدیرکل محیط زیست استان لرستان با اشاره به ورود موج جدید ریزگردهای عربی به لرستان، گفت: در حال حاضر میزان آلودگی هوای استان لرستان حدود ۱۲.۳۸ برابر حد استاندارد است.

وی میزان استاندارد ذرات معلق در هوا را ۱۵۰ میکروگرم در مترمکعب عنوان کرد و افزود: این در حالی است که هم اکنون میزان ذرات معلق در هوای این استان به طور متوسط نزدیک به یک هزار و ۸۵۷ میکروگرم بر مترمکعب است.

محمدحسین بازگیر یادآور شد: در حال حاضر علاوه بر خرم آباد ریزگردهای عربی در آسمان برخی از شهرستانهای استان هم مشاهده می شود.

مدیرکل محیط زیست استان لرستان با اشاره به وضعیت آلودگی هوای لرستان، از شهروندان لرستانی خواست در صورت عدم ضرورت از خروج از منزل و تردد کودکان و سالمندان در این هوای آلوده خودداری کنند.

وی تصریح کرد: امروز یازدهمین روز آلوده استان در سالجاری است.

«بازگیر» با بیان اینکه موج جدید آلودگی هوا در استان از روز گذشته آغاز شده است، افزود: روز یکشنبه هفته جاری میزان ذرات معلق در هوای استان به حدود ۳۵۰ میکروگرم بر مترمکعب رسید.

مدیرکل محیط زیست استان لرستان یادآور شد: مطابق پیش بینی هواشناسی استان میزان گرد و غبار در ساعات آینده روند افزایشی خواهد داشت و این پدیده تا فردا مهمان آسمان لرستان خواهد بود.

بازگیر اظهارداشت: پیک آلودگی هوا طی سالجاری مربوط به بیست و یکم فروردین ماه الجاری  با ۷۸۴ میکروگرم بر مترمکعب آلودگی یعنی ۵.۲ برابر حد استاندارد بوده است.

وی با بیان اینکه اولین روز آلودگی هوا در لرستان طی سالجاری مربوط به چهارم فروردین ماه با۳۲۵ میکروگرم بر مترمکعب آلودگی بوده است، افزود: همچنین دومین روز آلوده استان لرستان هفتم فروردین با ۲۴۱ میکروگرم بر متر مکعب آلودگی بوده است.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان لرستان با بیان اینکه استان لرستان طی سال گذشته شاهد ۵۹ روز آلوده بوده است، تصریح کرد: بیشترین میزان آلودگی هوا در سال گذشته در لرستان مربوط به دوم خرداد ماه با دو هزار و ۹۰۰ میکروگرم بر مترمکعب آلودگی بوده است به طوریکه میزان آلودگی هوا در این روز به ۱۹.۵ برابر حد استاندارد رسید.

بنا بر این گزارش، امروز که هوای استان لرستان یازدهمین روز آلوده خود را در سال ۹۲ تجربه می کند باید به این نکته اشاره کنیم که یک دهه از تولد پدیده شومی به نام ریزگردها می گذرد ولی به راستی بعد از گذشت یک دهه از زندگی در کنار ذرات ریزی که در مقابل هجوم گسترده آنها هستیم، چه باید کرد.(مهر)

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=24406

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. یا بیماری هاشون میاد یا ریزگرد هاشون.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.