تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
10

مشایی تهدید کرد

  • کد خبر : 24464
  • 25 اردیبهشت 1392 - 15:26

    اسفندیار رحیم مشایی اظهارداشت: خدا یک حقیقت مطلق است و آئینه انسانی بالاتر از همه آئینه هاست.به نقل نیک نیوز این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در مراسم سوگواری شهادت حضرت امام هادی (ع) که با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد، با اشاره به این‌که زن و مرد در مقام نوع که […]

12051_591

 

 

اسفندیار رحیم مشایی اظهارداشت: خدا یک حقیقت مطلق است و آئینه انسانی بالاتر از همه آئینه هاست.
به نقل نیک نیوز این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در مراسم سوگواری شهادت حضرت امام هادی (ع) که با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد، با اشاره به این‌که زن و مرد در مقام نوع که همان مقام انسان است یکی بوده و حقیقت انسانی واحدی دارند، افزود: نگاه به زن خارج از مکتب اهل بیت (ع) را اساساً قبول نداریم، چراکه تصویر واقعی زن در مکتب اهل بیت علیهم السلام بسیار جامع و خوب دیده شده است.

مشاور رئیس جمهور با تاکید بر حجاب زن و مرد در اسلام خاطر نشان کرد: حجاب بر تمامی مسئولیت های زن در اجتماع، سیاست و سایر موارد شامل می شود.

مشایی با تاکید بر حضور زن در تمامی صحنه‌ها، تصریح کرد: البته این حضور به معنای یک اختلاط بی رویه نیست.

وی با اشاره به ادعاهای مطرح شده به نقل از وی مبنی بر این‌که قانون اساسی را عوض خواهد کرد، اظهار داشت: این ادعای واهی توسط رسانه های صهیونیستی و انگلیسی منتشر شده است که البته از اساس درست نیست.

رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد در ادامه افزود: باوجود این‌که اسرائیل و انگلیس یکی از یکی بدتر هستند، ولی شاهد بودیم برخی رسانه های داخلی که از بیت المال هم استفاده می‌کنند، با استناد به این رسانه‌ها، یک خبر دروغ و انحرافی را منتشر کردند که این شرعاً صحیح نیست.

مشایی با تکذیب این خبر منتشر شده، افزود: ما که پیوسته در مظان اتهام و اهانت هستیم؛ دیگر چرا از یک شبکه و رسانه انگلیسی که هدف آن شکاف بین ملت ها است، خبر منتشر می کنید.

مشاور رئیس جمهور خاطر نشان کرد: درحالی که ما به تمام اتهامات پاسخ دادیم، متاسفانه حرف ما به گوش همه نمی رسد.

مشایی در ادامه، با اشاره به سکوت طولانی مدت خود گفت: ما دو سال است که سکوت عمیق و گسترده کرده‌ایم. ما می دانستیم و می‌دانیم برنامه چیست و در آینده پشت پرده بعضی چیزها را خواهیم گفت.

رئیس دبیرخانه ریاست جنبش عدم تعهد افزود: امیدواریم با فضایی که در کشور پیش خواهد آمد، خیلی از مسائل را با مردم در میان بگذاریم و از آنها پنهان نکنیم.

مشاور رئیس جمهور در توضیح این سکوت نیز اظهار داشت: فلسفه سکوت ما این است که ما از طراحی های آنها با خبر بودیم و می دانستیم که آنها قصد دارند تصویری بسیار مشوش و نادرست از ما ارائه کنند تا با برخوردهای بد و نهایاتا حذف ما، راه احمدی نژاد ادامه پیدا نکند.

مشایی تصریح کرد: ما سکوت کردیم و کنار رفتیم تا اصحاب دروغ و فریب و تهمت و کینه بیایند و در این میدان تاخت و تاز کنند؛ ولی در نهایت غبار بر آنها نشست و باید در پیشگاه ملت پاسخگو باشند.

رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد در باره احمدی نژاد گفت: ما تحت مدیریت یک فرزند شجاع و برادر رشید ملت ایران هستیم؛ احمدی نژاد طلای ۲۴ عیار است.

مهندس مشایی با بیان این‌که ولایت فقیه قابلیت عرضه به تمام دنیا را دارد افزود: من ۱۸ سال داشتم که با امام آشنا شدم و چیزی غیر از ولایت فقیه در ذهن و روحم وجود ندارد.

مشاور ارشد رئیس جمهور در خاتمه اظهار داشت: ما برای سرمایه گذاری و دوام آمده ایم؛ ما فرصت زایش انقلاب و رویش جمهوری اسلامی هستیم، چراکه آمده ایم بمانیم و به جلو برویم. باید صبر و حوصله کنید؛ وقت بسیار و راه روشن است؛ محکم با هم می رویم. « بهار آمده برای اینکه باشد».

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=24464

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 33در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳۳
  1. هرکاری میخوای بکن
    بعید میدونم نظام بهت باج بده

    • میشه شما حرف نزنی.
      مشایی ای فرزن برو مند ایران زمین تا اخر با تمام وجود حمایتت میکنیم در این راه حتی از دادن جان خود هم دریغ نمیکنیم ک جان ما در مقابل کار عظیمی ک شما انجام میدهی ارزشی ندارد پس جانم فدای تو جانم فدای بهار جانم فدای عدالت جانم فدای مظلومیت مشایی

    • کاش اینو تایید کنن، و کاش رئیس جمهور هم بشه، تا اون وقت معلوم شه حاضرند براش جان بدن یا نه!

      یه روز پشت سر خاتمی، یه روز پشت سر هاشمی، یه روز پشت سر مشایی و … که هر کدووم افکار و مرامشان دنیایی با هم تفاوت دارد! این یعنی چنگ انداختن به هر چیزی ممکن برای زنده ماندن و این شایسته انسان نیست.

    • حتی حرام است بخوای اسم این آقا رو ببری چه برسد جان فدا کنی

  2. سلام بر بهار که آمده است بهار زنده باد اسفندیار بزرگ

  3. زنده باد مشایی ذلاور

  4. دوس دارم شعار معروفی ک این روزا واسه مشایی میگن رو بنویسم

    مظلوم تر از بهشتی

    خدوم تر از رجایی

    پیش به سوی خیبر

    لبیک یا مشایی

  5. بعدازعزل مشایی ازمعاون اول ریاست جمهوری که چندروزی بیش نبود حتماً یک سری حرف وحدیث هابودکه عزلش کردن دیگراین شعاردادنها بی فایده است ایشان که نتوانست معاون شود چطورمی گذارندرئیس جمهوربشه بی خودخون خودتان راکثیف نکنید طرفدارهای مشایی.

    • همه کامنت های طرفداری از مشایی کار یه نفره
      بنده خدا فکر میکنه خیلی زرنگه
      احتمالا تازه پاش به فضای مجازی باز شده فکر میکنه همه مثل خودش هستن

      • بدبخت به فکر قیامتت باش .چرا با حدس و گمان و توهم نظرات را به دیگری نسبت میدهی.ای کاش روزی فرا برسد که پای تو از این میرملاس محترم کم بشه.

      • من از اول گفتم شما توهم داری به کوری چشم امثال شماها مشایی هم تایید میشه هم برنده
        مشایی مشایی رئیس جمهور مایی

      • تو که قبل از اینها لو رفتی تورج ناشناس

        • من تورج نیستم
          میخوای باور کن
          نمیخوای باور نکن

        • چرا کور کورانه قضاوت میکنى؟ من عادت ندارم خودم و پشت القاب بدلى پنهان کنم. من یک مورد بدون نام کامنت گذاشتم أون هم عمدى در کار نبود. نرم افزار ipad م عوض کرده بود متوجه نشدم که بى نام فرستادم سریع همون کامنت و مجدد هم بنام خود ارسال کردم. ( ببو) حاضرم بمیرم ولى دو تا کار کثیف انجام ندم: ١- اسم خودم و ” ببو” بزارم ( در هر حالى ) ٢- به مشایى رأى بدم!!! پس لطفا ادبیات و موضعگیرى من و بفهم” ببو” .
          چرا تهمت میزنى؟ من خودم با این آقا یا خانم ناشناس در چند مورد اختلاف نظر داشتم ولى با این حرف خیلى موافقم که : ادب ندارى. البته إز اسم مستعار تون رفتارتون هم دور إز ذهن نیست!!!

  6. مرگ بر ضد ولایت فقیه

  7. فکر خزان پاییزی بعد از بهار نیستی رمال جادوگر

  8. مشایی وسایر کاندیداهای احتمالی باید تابع قانون باشد وبه نظر شورایی نگهبان در هر صورت چه تایید و چه غیر ازاین تمکین نماید.شورای نگبان با هیچ کس غرض ندارد و فقط بر مبنای قانون تصمیم می گیرد وعمل می کند.پس حرف زیاد زدن وبا کلمات مقدس بازی کردن وشعار دادن حقیقت کسی را نشان نمی دهد پرونده مشایی در مقام حرف وعمل دوپهلویش در رکاب احمدی نژاد ویا شاید هم او در رکاب احمدی نژاد خودش را نشان داده است.

  9. سلام
    خدمت دوستای عزیزم که طرفدار اقای مشایی هستن باید عرض کنم که این مدت ۸ سال که وضعیت کشور به این صورت شده مگر همین اقایان مشایی و احمدی نژاد نبودن که مدیریت کردن خب حالا میخوان چکار کنن که انقد گستاخانه پا به عرصه انتخابات گذاشتن؟؟؟؟ این همه گرانی این همه بیکاری این همه اعتیاد این همه بی تدبیری و این همه ناشایسته سالاری بس نبود که دوباره میخوان بیان!!!! اینکه اقای مشایی از فرهنگ ایران باستانی و ایرانی بودن حرف میزنن و در مقابل رهبری وایسادن همه و همه برای احساسی کردن شما بی سواد هاست وگرنه این اقا را همه میشناسن که نه مدیریت داره و نه کشور داری بلده!!

  10. درود بر مشایی عزیز چون بر عکس حرفای که پشت سرش میزنند واقعا انسان مومن،متدین،انقلابی و پاسدار ولایت فقیه هستن

    • مطمئن هستم تو و امثال تو هم مثل آقای مشایی انسان مومن متدین انقلابی و پاسدار ولایت فقیه هستید چون آقای مشایی هر صفتی رو بگی رو داره جز اینای که گفتی میگی نه بگو همشو با دلیل بهت بگم

    • سلام جناب . از اینکه اینقد مشایی رو دوس داری جای تعجب نیست شاید شما رو هم جادو کرده.

  11. زنده باد مشایی مشایی مشایی حمایتت میکنیم

  12. زیباکلام: رد صلاحیت مشایی، نقض اصلی‌ترین رکن مردمسالاری است
    «دکتر صادق زیباکلام، فعال، پژوهشگر و تحلیل‌گر سیاسی است. زیباکلام دارای مدرک دکترای علوم سیاسی از دانشگاه برادفورد انگلستان و عضو هیات علمی دانشگاه تهران است. او نامی آشنا در رسانه‌ها و دانشگاه‌هاست. زیباکلام از جمله تحلیل‌گران سیاسی است که همیشه بدون رودربایستی عقاید و آرای خود را بیان می‌کند. او معتقد است که اسفندیار رحیم‌مشایی کسی است که می‌تواند بر تمامی کاندیداهای اصول‌گرا پیروز شود. این بار و پس از ثبت‌نام اشخاص سیاسی نظر وی را در خصوص تایید صلاحیت‌ها جویا شدیم و او از منظر یک استاد علوم سیاسی معتقد است در یک جامعه مردم‌سالار تعیین اینکه چه‌کسی می‌تواند در عرصه انتخابات حاضر شود و چه‌کسی نه، نقض ذات مردم‌سالاری است.»
    به گزارش ایسنا، متن کامل گفت‌وگوی روزنامه شهروند با دکتر صادق زیباکلام را در ادامه می‌خوانید.

    آقای دکتر شما در جایی عنوان کرده بودید که در صورت حضور آقای رحیم‌مشایی آقای هاشمی هم وارد عرصه انتخابات می‌شود. آیا هنوز هم بر سر این موضع خود هستید؟

    مقصود من این نبود که آقای هاشمی آمدن یا نیامدشان را گره زده‌اند به آمدن یا نیامدن آقای رحیم‌مشایی. منظورم این بود که از جبهه مخالف کسی که می‌تواند رقیب جدی آقای هاشمی بشود آقای رحیم‌مشایی است چون معتقدم که درصد رای ایشان و میزان محبوبیت ایشان بیشتر از آقایان جلیلی، ولایتی یا لنکرانی یا حتی آقای قالیباف است.

    و به تعبیر شما آقای رحیم مشایی این محبوبیتی را که گفتید از کجا به دست آورده یا می‌آورد؟

    از نظر جامعه‌شناسی اقشار و لایه‌های اجتماعی که سبد رای آقای رحیم‌مشایی را تشکیل خواهد داد چنانچه رد صلاحیت نشود، خیلی متنوع است، یعنی اگر آقایان جلیلی، ولایتی یا هر کس دیگری نامزد اصلی اصول‌گرایان شود رای ثابت ۵ تا ۷ میلیون این جبهه را خواهند داشت. یعنی همان رای‌دهندگانی که براساس تکلیف می‌آیند پای صندوق و رای می‌دهند و مشخص هستند اما آرای آقای مشایی کمی متفاوت است و می‌توانیم درچند گزینه دسته‌بندی کنیم. اولین گروهی که به آقای مشایی رای می‌دهند طرفداران آقای احمدی‌نژاد هستند. آقای احمدی‌نژاد به رغم تمام مشکلاتی که برایش به وجود آمده و دارد، به رغم تمامی این حملاتی که اصول‌گرایان و اشخاص داخل مجلس و خارج از مجلس و روزنامه‌های حکومتی و رادیو و تلویزیون علیهش انجام می‌دهند، به اعتقاد من در همین حال حاضر که ما صحبت می‌کنیم به تنهایی چیزی حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیون رای دارد یعنی چیزی حدود دو برابر آرای اصول‌گرایان. من نمی‌گویم که همه‌ این آرا به سبد آقای مشایی ریخته می‌شود اما چون نامزد آقای احمدی‌نژاد آقای مشایی است، کسری از آن آرا به وی رای خواهند داد. از طرفی دیگر مشایی رای ایرانیان خارج از کشور را هم دارد. از سوی دیگر کسانی که مسئله ایران برایشان مهم است. گروه بعدی کسانی هستند که مقداری تحت تاثیر رفتار جنتلمن‌مآبانه آقای مشایی هستند. او از معدود شخصیت‌های اصول‌گرایی است که ظرف چهار سال گذشته به هیچ جریان مخالف و مقابلی توهین نکرده، نه به کسی انگ مزدور و عامل بیگانه و لامذهب و خوارج و … زده و نه محکوم کرده و در جامعه‌ای که جریان سیاسی قالب و حاکمش این قدر راحت به رقبا و چهره‌های سیاسی توهین می‌کنند در چنین جوی صرف اینکه کسی با اخلاق و ادب و نزاکت رفتار کند و توهین به کسی انجام ندهد، رای‌آور است چون به نظر من ما از نظر اخلاق سیاسی آنقدر سقوط کرده‌ایم که کافی است یک نفر ابتدایی‌ترین اصول ادب و نزاکت را رعایت کند تا رای بیاورد. از طرف دیگر گروهی از اصلاح‌طلبان و کسانی که نمی‌خواهند در انتخابات شرکت کنند به وی رای می‌دهند. البته این گروه‌های آخر از سبد اصلاح‌طلبان هستند و اینها منوط به تایید صلاحیت آقای مشایی است که من امیدوارم این اتفاق بیفتد چون معتقدم که نباید جلوی افراد در ورود به انتخابات گرفته شود زیرا این امر نقض اصلی‌ترین رکن مردم‌سالاری است. البته این را هم بگویم که آمدن مشایی به زیان اصلاح‌طلبان و آقای هاشمی است چون آرای اصول‌گرایان که مشخص است و چه آقای مشایی بیاید و چه نه از آرای آنان کسر نمی‌شود اما این امر برای اصلاح‌طلبان به این صورت نیست و آمدن آقای مشایی از سبد رای اصلاح‌طلبان می‌کاهد. آنچه مشخص است، این است که آقای مشایی درصدی از رای آقای هاشمی را می‌رباید.

    آقای دکتر، در تمام این گروه‌های تعریفی برای رای‌دادن به آقای مشایی، زنان و جوانان چه جایگاهی دارند و آیا ایشان می‌تواند رای این گروه‌ها را هم به خود جذب کند؟

    البته این دسته‌بندی که من گفتم بر مبنای گروه‌های اجتماعی بود و قطعا درصد جوانان و زنانی که به مشایی رای می‌دهند بیشتر از اقشار و لایه‌های دیگر است. همچنان که درصد کسانی که به پیشبرد اصلاحات اعتقاد دارند نوعا به هاشمی رای می‌دهند. مقصود من در کل این است که بررسی فکری و عمیقی که از نظر جامعه‌شناسی صورت نگرفته و ما فقط می‌توانیم یک سری عبارات کلی را بیان کنیم و مطمئنا درصد رایی که آقای مشایی از طیف جوانان و زنان می‌آورد بیشتر از آقایان جلیلی و ولایتی و … خواهد بود.

    با این حساب موقعیت آرای آقای هاشمی به چه ترتیبی می‌شود؟

    هاشمی و مشایی بدون شک به دور دوم انتخابات خواهند رفت.

    و یک سوالی در اینجا مطرح می‌شود که شاید آخرین سوال من هم در این مصاحبه باشد و آن هم این است که اگر آقای مشایی تایید صلاحیت نشود، آن وقت پیش‌بینی شما در مورد اتفاقات بعدی چیست؟

    این سوالی است که برای خیلی‌ها مطرح بوده و هست و البته هدف از این سوال در اصل این است که در نهایت آقای احمدی‌نژاد چه خواهد کرد؟ به نظر من این پروسه دو حالت دارد؛ یکی اینکه ممکن است در آخرین لحظات آقای مشایی هم مانند آقای معین که در سال ۸۴ توسط رهبری تایید شد، با اختیارات ویژه‌ای که رهبری دارند تایید صلاحیت شود اما اگر این اتفاق نیفتد و کار حضور مشایی در عرصه انتخابات تمام شود، من هم مثل ۷۵ میلیون ایرانی دیگر نمی‌دانم که ممکن است چه شود و آقای احمدی‌نژاد چه کاری انجام دهد. عده‌ای این نظر را دارند که آقای احمدی‌نژاد اسنادی را دارد که آنها را رو می‌کند و عده‌ای هم می‌گویند که ایشان بلوف می‌زند و چیزی در دست ندارد و از سویی هم ممکن است که اساسا واکنش حاد و رادیکالی را نشان ندهد. البته تحلیل من این است که آقای احمدی‌نژاد وقتی ۷۲ ساعت بعد از ثبت‌نام از دستیارانش خواست که انصراف خود را اعلام کنند، دارد این پیام را به اصول‌گرایان می‌رساند که من تمام تخم‌ مرغ‌هایم را در سبد آقای مشایی گذاشته‌ام و نامزد دیگری جز او ندارم و بنابراین آلترناتیو دیگری که روی کس دیگری مصالحه کنم وجود ندارد.

  13. خدا نگهدارت باشه سالار

  14. سلام بر بهار که با اسفندیار میآید

  15. سلام بر بهار که با اسفندیار (مشایی) می آید .

  16. به همین خیال باش مطمان باشید بهارشان خزان میشود

  17. یک خواهش ازهمه دوستان دارم این که حتماً قبل از انتخاب سری به نهج البلاغ بزنند و ببینند که مولایمان علی در یرخورد با حاکمیت و قبول رهبری چه برخوردی داشته اند آیا ایشان برای به دست گرفتن قدرت تلاش کردند . خداوکیلی در انتخاب تامل کنیم برای خدا فکر کنیم و برای رضای خدا انتخاب ، همه ما در قبال انتخابمان مسئول هستیم . نوع نگاهمان نوع تفکرمان نوع تبلیغمان برای خدا باشد . خیلی از این کاندیها اگر برای خدا آمده بوددند خیلی از این حرفها را نمی زدند . سعی کنین همه را هم به یک دید نبینیم . ان شا اله همه برای رضای خدا و با توجه به اینکه چها رچوب نظام اسلامی و برای دفاع از مظلومین دنیا شکل گرفته رای خود را خواهیم داد. از مولایمان علی و از منجیمان مهدی مدد می خواهیم .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.