- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

پاتوق هنری میرملاس و نمایشگاه مجازی ۱۸/ آثار خوشنویسی / رضا حاتمیان، متولد ۱۳۵۳ کوهدشت

 

 

————————————————-

 

01

 

————————————–

رضا حاتمیان/ متولد اردیبهشت ماه ۱۳۵۳ کوهدشت

———————————–

کارشناسی مدیریت امور فرهنگی

استاد : علی محمدی

خط : ثلث و نسخ

————————————

افتخارات :

  نفر اول خوشنویسی دانشجویان منطقه چهار دانشگاه آزاد اسلامی کشور ۱۳۷۸

  نفر برگزیده خوشنویسی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی کشور ۱۳۷۸

  نفر برگزیده خوشنویسی دانشجویان استان های اصفهان و چهار محال بختیاری ۱۳۷۸

  نفر اول سومین جشنواره خوشنویسی استان لرستان ۱۳۸۳

 نفر اول جشنواره بزرگ تجسمی و خوشنویسی بانوی مهر استان لرستان ۱۳۸۳

  نفر اول خوشنویسی بخش جوان دوازدهمین جشنواره بین المللی قرآن کریم۱۳۸۴

————————————-

 01

———————

حدیث دوست / فرزاد مرادی

———————

بنده کمترین حسب الامردوست  گرانقدر و هنرمندم آقای حسین پور، به بهانه نمایشگاه مجازی رضا حاتمیان چند سطری در قبال دوست نوشتیم.

در روز اول فروردین ۱۳۵۳ درخانواده ی مذهبی متولد شد، نامش را رضا نهادند تا در همان اوان کودکی راضی باشد به رضای پروردگار و دوری از دامان پر مهر مادر، اما وجود نامادری مهربانش باعث شد که رضا این جمله ورد زبانش باشد که .” من لهجه ی عشقم را از نامادری آموختم”

در سال ۱۳۶۹ به دلیل علاقه قلبی به مصحف شریف به خط نسخ روی آورد و مدتی ۲ سال را در محضر جناب آقای علی محمدی به مشق پرداخت. در همان زمان با دیدن کتیبه های ثلث به شکل تخصصی به خط ثلث روی آورد تا بیاموزد از صلابت و ستبری خط ثلث پای مردی و استقامت را در برابر ناملایمات. در سال ۱۳۷۴ با وجود عشق بی نهایت به زادگاه خود به دلایل، سربازی، تحصیل و کارتن به مهاجرتی اجباری داد، چرا که

چو قسمت ازلی بی حضور ما کردند

گر اندکی نه به وفق رضاست خرده مگیر

در تمام این سالها به مشق نظری از روی آثار استادان بنام ایران “استاد سید محمد موحد حسینی”  و “استاد احمد عبدالرضایی” مشغول بود تا اینکه در سال ۱۳۷۶ به محضر استاد عبدالرضایی راه یافت و این حضور در کلاس استاد چند جلسه بیشتر به طول نینجامید. نظر داشتن به آثار استادان موحد و عبدالرضایی (که شیوه ای کاملا ایرانی و متفاوت  از شیوه های عثمانی وعربی است) و همچنین علاقه مندی به خط نستعلیق و مشق نظری از روی قدما خصوصا سیاه مشق های میرزا غلامرضا باعث شد که آقای حاتمیان بجای استفاده از قالب های سنتی ومرسوم خط ثلث که همان احادیث و آیات قرآن است، از اشعار کلاسیک ونو استفاده نموده و آزادی عمل بیشتری در ترکیبات خود اعمال نماید و حاصل سالهای مشق در این نمایشگاه در معرض دید علاقمندان قرار گفته است.

“هرکجا هست خدایا به سلامت دارش”

 

—————————————-

 

0014

 

 

——————————————–

 

 

012

 

——————————————-

02

 

—————————————————

 

04

 

 

—————————————————–

 

05

 

——————————————————

 

06

 

——————————————————

 

07

 

——————————————————

 

08

——————————————————

 

09

 

——————————————————

 

016

——————————————————

 

 

011

 

——————————————————

 

 

 

001

 

——————————————————–