- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

میرعمادی: کاندیداهای ریاست جمهوری به تصمیم شورای نگهبان احترام بگذارند

miremadi

 

 

امام جمعه خرم‌آباد گفت: مرجع تصمیم‌گیری رد یا تائید صلاحیت کاندیدهای ریاست جمهوری بر عهده شورای نگهبان است و همه کاندیداها باید به تصمیم این شورا احترام بگذارند.

 به گزارش  فارس از خرم‌آباد حجت‌الاسلام سید ‌احمد میرعمادی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته در جمع نماز‌گزاران خرم‌آبادی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا گفت: مسئله ثبت‌نام داوطلبان ریاست جمهوری به پایان رسیده و شورای نگهبان مشغول بررسی صلاحیت‌ها است.

وی افزود: نظر شورای نگهبان نسبت به احراز صلاحیت‌ها و رد صلاحیت‌ها یک راهکار قانونی است که باید همه کاندیداها و هواداران آنها آن را بپذیرند.

میرعمادی با بیان اینکه مرجع تصمیم‌گیری راجع به صلاحیت کاندیدهای ریاست جمهوری شورای نگهبان است گفت: چه کاندیدها و چه طرفداران آنها باید به این مرجع احترام بگذارند و تصمیم شورای محترم نگهبان را بپذیرند.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: اگر کاندیدایی از نظر شورای نگهبان رد صلاحیت شد چه کاندیدا و چه طرفداران آن نباید قانون را زیر پا بگذارند زیرا این گونه حرکات دور از شان این مملکت است.

میرعمادی گفت: همه اقشار مختلف جامعه وظیفه دارند که به دنبال برگزاری انتخاباتی پرشور، گسترده و سالم باشند.

وی افزود: مردم باید در بین افراد تائید صلاحیت شده فردی مومن، مقاوم و مطیع ولایت را برای ریاست جمهوری انتخاب کنند.

امام جمعه خرم‌آباد خاطرنشان کرد: انتظار مقام معظم رهبری و همه ما انتخاباتی پرشور و گسترده است.

میرعمادی با بیان اینکه حضور مردم در انتخابات بسیار مهم و سازنده است گفت: حضور آگاهانه مردم در انتخابات سرنوشت‌ساز است زیرا می‌خواهیم ۴ سال اختیار کشور را به دست یک نفر بسپاریم و در این زمینه نباید بی‌تفاوت باشیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان تاکید کرد: حضور پرشور و گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری یکبار دیگر اعتبار و جایگاه انقلاب اسلامی را در دنیا مستحکم می‌کند.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه آرامش و امنیت در انتخابات آینده مهم است گفت: دشمن به دنبال از بین بردن آرامش و امنیت انتخاباتی در کشور است و می‌خواهد با تنش دودستگی این انتخابات را به تعویق بیندازد.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: دشمن به دنبال این است که مردم را دلسرد کند اما غافل از اینکه این مردم با بصیرت کاملی که دارند انتخابات در ایران اسلامی را با انگیزه الهی برگزار می‌کنند.

میرعمادی تصریح کرد: انتخابات در ایران اسلامی یک امر مقدس است و مردم با انگیزه الهی در این انتخابات شرکت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: مردم در پاسخ به ندای مقام معظم رهبری در انتخابات خرداد جاری حضوری گسترده دارند.

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه مردم حضور در انتخابات را میثاق با شهدا و امام می‌دانند گفت: دشمن به دنبال این است که مردم حضوری کمرنگ داشته باشند.

وی افزود: دشمن می‌خواهد که انتخابات ضعیف برگزار شود و یک شخص ضعیفی که وابسته به آنها است انتخاب شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: مردم ما در یوم‌الله ۲۴ خرداد با حضور گسترده خود و انتخاب فردی اصلح تمام نقشه‌های شوم دشمنان را نقش بر آب می‌کند.

میرعمادی در ادامه به سالروز ارتباطات و روابط عمومی اشاره کرد و گفت: یکی از دستاوردهای ایران در زمینه ارتباطات است.

وی در زمینه ارتباطات گسترش تلفن‌های ثابت و همراه، زیرساخت‌های اساسی در سطح کشور فراهم شده است که جا دارد از عوامل اینگونه خدمات ارزنده تقدیر و تشکر کرد.

میرعمادی در ادامه به روز میراث فرهنگی و گردشگری اشاره کرد و گفت: حفظ، احیا و صیانت از آرای فرهنگی و تاریخی وظیفه همه است زیرا این آثار نشانه هویت ایران اسلامی است.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: احیا و حفظ آثار فرهنگی و تاریخی و معرفی اینها از افتخارات ایران اسلامی است.

وی در ادامه به اعتکاف اشاره کرد و گفت: اعتکاف خلوت کردن با خدا و انس گرفتن با او است.

میرعمادی اظهار داشت: باید از هم‌اکنون مساجد سطح شهرهای استان لرستان برای اعتکاف آماده شود و از جوانان انتظار داریم که در اعتکاف حضوری چشمگیر داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: اعتکاف اثر روحی و روانی برای انسان دارد که یکی از اثرات اعتکاف حبس گناهان است.

امام جمعه خرم‌آباد تصریح کرد: کسی که ۳ روز خود را در مسجد حبس می‌کند گناهانش هم حذف می‌شود.