تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
6

گشت‌زنی خانه به خانه شوراها در پلدختر/ سرنوشت شوراهای پلدختر در شبگردی؟!

  • کد خبر : 24648
  • 28 اردیبهشت 1392 - 3:31

    گشت‌زنی‌های شبانه و خانه به خانه داوطلبان شوراها این روزها در پلدختر آسایش را از مردم سلب کرده است.  به گزارش میرملاس ، نقش شوراهای اسلامی در اداره جامعه بر هیچکس پوشیده نیست و ورود افراد با دانش و متخصص و کارآمد در شوراهای اسلامی شهر و روستا برای خدمت‌رسانی به مردم از اهمیت […]

A0249518

 

 

گشت‌زنی‌های شبانه و خانه به خانه داوطلبان شوراها این روزها در پلدختر آسایش را از مردم سلب کرده است.

 به گزارش میرملاس ، نقش شوراهای اسلامی در اداره جامعه بر هیچکس پوشیده نیست و ورود افراد با دانش و متخصص و کارآمد در شوراهای اسلامی شهر و روستا برای خدمت‌رسانی به مردم از اهمیت فراوانی برخوردار است، از این ‌رو کسانی که می‌خواهند وارد این گود شوند، علاوه بر داشتن شرایط عضویت در شوراها باید با قوانین و مقررات اداره شهر یا روستا آشنا بوده تا بتوانند وظایف خود را به درستی انجام دهند.

فارس : مقام معظم رهبری درباره اهمیت شوراهای اسلامی شهر و روستا می‌فرمایند، انتخابات شوراها هم از این جهت مهم است که کار روزمره‌ مردم و زندگى شهر و روستایى مردم، متوقف به این انتخابات است.

اگر انسان‌هاى صالح، کارآمد، بانشاط، مؤمن، نجیب و امین در انتخابات شوراها انتخاب شوند، خیال مردم از لحاظ مسائل جارى روزمره‌ زندگى که با آن سر و کار دارند، راحت می‌شود، شما اگر آن کسى را که مى‌پسندید و مى‌خواهید، انتخاب نکردید، آن کسى که شما نمى‌پسندید، انتخاب می‌شود و رأى می‌آورد، بنابراین، رأى خودتان را به میدان بیاورید.( ۱۷ آبان ۸۵)

داوطلبان شوراها در پلدختر تخصص و کارآمدی خود را در نیمه‌های شب جستجو می‌کنند، شهروندان با نه بزرگ پاسخ شبگردها را بدهند.

شهردار اسبق پلدختر یکی از مهمترین وظیفه شورای شهر را انتخاب شهردار و نظارت بر کار شهرداری بیان کرد و گفت: همواره شورای شهر پلدختر در اجرای این وظایف با چالش اساسی روبرو بوده و لنگان لنگان حرکت کرده است.

هوشنگ نصیری یکی از آسیب‌های شوراهای شهر را سیاست‌زدگی دانست و افزود: سیاست‌زدگی شورای‌های شهر و پرداختن بیش از حد به مسایل سیاسی روزمره و غافل شدن از توجه بایسته به امور اجتماعی، اقتصادی و رفاه عمومی جامعه یکی از چالش‌های شهرداری‌ها بوده است.

نصیری که این روزها بازنشستگی خود را طی می‌کند معتقد است، غوطه‌ور شدن اعضای شورای شهر در مباحث و کنش‌های سیاسی، موجب فراموشی تکلیف اصلی که آبادانی شهر و کسب رضایت شهروندان است، می‌شود.

وی تصریح کرد: سیاست‌زدگی در شورای شهر پلدختر در برخی موارد آنچنان بود که اعضای شورای شهر مستقیما در کار شهردار دخالت می‌کردند.

یکی دیگر از شهرداران استان لرستان در گفت‌وگو با فارس مهمترین آسیب‌های شورای شهر را اختلافات سیاسی، گروهی، حزبی و عدم وحدت برشمرد و گفت: در برخی موارد اعضای شوراهای شهر با فرمواش کردن وظایف اصلی خود فقط به فکر استخدام اقوام خود در شهرداری هستند.

شهروند پلدختر معتقد است، فردی که به عنوان شورای شهر انتخاب می‌شود، باید چندتا کار همزمان نداشته باشد.

وی گفت: چند شغله بودن اعضای شورا قطعاً به ضرر شهر است.

محسن حیدروند یکی از خصوصیات یک شورا خوب  را آشنایی با مسائل شهری دانست و گفت: متاسفانه برخی از داوطلبان چهارمین دوره از شورای‌های شهر این روزها تجربه، تخصص و کارآمدی خود را در اختیار گشت‌های شبانه و خانه به خانه گذاشته‌اند که این بی قانونی‌ها از هم اکنون باعث ایجاد مشکلات فراوانی برای شهروندان شده است.

دیگر شهروند پلدختری گفت: با نگاهی به عملکرد برخی شوراهای شهر می‌بینید برخی اعضا فقط در استخدام اقوام و آشنایان خود در شهرداری موفق بوده‌اند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه در یکی از شهرهای لرستان اعضای شورای شهر موفق به استخدام بیش از ده نفر از اقوام خود در شهرداری شده است، اظهار داشت: شورای شهر وظیفه نظارتی دارد و نباید بی جهت و فقط برای جذب چند رای ضمن دخالت در کار شهردار اقدام به بذل و بخشش درآمد شهرداری کنند.

وی افزود: شهروندان باید با نه گفتن و رای ندادن به برخی کاندیداها که شبانه مزاحم آسایش مردم می‌شوند،را بدهند.

به هرحال همه ما بر این باوریم که گشت‌زنی خانه به خانه نامزدهای شوراهای شهر و روستا که باعث مزاحمت و سلب آسایش شهروندان است، راه یابی آنان را به شورای شهر و روستا را رقم نخواهد زد و آنچه امروز تعیین کننده است، احترام به حقوق شهروندی است.

امیدواریم مردم در چهارمین انتخابات خود نه بزرگی به اینگونه تبلیغات شبانه بگویند و همچنین امسال شاهد تغییر رویکرد انتخاب مردم از طایفه بازی، سیاسی بازی باشیم و آنها در میان داوطلبان، افرادی امینی را انتخاب کنند که علاوه بر امانتداری، مومن بودن دارای مدارک عالی دانشگاهی مرتبط باشند و بدور از هرگونه سیاسی بازی و طایفه‌گرای فقط و فقط در چارچوب منافع مردم تلاش و کار کنند، قطعا در این صورت است که ما از انتخاب خود بعد از چند روز پشیمان نمی‌شویم و در نتیجه این انتخاب است که جامعه بدون دغدغه خاطر به سمت جلو و پیشرفت هدایت می‌شود.

گزارش از عباس جودکی 

 

 

 

 
 
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=24648

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۵
  1. یعنی درکوهدشت گشت زنی خانه به خانه نیست؟

  2. آقا فقط پلدختر نیس بیا رومشگان مارو ببین

  3. بیچاره مردم!!!

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.