- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

رضوانی: رد صلاحیت شده‎های شوراها در لرستان ۴ روز فرصت اعتراض دارند

 council86b

 

به گزارش میرملاس ؛ مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری لرستان گفت: رد صلاحیت شده‎های شوراها در لرستان از امروز چهار روز فرصت اعتراض دارند.
محمدامین رضوانی امروز در گفت‌وگو با فارس گفت: طبق برنامه اعلام شده نتیجه تائید و رد صلاحیت‎های شوراهای شهر و روستا در سطح لرستان به افراد اعلام شده است.

وی افزود: رد صلاحیت شدگان شوراها در سطح لرستان از امروز تا یک خرداد فرصت اعتراض دارند.

رضوانی یادآورشد: ۱۱ خرداد آخرین روز بررسی صلاحیت‎های شوراها است.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری لرستان گفت: از تعداد ۷ هزار و ۵۸۶ نفر ثبت‌نام شده ۶ هزار و ۵۲۲ نفر روستایی و یک‌هزار و ۶۴ نفر شهری هستند که برای این دوره از انتخابات به عنوان اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا تعدادی از آنان انتخاب می‌شوند.

وی با بیان اینکه این آمار نهایی هستند، یادآور شد: از ۶ هزار و ۵۲۲ نفر روستایی تعداد ۲۸۳ نفر زن و مابقی مرد هستند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری لرستان گفت: از تعداد یک هزار و ۶۴ نفر شهری ۷۶ نفر زن هستند.

وی با بیان اینکه انتخابات شوراهای لرستان در ۲۶ نقطه شهری و یک‌هزار و ۲۴۰ نقطه روستایی برگزار می‎شود، افزود: این افراد در شهرها و روستاهای خرم‌آباد، بروجرد، الیگودرز، ازنا، دلفان، دوره چگنی، دورود، سلسله، کوهدشت و پلدختر برای کاندیداتوری در چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت‌نام کردند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری لرستان گفت: نتیجه نهایی تائید یا رد صلاحیت‎های شوراهای شهر و روستا ۱۲ خرداد اعلام و ۱۶ خرداد تبلیغات آن‌ها شروع می‎شود.

رضوانی گفت: در این دوره از انتخابات در شهرهای خرم‌آباد و بروجرد ۱۳ نفر به عنوان عضو اصلی و شش نفر عضو علی‌البدل، در شهرهای کوهدشت، نورآباد، الیگودرز و دورود ۹ نفر عضو اصلی و چهار نفر عضو علی‌البدل، شهرهای ازنا، پلدختر و الشتر هفت نفر عضو اصلی و سه نفر عضو علی‌البدل و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر مانند چگنی پنج نفر عضو اصلی و دو نفر عضو علی‌البدل انتخاب می‌شوند.