- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

مشایی برخی ناگفته ها را گفت

 
51821417b27d6
 
 
 
مشایی گفت: یک زمانی وقتی همه جور تهمت و افترا به من زدند و به نتیجه نرسیدند، یک روز در یک سایت نوشتند؛ مشایی با یک مرتاض چهار صد ساله ملاقات کرده است که این حرف بیشتر شبیه جوک بود ولی خدا را شکر کردم که بالاخره کفگیر این افراد به ته دیگ خورده است چرا که آیا اصلا آدم چهار صد ساله در دنیا وجود دارد؟ اگر باشد حتما یک مقصد گردشگری است!
 
 نیک نیوز:اسفندیار رحیم مشایی’ در دیدار با جمعی از طلاب حوزه علیمه قم با تاکید بر این که من سرباز ولایت بوده و دربست با ولایت فقیه هستم و شیرازه من ولایت فقیه است، اظهارداشت: ما ولایت فقیه را به جهان عرضه می‌کنیم و معتقدیم جمهوری اسلامی نظامی است که قابلیت ارائه به جهان را دارد. 

وی در دیدار و گفت ‌و گوی صمیمی با جمعی از طلاب حوزه علمیه قم به سوالات آنان در زمینه‌های مختلف پاسخ داد. 

به گزارش نیک نیوز رئیس دبیرخانه ریاست جنبش عدم تعهد، در خصوص رابطه با علما و روحانیون گفت: یک شبکه خبری صهیونیستی اعلام کرده بود که رحیم مشایی گفته اگر در انتخابات پیروز شود قانون اساسی را عوض می‌کند و یا روزنامه گاردین نوشته است که مشایی گفته، من به روحانیت احترام می‌گذارم ولی روحانیت حق ورود به مسائل سیاسی را ندارند. 
رحیم مشایی خاطرنشان کرد: در این خصوص به من گفتند تکذیبیه بنویس، گفتم به خدا برخی اخبار تکذیبشان هم مشمئز کننده است و پرسیدم آیا این شبکه‌ها اعلام کردند که من کجا، به چه کسی و چه وقتی این حرف‌ها را گفته‌ام؟ 

وی گفت: یک زمانی وقتی همه جور تهمت و افترا به من زدند و به نتیجه نرسیدند، یک روز در یک سایت نوشتند؛ مشایی با یک مرتاض چهار صد ساله ملاقات کرده است که این حرف بیشتر شبیه جوک بود ولی خدا را شکر کردم که بالاخره کفگیر این افراد به ته دیگ خورده است چرا که آیا اصلا آدم چهار صد ساله در دنیا وجود دارد؟ اگر باشد حتما یک مقصد گردشگری است! 

رحیم مشایی با یادآوری این که روزی یک بولتن داخلی و محرمانه از یک نهاد خاص که در سراسر کشور برای مسوولان توزیع می‌شود به دست وی رسید، گفت: دستگاه‌هایی که اسم آن کافی است تا شما پایبندی به ارزش‌های دینی و صداقت را از آن انتظار داشته باشید ولی نه تنها دو خبر دروغ شبکه صهیونیستی و گاردین انگلیس در آن چاپ شده بود بلکه اخبار دروغ بسیاری از من نقل شده بود که من اصلا از آنها اطلاع نداشتم. 

وی افزود: البته دشمنی صهیونیست‌ها و انگلیس که برای ما و نظام جمهوری اسلامی آشکار است ولی تعجب و سوال اینجاست که چطور یک رسانه صهیونیستی می‌تواند مرجع و منبعی برای درج خبر کذب از یک مسوول در جمهوری اسلامی باشد؟ 

رییس دبیرخانه ریاست جنبش عدم تعهد درباره نگاه خود به فعالیت‌های فرهنگی گفت: افتخار دارم که حدود دو سال رییس کمیسیون فرهنگی دولت بودم و در این مدت بر حسب مسوولیتی که داشتم چند هزار میلیارد تومان علاوه بر بودجه جاری، به تقویت مسائل فرهنگی استان‌ها اختصاص یافت. 

رحیم مشایی افزود:این بودجه‌ها با تایید نظر آقای دکتر احمدی نژاد رییس جمهوری ، در سفرهای استانی و از سوی شورای برنامه ریزی استان تخصیص یافت. 

وی ادامه داد: شورای برنامه ریزی استان‌ها شامل افراد مختلفی اعم از امام جمعه و نمایندگانی از نهادهای فرهنگی استان بود و من در روند اجرایی یک ریال از این هزاران میلیارد تومان هم دخیل نبودم. 

مشاور رییس جمهوری در پاسخ به شبهه‌ای درباره اعطای تسهیلات به هنرمندان و شرکت در نمایشگاه‌ها و خرید تابلوها، گفت: اولا من برای هنرمندان اهمیت قائل هستم چرا که اگر قرار باشد کار هنری در کشور انجام شود، توسط همین افراد انجام می‌شود لذا باید به آنها توجه کرد چرا که اگر از آنها غافل باشیم چه بسا در زمین دیگران بازی کنند. 

رحیم مشایی افزود: نمایشگاهی هم که از آن بازدید کردم، نمایشگاه عکس یک هنرمند بود که به من گفتند این شخص در عرصه هنر تاثیرگذار است و موضوع نمایشگاه او نیز موضوع خوبی دارد و در رابطه با آب است و بعد از بازدید از این نمایشگاه گفتم این نمایشگاه توحید بود. 

وی در پاسخ به این که آیا زنده باد بهار شعار تبلیغاتی است؟ گفت: زنده باد بهار، بحث امام زمان (عج) است و حدود دو سال پیش آقای دکتر احمدی نژاد آن را در سازمان ملل مطرح کرد. 

رحیم مشایی افزود: دکتر احمدی نژاد در این سفرها اصلا استراحت ندارند چرا که در مدت سه روز سفر به سازمان ملل، ۸۶ ملاقات باید داشته باشند که برنامه ریزی برای آنها بسیار دشوار است و قابل تصور نیست که شخصی از تریبون تمام رسانه‌های بین‌المللی به عنوان بلندگویی برای معرفی ارزش‌های نظام و انقلاب اسلامی به دنیا استفاده کند. 

رییس دبیرخانه ریاست جنبش عدم تعهد با بیان این که حتی یک روز هم ندیدم که آقای احمدی نژاد به جایگاه و جنس کار خود مغرور شوند، اظهارداشت: ایشان روزی گفتند؛ اگر من یک روز از خدا و امام زمان (عج) رویگردان شوم و به جایگاه خودم، رییس جمهور بودنم و جایگاهی که پیش مردم دارم مغرور شوم، حتی یک صبح تا ظهر مسوولیتم به طول نخواهد انجامید. 

رحیم مشایی گفت: میلیون‌ها بلکه میلیاردها انسان از سراسر دنیا به سخنرانی‌های داخل سازمان ملل توجه می‌کنند و در چنین شرایطی دکتر احمدی نژاد در سخنرانی‌هایشان از حضرت صاحب الزمان(عج) صحبت کردند و براساس آموزه‌های دینی از ایشان با عنوان بهار نام بردند که بازتاب مثبت و موثری داشت. 

وی اظهار داشت: شخصاً در چندین مصاحبه تأکید کرده‌ام که منظور از « بهار » امام زمان (عج) است اگر چه انتخابات موضوع مهمی است ولی قابل مقایسه با امام زمان (عج) نیست و ما نمی‌خواهیم که سطح بهار را پایین بیاوریم و چه نامی برای معرفی امام زمان (عج) به دنیا، زیباتر از بهار انسان‌ها که روح انسان را زنده می‌کند. 

مشاور رییس جمهوری درباره تأکید بر ایران و مکتب ایرانی گفت: روشن است که ایران تنها کشوری است که مکتب حقه جعفری و تشیع علوی در آن جاری است. ما چرا اینقدر از ایران حرف می‌زنیم چون اندیشه جاری در این سرزمین درست و به‌ حق است و بارها گفته‌ام که ایران سرزمین تشیع، سرزمین حسین (ع)، سرزمین مهدی (عج) و سرزمین فاطمه (س) است. 

رحیم مشایی تصریح کرد: من یکبار از مکتب ایرانی نام بردم و در همان سخنرانی گفتم که این مکتب همان حقیقت اسلام ناب است. من بارها و بارها تأکید کرده‌ام که اگر از ایران حرف می‌زنیم این نیست که یک ظرفیتی به نام ملیت در مقابل ظرفیتی به نام دین قرار بگیرد. 

وی تصریح کرد: ایرانیان مکتب اهل بیت(ع) را بدرستی فهمیده و دریافت کردند.