- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

ملکشاهی: اصول گرایان در مورد یک کاندیدای مقبول اجماع کنند/رسانه ها فضا سازی نکنند مرجع رسیدگی به صلاحیت ها شورای نگهبان است

2

 

رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس نهم شورای اسلامی در خصوص زمینه سازی برخی گروه ها برای استفاده از حکم حکومتی در صورت رد صلاحیت اذعان داشت: صحبت کردن در مورد استفاده از حکم حکومتی در حوزه هیچ فرد و گروهی نیست.

اللهیار ملکشاهی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی زندگی تصریح کرد: مرجع اصلی رسیدگی به صلاحیت ها، شورای نگهبان است و اگر کسی را رد صلاحیت کنند، در خود شورای نگهبان برای بار دوم قابل رسیدگی است. آن رسیدگی دوم خاتمه رسیدگی هاست، مگر اینکه از طریق حکم حکومتی قابل رسیدگی باشد که فقط در اختیار مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: حکم حکومتی فقط در حیطه مقام معظم رهبری است و رسانه ها و گروه ها نمی تواند در این راستا فضا سازی کنند. چه بسا اگر فردی که رد صلاحیت شود اعتراضی داشته باشد باید به شورای نگهبان بگوید.
نماینده مردم کوهدشت در مجلس نهم شورای اسلامی گفت: همان طور که رهبر انقلاب تاکید کردند همه سلیقه ها در انتخابات شرکت کردند و اکنون شورای نگهبان باید صلاحیت کاندیداها را تایید کند و در همین زمان کاندیداهایی که احساس می کنند شرایط کافی برای ریاست جمهوری را ندارند، انصراف داده و کناره گیری کنند.
ملکشاهی اظهار داشت: اگر هدف کاندیداها خدمت رسانی به مردم باشد و هوای نفس دخیل نشود، خدمت بزرگتر امروز اینست که به وحدت برسند و یک نماینده توانمند برای مقابله با رقبا انتخاب کنند و مورد حمایت قرار دهند.
وی تاکید کرد: طیف اصولگرایان با توجه به اقبال بیشتری که در جامعه دارند، بهتر است به دنبال حمایت از یک کاندیدای توانمند و با تجربه و با صلاحیت باشند و فردی که مقبولیت بیشتری دارد را انتخاب کند.
رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس نهم شورای اسلامی گفت: قوه مجریه با یک نفر اداره نمی شود. اصولگرایان باید یک نماینده از میان خود انتخاب کنند و مورد حمایت قرار دهند. در نهایت می توانند همه افرادی که ادعای خدمت به کشور را دارند در تیم دولت نقش آفرینی کنند و با حمایت های خود ، کشور را به سمت پیشرفت و توسعه سوق دهند.