تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

راه‌اندازی یک پایگاه اینترنتی به ازای هر نامزد انتخابات

  • کد خبر : 2484
  • 10 اسفند 1390 - 23:30

به گزارش میرملاس نیوز ؛ معاون امور مطبوعاتی وزیر ارشاد گفت: خوشبختانه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی در این دوره تنش‌زا نبوده‌اند این در حالیست که در این دوره به ازای هر نامزد انتخابات مجلس یک پایگاه اینترنتی راه‌اندازی شده است.

 

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از فارس، محمد‌جعفر محمدزاده با بیان این مطلب و ضمن تأکید بر نقش ارزنده رسانه‌ها در انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رسانه‌ها همواره یک پای ثابت انتخابات بوده‌اند و هم حضور خوبی در انتخابات داشته‌اند؛ ورود آنها به این عرصه ویژگی‌های خاص خود را به همراه داشته و البته با چالش‌ها و آسیب‌هایی نیز مواجه بوده است.

وی افزود: اما در نگاه کلی صرف نظر از فضای مناسبی که بر رسانه ملی حکمفرماست، طی روزهای اخیر در مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی نیز فعالیت‌های خوبی شروع شده است که انشاءالله تا در مسیر شورآفرینی ‌هرچه بیشتر در سطح جامعه و جلب مشارکت عامه مردم در تعیین سرنوشت سیاسی و اجتماعی خویش ادامه خواهد داشت.

محمدزاده در ادامه رسالت رسانه را آگاهی‌بخشی و ارتقای سطح آگاهی و دانش عمومی توصیف و خاطرنشان کرد: رسانه‌ها پنجره‌هایی رو به دانایی هستند و اطلاع‌رسانی رسانه‌ها هم باید در جهت آگاهی‌بخشی و ارتقای دانش عمومی باشد؛ من در نامه اخیر خود خطاب به اهالی رسانه انتخابات را فرصتی برای رسانه‌ها عنوان کردم.

محمدزاده یکی از آسیب‌های جدی رسانه‌ها در فضای انتخابات را شخصی شدن اختلافات دانست و تصریح کرد: امروز فضا برای انتشار برنامه‌ها بسیار بیشتر از فضا برای انتشار دعواهای سیاسی است، گاهی اختلافات در سطح مسائل فردی و گروهی  تنزل پیدا می‌کند و به اختلافات شخصی بدل می‌شود اما رسانه این قابلیت را دارد که با کارکردی جدید بگومگوهای شخصی را  کاهش دهد.

وی در ادامه به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در نماز جمعه اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری فرمودند هر قدر حضور مردم در پای صندوق‌های رأی بیشتر باشد، اعتبار و ارزش ملت بالاتر می‌رود، رسانه‌ها هم جزئی از این ملت است و باید به این نکته توجه کند و برای عظمت و اعتلای این ملت و اهداف آن تلاش کند‌.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد با مطلوب دانستن فضای امروز رسانه‌های کشور نسبت به ادوار گذشته خاطر‌نشان کرد: در مقایسه این دوره انتخابات مجلس با دوره‌های قبل، خوشبختانه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی در این دوره تنش‌زا و بحران‌ساز نبوده‌اند این در حالی است که در این دوره در کشور به طور میانگین به ازای هر نامزد انتخابات مجلس یک پایگاه اینترنتی راه‌اندازی شده است و از لحاظ تنوع و تکثر در مطبوعات هم، هیچ کشوری در منطقه به پای ما نمی رسد.

وی گفت‌: اعتقاد دارم اگر امروزه بحرانی در فضای فضای رسانه‌ای کشور ایجاد می‌شود مربوط به خود رسانه نیست بلکه به سیاسیون برمی‌گردد که متأسفانه گاهی اوقات اخلاق سیاسی و انتخاباتی را رعایت نمی‌کنند و حرف‌های نامناسبی می‌زنند که در رسانه‌های کشور منعکس می‌شود البته همکاران مطبوعاتی باید دقت کنند که هر حرفی در رسانه انعکاس نیابد.

محمدزاده گفت: رسانه ماهیتا متعلق به حوزه فرهنگ است و نباید به ابزار قدرت و سیاست تبدیل شود، رسانه باید محیطی برای استفاده اقشار مختلف جامعه باشد و نباید ابزار سیاسیون واقع شود.

معاون مطبوعاتی در ادامه بر ضرورت توجه به مقوله روزنامه نگاری اسلامی تاکید کرد و گفت:  متأسفانه یکی از آسیب‌هایی که در حوزه روزنامه‌نگاری کشور وجود دارد و ما از آن غفلت کرده‌ایم این است که مبانی روزنامه‌نگاری ما  عمدتا ترجمه و وارداتی است و اغلب متونی که در بحث روزنامه‌نگاری در دانشگاه‌های کشور تدریس می‌شود، متون ترجمه شده‌ است که وارد شده ‌است.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=2484

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.