تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
5

نماینده کوهدشت؛اصلاح طلب یا اصولگرا؟

  • کد خبر : 24857
  • 31 اردیبهشت 1392 - 16:28

    به گزارش ماد؛ الهیار ملکشاهی گفت: همان طور که رهبر انقلاب تاکید کردند همه سلیقه ها در انتخابات شرکت کردند و اکنون شورای نگهبان باید صلاحیت کاندیداها را تایید کند و در همین زمان کاندیداهایی که احساس می کنند شرایط کافی برای ریاست جمهوری را ندارند، انصراف داده و کناره گیری کنند.ملکشاهی اظهار […]

8888

 

 

به گزارش ماد؛ الهیار ملکشاهی گفت: همان طور که رهبر انقلاب تاکید کردند همه سلیقه ها در انتخابات شرکت کردند و اکنون شورای نگهبان باید صلاحیت کاندیداها را تایید کند و در همین زمان کاندیداهایی که احساس می کنند شرایط کافی برای ریاست جمهوری را ندارند، انصراف داده و کناره گیری کنند.
ملکشاهی اظهار داشت: اگر هدف کاندیداها خدمت رسانی به مردم باشد و هوای نفس دخیل نشود، خدمت بزرگتر امروز اینست که به وحدت برسند و یک نماینده توانمند برای مقابله با رقبا انتخاب کنند و مورد حمایت قرار دهند.
وی تاکید کرد: طیف اصولگرایان با توجه به اقبال بیشتری که در جامعه دارند، بهتر است به دنبال حمایت از یک کاندیدای توانمند و با تجربه و با صلاحیت باشند و فردی که مقبولیت بیشتری دارد را انتخاب کند.
در خصوص سخنان رسانه ای نماینده محترم کوهدشت یاداوری چند نکته برای ایشان و مخاطبان ضروری می نماید:
۱-”کاندیداهایی(ریاست جمهوری) که شرایط کافی ندارند،انصراف دهند” ملکشاهی در جایگاه ریاست کمیسیون قضایی که مسوولیت تدوین قوانین و ریل گذاری حقوقی برای جامعه را بر عهده دارد لازم است تا در اظهارات خود از کلی گویی پرهیز نماید و بفرمایند منظور از شرایط کافی آیا اعمال سلیقه برخی افراد است و یا منظور همان شرایطی است که قانون معلوم کرده است؟ اگر مورد اول مد نظر است که این نیاز به یاداوری ندارد و اگر مراد قسمت دوم است به نگاه تقنینی تبیین فرمایند.
نکته مهمتر در این خصوص تعمیم موضوع به هر انتخابی است،در بحث نمایندگی مردم کوهدشت ایا شرایط را همان موارد مصرح در قانون می دانند و یا بر روی توانمندی های فردی،قدرت مدیریتی،نگاه تیمی و … تاکید دارند؟ اگر منظور مورد دوم است آنگاه شایسته است باز نگاهی به وعده های داده شده توسط خود در حوزه انتخابیه و نیز دستاوردهایی که تا کنون داشته اند داشته باشند،چه خوش گفت آن وزیر دولت اصلاحات که برخی ها به توان واقعا بالای او ایرادهای واهی می گرفتند که” چوب ادب حکومتداری انها را سر به راه می کند” . آیا زمان انصراف فقط در دوران نامزدی مورد نظر ایشان است یا می توان از نیمه راه مسوولیت هم برگشت و جا را به اهل خدمت صادقانه و توانمندانه سپرد؟قضاوت با تاریخ است.
۲-” طیف اصولگرایان با توجه به اقبال بیشتری که در جامعه دارند، بهتر است به دنبال حمایت از یک کاندیدای توانمند و با تجربه و با صلاحیت باشند و فردی که مقبولیت بیشتری دارد را انتخاب کند”.
• در روش تحقیق و تحقیقات پیمایشی،صدها ساعت صرف بررسی موضوع، استخراج سووالات،تعیین جامعه هدف،براورد دقیق نمونه از جامعه و … می شود،بهترین متخصصان مسوول تحقیق می شوند و در نهایت با همه احتیاط کاری ها،نتایج تحقیق اعلام می شود،آنهم با در نظر گرفتن یک واریانس منطقی،این شیوه تحقیق مانند روش یک قاضی است،که باید بر مسیر قانون عمل کند و نگذارد کار به تجدیدنظر و وحدت رویه بکشد.با این مفروض پرسش ما از جناب ملکشاهی این است که متد وی برای این اظهار نظر کدام است؟جناب ایشان از کجا می دانند که اقبال جامعه به اصولگرایان بیشتر است؟آیا نمی توان این حق را برای رسانه های خارجی قایل شد که اظهارات جناب وی را در جایگاه رییس یک کمیسیون ،مستند تلاش حکومت برای دخالت در انتخابات و مهندسی آراء کنند؟ نباید کاری کرد که در آستانه انتخاباتی که پیشینه التهاب دارد،کسانی که دارای سمت رسمی هستند،ناخواسته با اظهاراتشان در میدان دشمن بازی کنند؟
• مورد مهم دیگر،حرکت صاحبان این اظهارات در خلاف دعوت رهبری معظم نظام مبنی بر خلق حماسه سیاسی است،با بپذیریم که مردم دارای سلیقه ها و خواسته های متنوعی هستند،محدود کردن انها- به فرض این که عموم جامعه طرفدار اصولگرایان باشند- در انتخاب و ئمیدن روح بی میلی در مردم برای عدم مشارکت است.
• منظور وی از به کار بردن واژه مقبولیت چیست؟ اگر منظور مراجعه به ارای عمومی است پس این توصیه چه دردی را دوا می کند؟بگذارید مردم تصمیم بگیرند.
• نکته پایانی این بخش یاداوری یک موضوع برای نماینده کوهدشت است،نگاهی به لیست حامیان خود بیندازید،آیا با پایگاه اصولگرایی رای اوردید یا اصلاح طلبی؟به جای توصیه به اصولگرایان برای وحدت،کاری کنید تا هم حامیان شما تغییر عقیده تان را کارشناسی قلمداد کنند و هم بر روی برنامه تاکید کنید تا این رویه در حوزه انتخابیه اصلاح و برنامه محوری جایگزین کسب رای با تخریب رقباء و حل و فصل کارهای شخصی دیگران شود.

منبع : ماد نیوز

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=24857

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 40در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.